۳۹۱۶۱۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

انتقاد افشین قطبی از سطح داوری در فوتبال آسیا

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران نسبت به عملکرد داوری در قاره آسیا اعتراض دارد. او براین باور است که انتخاب داور عربی برای بازی‌هایی که یک طرف آن تیم عربی است اشتباه بزرگ کنفدراسیون فوتبال آسیا است.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از سایت المدینة، رقابتهای انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در قاره آسیا شروع شده و تیمهایی که به این مرحله راه پیدا کرده اند دو بار برابر حریفان خود به میدان رفته اند.

اعتراض نسبت به داوری‌ها بالا رفته و سایت المدینه مصر در گزارشی از عملکرد ضعیف داوران در قاره کهن سخن به میان آورد. این سایت مصری نوشت: با وجود این که داور بزرگی چون روشن ایرماتوف بازی های حساس را در جام جهانی سوت زده است و با وجود آنکه داور بزرگ ایرانی علیرضا فغانی فینال المپیک ۲۰۱۶ را سوت زد، اما عملکرد داوری در قاره کهن ضعیف است و صدای بعضی از تیم ها درآمده است.

در ادامه گزارش این سایت مصری آمده است: در دیدار نخست ژاپن برابر امارات که با پیروزی دو بر یک ژاپن به پایان رسید داور قطری گل سالم ژاپنی ها را مردود اعلام کرد تا چشم بادامی‌ها در خانه بازی را واگذار کنند هم چنان که در دیدار تیم ملی فوتبال عربستان برابر تایلند یک ضربه عجیب پنالتی به سود عربستان که میزبان بود اعلام شد که صحنه های آهسته نشان می داد اصلا پنالتی صورت نگرفته است.

این سایت مصری در ادامه گزارش خود سخنان افشین قطبی سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران را که با فرانس پرس مصاحبه کرد، آورد و نوشت: قطبی سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران که سابقه مربیگری در ژاپن و تایلند را دارد از عملکرد ضعیف داوری در آسیا گلایه کرد و گفت: به نظر من وقتی یک تیم عربی برابر تیم دیگری به میدان می‌رود دلیلی ندارد تا یک داور عرب انتخاب شود. چرا باید برای دیدار ژاپن و امارات یک داور قطری که هم زبان با اماراتی‌ها است انتخاب شود؟ کنفدراسیون فوتبال آسیا باید داورانی را انتخاب کند که هیچ شک و شبهه‌ای را به وجود نیاورد. چنانچه سطح داوری آسیا را با دیگر قارهها مقایسه کنیم متوجه اختلاف بسیار زیادی می شویم. برخورد داوران با بازیکنان و مربیان و نحوه اداره بازی در دیگر قاره‌ها بسیار متفاوت با قاره آسیا است. بیشتر اشتباهات داوری نتیجه تجربه و شناخت داوران از فوتبال است. فوتبال در قاره‌های دیگر حرفهای‌تر از قاره آسیا است و طبیعی است که داوری آنها هم پیشرفت داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج