۳۹۱۳۷۵
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر شهر برپا شد

قالیباف: احساس شرمندگی دارم

شهردار تهران در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر شهر: من شرمنده یکایک جوانان عزیز فعال در عرصه فرهنگ و هنر کشور و همچنین پیشکسوتان این عرصه هستم که فرصت و زیرساخت مناسب برای بروز استعدادها و خلافیت های بخش عمده ای از جوانانی که امروز در این رشته ها فارغ التحصیل می‌شوند، وجود ندارد. از این رو به عنوان یک خدمتگزار و مدیر اجرایی احساس شرمندگی دارم.

خبرگزاری ایسنا: شهردار تهران در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر شهر ضمن این اعتقاد که «هنر و هنرمندان از عناصر اصلی ارتقای کیفیت زندگی در جامعه هستند» گفت: «افرادی که در طول مسئولیت فرهنگی خود کم کاری کردند، امروز قضاوت‌های غیرمنصفانه می‌کنند.»

شهردار تهران گفت: گاهی اوقات قضاوت‌هایی به دور از انصاف را از برخی افراد می‌بینم، این در حالی است که آنها روزی که در مسند بودند، کاری نکردند اما امروز که در کنار نشسته‌اند، قضاوت منصفانه‌ای ندارند. از خدا می‌خواهم به همه ما نگاه منصفانه، نقادانه سازنده و نه تخریب‌گر بدهد تا در خدمت شما جوانان عزیز باشیم و این کشور را به پیش ببریم.


به گزارش ایسنا به نقل از سایت شهرنوشت ، محمد باقر قالیباف، عصر امروز طی سخنانی در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر شهر که در محل پردیس تئاتر تهران برگزار شد، ابراز کرد: من شرمنده یکایک جوانان عزیز فعال در عرصه فرهنگ و هنر کشور و همچنین پیشکسوتان این عرصه هستم که فرصت و زیرساخت مناسب برای بروز استعدادها و خلافیت های بخش عمده ای از جوانانی که امروز در این رشته ها فارغ التحصیل می‌شوند، وجود ندارد. از این رو به عنوان یک خدمتگزار و مدیر اجرایی احساس شرمندگی دارم.

وی گفت: وقتی به گذشته نه چندان دور در عرصه فرهنگ و هنر کشور نگاه می‌کنم، بعضی افراد را می‌بینم که شاید مدت‌های مدیدی در سطوح مختلف مدیریت‌های اجرایی و مسئولیت در عرصه فرهنگ و هنر داشته‌اند اما آنچنانی که باید و شاید نتوانستند در این عرصه خدمت قابل توجهی انجام دهند. البته نمی‌خواهم از آنها گله داشته باشم، بلکه از این باب متاسف می‌شوم که به جای این که امروز این بیان را داشته باشند که نتوانستند آن طور که باید و شاید خدمت کنند، بعضا قضاوت‌های غیر منصفانه‌ای نسبت به موضوعات این عرصه دارند.

شهردار تهران افزود: به خاطر دارم که چندی قبل قضاوت‌ها، بیانات و نوشته‌هایی را از همین افراد دیدم که بیش از دو دهه مسئولیت این کار را بر عهده داشتند و باید به این عرصه رسیدگی می‌کردند، اما آنها قضاوت های منصفانه ای نسبت به کار نداشتند و یکی از بحث های آنان این بود که مدیریت شهری به موضوعات فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر بی‌تفاوت است.

قالیباف ادامه داد: در نگاه اول به این موضوع به عنوان یک انتقاد نگاه کردم و مروری بر گذشته خودم انجام دادم. حداقل از روزی که در نیروی انتظامی توفیق خدمت پیدا کردم و مردم بیشتر با من آشنا شدند، اولین اقدام من در مجموعه پلیس چگونه بود؟ به بیانات خودم و همچنین بیانات، یادداشت‌ها ، مقالات و نوشته های افرادی که آن روزها در مسئولیت بودند نگاه کردم. اولین و مهم ترین بحثی که آن روز با مردم و جوانان داشتم، این بود که رسالت من در پلیس تبدیل امنیت از یک نگاه تهدید محور به یک نگاه جامعه محور است و کاری کنم که مردم جرات کنند که بتوانند بر پلیس نظارت کنند.

وی با بیان اینکه از همان زمان رویکرد فرهنگی و اجتماعی اولویت اول ما در اقدام و عمل ما بوده است، تاکید کرد: در آن برهه جشنواره فیلم های کوتاه 110 ثانیه ای را در کشور آغاز کردیم. به نحوی که بیش از چند هزار فیلم از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شد و جوانان هنرمند از اقصی نقاط کشور حتی از روستا ها در جشنواره حضور پیدا کردند. به طوری که هنوز هم 25 فیلم 110 ثانیه برگزیده از میان چند هزار اثر واصله، در ذهن من نقش بسته است.

شهردار پایتخت ادامه داد: جشنواره فیلم پلیس در آن زمان آغاز شد و آثاری همچون «خواب و بیدار» به عنوان یک کار خوب سینمایی و انیمیشن «سیا ساکتی» در آن زمان استارت خورد.

قالیباف خاطر نشان کرد: ممکن است من یک هنرمند نباشم اما با همه وجود اعتقاد دارم که عناصر اصلی ارتقای کیفیت زندگی و مولفه‌های مهم فرهنگی در جامعه هنر و هنرمندان هستند و هرگز از این موضوع غفلت نکرده‌ام.

وی یادآور شد: من در آن روز در جایی انجام وظیفه می‌کردم که شاید چنین توقعی از مدیریت پلیس نبود اما در جریان خدمتگزاری در نهادی عمومی و غیر دولتی به نام شهرداری تهران که صد درصد همه امکانات مادی آن معلق به مردم است و آن ها این شهر را پشتیبانی و اداره می‌کنند نیز همین نگاه حاکم بوده است.

شهردار تهران گفت: بدون شک وظیفه من در مدیریت شهری برای خدمتگزاری به عرصه فرهنگی و هنری و توجه به مسایل اجتماعی شهر سنگین‌تر است، خصوصا باید توجه ویژه ای به آسیب های اجتماعی داشته باشیم ولو اینکه وظیفه قانونی شهرداری نباشد، اما بدون شک وظیفه انسانی یکایک ما به شمار می رود.

قالیباف افزود: در اولین جلسه‌ای که برای ارایه برنامه شهرداری تهران در دی ماه سال 84 در شورای اسلامی شهر تهران حضور پیدا کردم، اشاره کردم که رویکرد ما در شهرداری تهران رویکرد اجتماعی و فرهنگی است.

وی در ادامه تصریح کرد: تا پیش از این برای یکایک جوانانی که در این عرصه از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند دغدغه هایی وجود داشت، به نحوی که هیچ امیدی پیش روی آنها برای شکوفا کردن استعدادهایشان نبود و حداقل زیر ساخت های فرهنگی و هنری آن طور که دیگر زیر ساخت ها و جمعیت شهر پیش رفت، رشد پیدا نکرد.

شهردار تهران ابراز کرد: هیچ کس از من به عنوان یک مدیر اجرایی توقع نداشت که دست به قلم ببرم و کار تولید محتوا را انجام دهم؛ اما این توقع بود که حداقل سالن‌های سینما و سالن‌های تئاتر این شهر و عرصه های توسعه فرهنگی شهر را در این دوره زمانی کوتاه چند برابر کنم. امروز نیز خوشحال هستم که بخش کوچکی از این وظیفه را انجام دادم، اما نتوانستیم آن چنانی که زیبنده شما پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر و خصوصا استعداد های جوان است، کار کنیم؛ چرا که جوانی جوانان غیر قابل بازگشت است.

قالیباف تصریح کرد: من نتوانستم این زیر ساخت ها را به گونه ای توسعه دهم که یکایک شما بتوانید در این عرصه عرض اندام کرده و خلاقیت های خودتان را به خانواده ها و پدر و مادرانتان نشان دهید و وقتی این کم کاری را از سوی مسئولان می‌بینم، احساس شرمندگی می‌کنم.

شهردار تهران تاکید کرد: گاهی اوقات قضاوت‌هایی به دور از انصاف را از برخی افراد می بینم، این در حالی است که آنها روزی که در مسند بودند، کاری نکردند اما امروز که در کنار نشسته اند، قضاوت منصفانه ای ندارند. از خدا می خواهم به همه ما نگاه منصفانه، نقادانه سازنده و نه تخریب گر بدهد تا در خدمت شما جوانان عزیز باشیم و این کشور را به پیش ببریم.

شهردار پایتخت ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، در پایان گفت: عید بر سر دست گرفتن آرمان های انسانی، فضیلت ها و کرامت های بشری را تبریک و تهنیت عرض می کنم. همچنین وظیفه می دانم در چنین جمعی از عزیزان هنرمند از دست رفته در سال گذشته یادی داشته باشیم؛ خصوصا مرحوم داوود رشیدی که در جشنواره قبلی حضور داشت و امروز در جمع ما نیست. روحشان شاد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مردم

      نزدیک انتخابات همه ی مسئولین شرمنده میشن.حتی رییس جمهور کنونی....ولی چرا کارهاتون صادقانه انجام بدید.تا شرمنده نشید.

    • شیرزاد

      ایشالا که این مجموع کارها وعکس العملها جنبه انتخاباتی نداشته باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج