۳۹۱۸۲۰
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

ولخرجی گردشگران عرب در منچستر انگلیس

برخی گردشگران پولدار عرب به قدری خرید می کنند که اقدام به گرفتن اتاق های خالی هتل محل اقامت شان برای جا کردن خریدهایشان می کنند.

عصر ایران: برخی گردشگران پولدار عرب به قدری خرید می کنند که اقدام به گرفتن اتاق های خالی هتل محل اقامت شان برای جا کردن خریدهایشان می کنند.

شهر منچستر بریتانیا در سال های گذشته تبدیل به قطب جدیدی برای جذب گردشگران ثروتمند کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شده است.

روزنامه تایمز بریتانیا با انتشار گزارشی در این باره نوشت: منچستر در رقابت با لندن برای جذب گردشگران ثروتمند عرب قرار دارد.

این شهر با هوای بارانی، هتل های لوکس و مراکز خرید بزرگ تبدیل به قطب جدیدی برای جذب گردشگران عرب از کشورهای حاشیه خلیج فارس شده است.

بر اساس این گزارش ، هم اینک ۲۱ پرواز هفتگی از شهر دوبی، ۱۴ پرواز از ابوظبی، ۱۴ پرواز از دوحه قطر و نیز ۵ پرواز هفتگی از جده عربستان در فرودگاه بین المللی این شهر انگلیس ، به زمین می نشیند.

در مقایسه آماری ، در حالی که در سال ۲۰۱۰ تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ گردشگر از عربستان سعودی به شهر منچستر انگلیس رفته است در سال ۲۰۱۵ این رقم به ۴۰ هزار و ۱۵۱ گردشگر سعودی رسیده است و آمار همه ساله در حال افزایش است.

در طی همین مدت آمار ورود گردشگران کویتی نیز چند برابر شده است و از رقم ۳ هزار و ۸۳ نفر در سال ۲۰۱۰ به تعداد ۹ هزار و ۳۰۰ نفر در سال ۲۰۱۵ رسیده است. رقم گردشگران قطری نیز در فاصله ۵ سال رشدی نزدیک به دو برابر داشته و حتی گردشگران عراقی نیز دو برابر شده اند.

بر اساس آمارها در سال ۲۰۱۰ تعداد ۲ هزار ۳۸۸ عراقی به منچستر رفته اند در حالی که در سال گذشته میلادی این تعداد به ۵ هزار و ۷۵۲ نفر رسیده است.

بر اساس گزارش تایمز هر گردشگر از کشور امارات متحده عربی که وارد این شهر انگلیس می شود به طور میانگین حدود ۱۰۷۷ لیره استرلینگ خرج می کند.

بر اساس اعلام فعالان صنعت گردشگری در منچستر دلیل اصلی استقبال گردشگران عرب از شهر منچستر در سال های گذشته فاصله کم مراکز خرید متعدد و بزرگ از هتل های محل اقامت آنها در این شهر است. در منچستر بر خلاف لندن هتل ها و مراکز خرید عمده تقریبا در نزدیکی هم تجمیع شده اند و گردشگران عرب که بیشتر برای خرید می آیند مجبور نیستند مسافت های طولانی را برای خرید طی کنند.

همچنین بنا به گفته برخی هتلداران در منچستر، برخی گردشگران اماراتی و قطری برای نگهداری اقلام خریدشان، اقدام به گرفتن اتاق های اضافی می کنند تا وسایل خرید شان را جا دهند.

بر اساس اعلام یک هتلدار در منچستر، تابستان امسال یک خانواده قطری که برای خرید و گردش به هتل آنها آمده بودند، مبلغ ۱۸۰ لیره استرلینگ اضافی پرداخت کردند تا اتاقی خالی بگیرند تا وسایل خرید های لوکس شان را در آن اتاق جا دهند.

"شیخ منصور بن زاید آل نهیان" شاهزاده اماراتی در سال ۲۰۰۸ باشگاه " منچستر سیتی " را خریده است و از آن زمان تا کنون هم علاقه خانواده های اماراتی به سفر به این شهر بیشتر شده و هم این شاهزاده اماراتی میلیون ها پوند هزینه این باشگاه کرده است.

بر اساس گزارش تایمز در سال میلادی گذشته بیش از ۶۰ هزار گردشگر عرب از کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق به شهر منچستر آمده اند در حالی که در سال ۲۰۱۰ این رقم ۲۵ هزار نفر بوده است.

هتل لوکس "Lowry " در منچستر اعلام کرده است در ماه آگوست امسال به دلیل حضور گردشگران عرب، ظرفیت اتاق های این هتل ۱۰۰ درصد تکمیل شده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سوسنگرد

      دارندگی و‌ برازندگی،همه دنیا مسافرت میرن،شاید واسه ما ایرانیل عجیبه گردش و سفر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج