جاباما
۳۹۱۵۸۶
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

صف‌های آیفون ۷ فروریخت

در حالی که به اواخر یک دهه از انتشار آیفون نزدیک می‌شویم، صف‌های طولانی مقابل فروشگاه‌های اپل و سایر مجراهای فروش نسخه جدید آیفون، همواره از تقید مشتریان به تقاضا و خرید داشته که البته امسال چنین نبود و صف‌ها با کاهش روبه‌رو بودند.

ایسنا: در حالی که به اواخر یک دهه از انتشار آیفون نزدیک می‌شویم، صف‌های طولانی مقابل فروشگاه‌های اپل و سایر مجراهای فروش نسخه جدید آیفون، همواره از تقید مشتریان به تقاضا و خرید داشته که البته امسال چنین نبود و صف‌ها با کاهش روبه‌رو بودند.
صف‌های آیفون 7 فروریخت

به نقل از فوربس، گزارش‌هایی از سراسر جهان وجود دارد مبنی بر اینکه صف‌های بیرون از فروشگاه‌های اپل برای آیفون ۷ به بلندی گذشته نیستند و تحلیل‌گران این موضوع را تحلیل می‌کنند. یکی از آنها می‌گوید: تنها ۴۰۰ نفر بیرون فروشگاه اپل در خیابان پنجم شهر نیویورک صف بسته بودند که این کمترین عدد از زمان فروش آیفون ۳GS در سال ۲۰۰۹ است.

اگر سرمایه‌گذاران به این اخبار توجه کنند، وسوسه خواهند شد که بخشی از سهام اپل را بفروشند. به نظر می‌رسد اشتیاق برای گوشی جدید از سال‌های گذشته کمتر باشد و همچنین اپل اولین کاهش فروش را در سال ۲۰۱۶ شاهد بوده است. اما تحلیل‌گران می‌گویند صف‌های کوتاه چیزی بوده که انتظارش می‌رفته است.

آنها می‌گویند: تخمین می‌زنیم که امسال صف خرید آیفون ۷ در فروشگاه اپل در خیابان پنجم شهر نیویورک حدود ۴۰۰ نفر بوده، این عدد برای آیفون ۶S حدود ۶۵۰ و برای آیفون ۶ حدود ۱۸۸۰ بود. به طور کلی علت این کاهش افراد در صف می‌تواند سه موضوع باشد: اول اینکه مشتریان اقدام به پیش‌خرید می‌کنند تا به طور خاص از صف‌های طولانی روز انتشار بپرهیزند. دوم اینکه اپل اعلام کرده بود تمام آیفون‌های مشکی براق در زمان پیش‌فروش تمام شده‌اند و سوم اینکه امسال تعداد نمایندگان خرده‌فروش از کشورهای خارجی که سال گذشته ۲۰ درصد صف را شامل می‌شد، نزدیک به صفر بوده است.
صف‌های آیفون 7 فروریخت

بنابراین تحلیل‌گران معتقدند پیش‌فروش‌های اپل و شرکای آمریکایی‌اش نشان‌ می‌دهد که تقاضا برای آیفون ۷ زیاد است و همچنین از آیفون ۶ بیشتر خواهد بود.

این دلایل، از پیش‌فروش آیفون که تبدیل به امری بدیهی شده تا اعلام اپل مبنی بر اتمام آیفون ۷ Plus و آیفون ۷ با رنگ مشکی براق و انتظار مردم برای خرید گوشی با رنگ مورد علاقه‌شان، دلایل منطقی هستند، اما به نظر دلیل سوم مهم‌ترین علت است. خارجی‌ها دیگر نیازی نیست آیفون را از آمریکا بگیرند و به کشور خود ببرند.

اپل در حال حاضر تقریبا در بازار تمامی کشورهای توسعه‌یافته نفوذ یافته است. بسیاری از افراد حاضر در صف در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ (و ۲۰ درصد افراد در ۲۰۱۵) قصد داشتند آیفون‌های خریداری‌شده را در کشورهایی مانند چین با قیمت بیشتر به فروش برسانند، زیرا اپل تا هفته‌ها و ماه‌ها بعد این محصول را در این کشورها عرضه نمی‌کرد. در حالی که این مشکل در حال حاضر حل شده و اپل تقریبا انتشار جهانی هم‌زمان دارد.

بنابراین، فروش آیفون هنوز هم از مهم‌ترین رویدادهای تجاری فناوری است که به آن نگاه ویژه‌ای می‌شود و وال‌استریت هم به دنبال سرنخی برای محبوبیت آیفون ۷ است و البته که این صف‌های کوتاه‌شده هم در این بررسی‌های نقش خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      می خرم خوبم می خرم اون هایی که بهانه نخریدن می کنند ...

      پاسخ ها

      • عرفان

        اگر توی این قیمت های الان بخری
        علنن دایر به دزد کمک میکنی..

    • رضا

      مدل ۲۵۶ گیگ ایفون ۷ملیون پولشه چی چی میگی میخرم میخرم والا

    • سهراب

      اونایی که ادعای ایران و اریایی بودن مکنن به هیچ عنوان ایفون نخرن چو ن همین ایفون 6 تو پیش فروش به ایرانی ها نفروختن گفتن چون شما ایرانی هستین و دارین فرسی صحبت میکنین بعدش هم یک نمایندگی در ایران نزده یکم از این چینی ها یاد بگیرید که با ایفون ها چیکار کردن بعدشم تو خود امریکا مردم به طرف گوشی های اندرویدی رفتن باور نمیکنید جستجو کنید راستی یه جستجو هم بکنید که چرا آیفون نخریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج