۳۹۱۶۹۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نتانیاهو و اوباما امروز دیدار می‌کنند

در حالی که رژیم صهیونیستی از اظهارات باراک اوباما درباره فلسطین و اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل انتقاد کرده‌ است، قرار است نخست وزیر این رژیم امروز (چهارشنبه) با اوباما دیدار کند.

خبرگزاری ایسنا: در حالی که رژیم صهیونیستی از اظهارات باراک اوباما درباره فلسطین و اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل انتقاد کرده‌ است، قرار است نخست وزیر این رژیم امروز (چهارشنبه) با اوباما دیدار کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی در نیویورک گفت که وی در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل درباره پرونده‌های سوریه، ایران و مسائل مشترک دیگر با باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد.

وی گفت که چند روز پیش با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرده است. نتانیاهو اعلام نکرد که با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر در نیویورک دیدار خواهد کرد یا خیر اما گفت که با رئیس‌جمهور نیجریه و رؤسای جمهور ۱۰ کشور آفریقایی دیدار خواهد داشت.

نتانیاهو از تلاش خود طی سال‌های اخیر برای پیوستن کشورهای آفریقایی به اسرائیل در قطعنامه‌های بین‌المللی پرده برداشت.

وی از کمک‌های اخیر آمریکا به اسرائیل استقبال و به افزایش حمایت افکار عمومی آمریکا از اسرائیل طی سال‌های نخست وزیری‌اش اشاره کرد.

نتانیاهو تأکید کرد که وی سخنانی را در مجمع عمومی ایراد خواهد کرد که غافلگیرکننده خواهد بود.

کاخ سفید نیز اعلام کرد که اوباما در دیدار امروز (چهارشنبه) با نتانیاهو نگرانی خود را نسبت به افزایش شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی فلسطینی ابراز می‌کند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کرد: اسرائیل باید بفهمد که نمی‌تواند تا ابد اراضی فلسطینی‌ها را اشغال کند. فلسطینی‌ها نیز اگر با تحریک به "خشونت" مخالفت کنند اوضاع‌شان بهتر خواهد شد. اگر اسرائیل به رسمیت شناخته شود و شهرک‌سازی پایان یابد فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها اوضاع بهتری خواهند داشت.

صائب عریقات، عضو سازمان آزادیبخش فلسطین از اظهارات اوباما در مجمع عمومی درباره لزوم پایان اشغال فلسطین استقبال و تأکید کرد: شکست تروریسم و تحقق امنیت و صلح در منطقه تنها از طریق پایان اشغالگری اسرائیل و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی ممکن است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اما اظهارات اوباما را علیه اسرائیل دانستند.

در همین راستا، کاخ سفید اعلام کرد: اوباما برنامه‌ای برای طرح جدید صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها ندارد اما بعید نیست که گام‌هایی در جهت صلح میان دو طرف بردارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج