۳۹۱۵۴۰
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

احتمال گرانی با جمع‌ آوری کالاهای قاچاق

در حالی که بنا بر اعلام قبلی از ابتدای مهر طرح جمع آوری لوازم خانگی قاچاق در بازار اجرا می‌شود، مباحث مختلفی اعم از احتمال گرانی لوازم خانگی مطرح شده است. در ماه‌های اخیر چندین طرح در راستای مقابله با فروش کالای قاچاق اجرا شده است.

روزنامه آرمان امروز: در حالی که بنا بر اعلام قبلی از ابتدای مهر طرح جمع آوری لوازم خانگی قاچاق در بازار اجرا می‌شود، مباحث مختلفی اعم از احتمال گرانی لوازم خانگی مطرح شده است. در ماه‌های اخیر چندین طرح در راستای مقابله با فروش کالای قاچاق اجرا شده است.

یکی از پر سر و صداترین این طرح‌ها مربوط به جمع آوری گوشی‌های قاچاق موجود در بازار بود که خود به گرانی آیفون انجامید. با وجود مخالفت‌هایی که در این زمینه وجود داشت، مسئولان اعلام کردند این طرح در مورد بازار‌های دیگر از جمله لوازم خانگی اجرا خواهد شد. برخورد با فروش لوازم خانگی قاچاق از ابتدای مهر شروع خواهد شد.

گرانی ۱۰ درصدی لوازم خانگی

روز گذشته رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: با جلوگیری عرضه لوازم خانگی قاچاق ممکن است ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته باشیم اما مبارزه با عرضه قاچاق موجب حمایت از تولید ملی و اجرای قانون می‌شود. علیرضا جمشیدی در جلسه هماهنگی طرح مبارزه با قاچاق در سطح عرضه عنوان کرد: این طرح به صورت کشوری انجام می‌شود و اقدامات اولیه در تمامی استان‌ها صورت گرفته است. او اظهار داشت: در ارزیابی‌هایی که به صورت نامحسوس از حدود ۴۰ واحد صنفی عرضه لوازم خانگی داشتم، کسبه آمادگی بسیار خوبی برای اجرای طرح داشتند و اطلاع رسانی خوبی در این زمینه انجام شده است.

او در ادامه با اشاره به عزم جدی دستگاه‌های نظارتی برای جلوگیری از عرضه کالای قاچاق گفت: در مرحله نخست این طرح که به مدت یک ماه می‌باشد، هدف پیشگیری و آموزش اصناف است و طرح با محوریت اصناف انجام می‌شود.جمشیدی در مورد برخورد با عرضه کالای قاچاق افزود: در اجرای این طرح باید مراقب حفظ حرمت اصناف قانونمند باشیم و به آنها فرصت بدهیم آگاهی و آمادگی لازم برای برخورد با طرح را کسب کنند. رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در پایان سخنان خود با اعلام این مطلب که هماهنگی بین دستگاه‌ها شرط لازم برای موفقیت در مبارزه با قاچاق است، گفت: تنها با هماهنگی، همکاری و عزم جدی و جلوگیری از عرضه کالای قاچاق در مبارزه با این پدیده شوم موفق می‌شویم.

گرانی در راه نیست

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از مهلت ۲۱ روزه اتحادیه به فروشندگان کالاهای قاچاق خبر داد و گفت: طرح جمع‌آوری کالاهای قاچاق تاثیری در قیمت لوازم خانگی نخواهد داشت. به گزارش تسنیم، محمد طحان‌پور با اشاره به اینکه طرح مقابله گسترده با فروش لوازم خانگی قاچاق در راستای حمایت از تولید داخل از اول مهر ماه آغاز خواهد شد، اظهار داشت: براساس این طرح بازرسی‌ها از واحدهای صنفی از اول مهر‌ماه در سراسر کشور آغاز می‌شود و به فروشندگانی که اقدام به فروش کالاهای قاچاق کرده باشند تذکر داده خواهد شد.

او با اشاره به اینکه اتحادیه برای پلمپ واحدهای صنفی فروشنده لوازم خانگی ۲۱ روز از ستاد قاچاق کالا و ارز مهلت گرفته است، افزود: بسیاری از واحدها ندانسته اقدام به خرید کالاهای قاچاق کرده و فاکتوری در اختیار ندارند، به همین منظور این مهلت گرفته شده تا واحدها بتوانند نسبت به تهیه فاکتور فروش رسمی با مشخصات فروشنده اقدام کنند. طحان‌پور در جواب این سوال که آیا جمع‌آوری کالاهای قاچاق در حوزه لوازم خانگی تغییری در قیمت انواع محصولات در این بخش به وجود خواهد آورد یا خیر، گفت: پیش از این مردم کالاهای قاچاق را بدون مشخصات و گارانتی خریداری می‌کردند، که با جمع‌آوری آنها خریداران می‌توانند کالاهای شناسنامه‌دار و اصل را با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش واقعی تهیه کنند. رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تاکید کرد: اجرای این طرح هیچ گونه تغییری در قیمت لوازم خانگی نخواهد داشت.

ضرر میلیاردی گوشی قاچاق

در حالی که بحث‌ها در رابطه با برخورد با فروش لوازم خانگی قاچاق داغ است، مباحث درباره دیگر کالا‌های قاچاق هم ادامه دارد. یکی از مهم‌ترین کالا‌های قاچاق در ایران گوشی تلفن همراه است. ایران هیچ گونه گوشی تلفن همراهی تولید نمی‌کند و در این زمینه وارد کننده است، اما آن‌طور که ارزیابی‌ها نشان می‌دهد عمده کالا‌های موجود در بازار قاچاق است. روز گذشته سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قاچاقچیان را مانع اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: قاچاق موبایل به تنهایی سالانه یکهزار میلیارد تومان به اقتصاد ایران لطمه می‌زند.

قاسم خورشیدی در بخش خبر ۲۱ شبکه یک سیما گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک موضوع ملی است و در زمینه مبارزه با آن، کاملا جدی هستیم، اما باید سطح عرضه را کنترل کرد؛ این در شرایطی است که مسئولان کشور هم به این جمعبندی رسیده‌اند که قاچاق کالا یکی از موانع جدی تحقق اقتصاد مقاومتی است و باید به شکل اساسی رفع و حل شود. او افزود: بارها از طریق رسانه‌های جمعی و دیگر روش‌ها، از اتاق اصناف و واحدهای صنفی در خواست شده که خود مسقیما نسبت به جمع‌آوری کالاهای قاچاق اقدام کنند تا نیازی به ورود بازرسان و دستگاههای متولی نباشد.

خورشیدی تصریح کرد: فروشنده‌ها و واحدهای صنفی که در گذشته کالاهای قاچاق را خریداری کرده‌اند، باید کالا را از هرکس که خریده‌اند به او بازگردانند؛ در واقع آنها نباید کالای قاچاق را خریداری می‌کردند و مسئولیت توزیع آن را بر عهده می‌گرفتند. سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به این پرسش که آیا برای جلوگیری از عرضه کالای دیجیتال قاچاق برنامه دارید، گفت: قاچاق موبایل حدود هزار میلیارد تومان در سال به اقتصاد کشور خسارت می‌زند، این در حالی است که ساماندهی واحدهای صنفی گوشی‌های تلفن همراه از جمله ثبت و شناسه‌دار کردن آنها نیز در دستور کار قرار گرفته است. بنابراین با این کار زمینه برای استفاده از تلفن‌های قاچاق به حداقل و حتی به صفر خواهد رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ... من از مسیولین خواهشمندم دخالت نکنند چون با این مبارزه هایی که به اصطلاح در مورد قاچاق کالاراه اندازی میکنند فقط به ملت بدبخت ضربه میزنند باعث گرانی میشوند

    • بدون نام

      برادران قاچاقچی ازتون صمیمانه ممنونیم که با این کارتون جلوی گرونی رو میگیرید !و در پایان یک فاتحه نثار اقتصاد بیمار و رو به موت ایران میکنیم.شگفتا . . .

    • بدون نام

      بهتره بگیم دارن برای خودشان دکان بازمیکنند،مبارزه باکالای خارجی،بازاردکانشون بهترمیشه

    • بدون نام

      با این کارشون رضایت مردم از دولت کم تر می شود و انتخابات 96 اصناف حضور کمی پیدا میکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج