جاباما
۳۹۱۵۴۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سیمئونه این بار در نوکمپ مچ انریکه را می‌خواباند؟

سرمربی اتلتیکومادرید می خواهد امشب نخستین پیروزی‌اش را در ورزشگاه بارسلونا جشن بگیرد.

خبرگزاری ایسنا: هفته پنجم لالیگا از دیشب (سه‌شنبه) آغاز شد. در حساس‌ترین دیدار این هفته بارسلونا و اتلتیکو مادرید امشب به مصاف هم می روند. هر دو تیم در بهترین شرایط برابر هم قرار می گیرند. بارسلونا ابتدای هفته پنج بر یک لگانس را شکست داد و اتلتیکو با پنچ گل اسپورتینگ خیخون را در هم کوبید. همانطور که لوییس انریکه، سرمربی بارسلونا در نشست خبری پیش از بازی گفت، سه امتیاز این بازی برای دو تیم اهمیت زیادی دارد چون آبی اناری ها و قرمز و سفیدپوشان در چهار بازی گذشته‌شان امتیاز از دست دادند و از صدر جدول فاصله دارند.

بارسلونا که میزبان این دیدار است به هیچ وجه نمی خواهد دوباره در این فصل امتیازی از دست بدهد. این تیم در هفته سوم در عین ناباوری از آلاوس تازه صعود کرده در نوکمپ دو بر یک شکست خورد و اکنون با سه امتیاز کمتر پشت سر رئال مادرید، رقیب همیشگی‌اش قرار دارد. آبی اناری ها خیلی زود این شکست را فراموش کردند و چند روز بعد در لیگ قهرمانان اروپا سلتیک را هفت بر یک شکست دادند. این روند در لالیگا نیز ادامه داشت. درخشش ستارگان بارسا در این پیروزی ها تاثیر به سزایی داشته است.

از طرفی تیم مادریدی در دو بازی نخست این فصل لالیگا دو تساوی برابر تیم های تازه صعود کرده به دست آورد. مقابل آلاوس به تساوی یک بر یک رسید و برابر لگانس نتوانست گلی به ثمر برساند اما در ادامه یک پیروزی پرگل به دست آورد و توانست سلتاویگو را با چهار گل شکست دهد. دیگو پابلو سیمئونه، سرمربی قرمز و سفیدپوشان تا به حال نتوانسته است در نوکمپ پیروز شود و معتقد است با دفاع خوب در بازی امشب می توانند شانس پیروزی داشته باشند. اتلتیکو در این فصل چشم نوازتر بازی می کند و با خرید بازیکنانی همچون نیکولاس گایتان و کوین گامیرو به نیروهای تهاجمی خود افزوده است. پیروزی های پرگل این این تیم در دو بازی اخیرشان در لالیگا نشان دهنده این موضوع است.

تقابل‌های سیمئونه و انریکه در دو فصل اخیر

سیمئونه و انریکه در دو فصل گذشته، هشت بار برابر هم قرار گرفتند که بیشتر پیروزی ها نصیب سرمربی اسپانیایی شده است اما آخرین رویایی این دو تیم با پیروزی سرمربی آرژانتینی همراه شده است. نخستین تقابل این دو سرمربی با پیروزی بارسلونا همراه شد. تنها بازی بود که MSN (لیونل مسی، لوییس سوارس و نیمار) سه گل بازی را به ثمر رساند. این دیدار با نتیجه سه بر یک به نفع آبی اناری ها به پایان رسید.

در دومین دیدار نیز تیم کاتالانی پیروز شد. این دیدار در کوپا دل ری با تک گل مسی در لحظات آخر به پایان رسید. سومین پیروزی بارسا در یکی از جنجالی ترین رقابت های این دو تیم به دست آمد. در این دیدار آردا توران، هافبک تیم مادریدی که اکنون بازیکن بارسلونا است، کفش خود را به سمت داور خط پرتاب کرد. این بازی سه بر دو تمام شد.

اتلتیکو دوباره در ویسنته کالدرون مغلوب آبی‌اناری‌پوشان شد. باز ستاره ای به نام مسی این پیروزی را برای تیمش به ارمغان آورد. قرمز و سفیدپوشان سه بازی بعدی خود را با نتایج مشابه دو بر یک واگذار کردند. آخرین پیروزی بارسلونا در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فصل گذشته به دست آمد. ابتدا فرناندو تورس دروازه بارسا را باز کرد اما در ادامه لوییس سوارس دو گل به ثمر رساند. با این حال اتلتیکو با درخشش آنتوان گریزمان نتیجه بازی رفت را در ویسنته کالدرون جبران کرد و با دو گل آبی اناری ها را شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد.

رویایی برترین گلزنان لالیگا

مسی و سوارس، بازیکنان بارسلونا به همراه گریزمان، مهاجم اتلتیکو در صدر برترین گلزنان لالیگا قرار دارند. هر سه مهاجم در بازی آخر تیمشان دو گل به ثمر رساندند. مهاجم آرژانتینی مثل همیشه در این فصل نیز در بارسا عالی کار کرده است و سوارس اروگوئه‌ایی که در فصل گذشته کفش طلا اروپا را به دست آورد، به نظر می رسد دوباره یکی از گزینه‌های اصلی کسب این جایزه باشد. گریزمان، مهاجم فرانسوی اتلتیکو نیز به پیشرفت خود ادامه می دهد و در دو بازی چهار گل برای تیمش به ثمر رساند. در کنار این سه مهاجم بازیکنانی همچون نیمار، تورس و کوین گامیرو را در خط حمله های دو تیم نباید فراموش کرد. ۱۷ گل از ۲۵ گل بارسا توسط MSN به ثمر رسیده است و هشت گل از ۱۱ گل اتلتیکو را گریزمان ، تورس و گامیرو وارد دروازه حریفان کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج