۳۹۲۱۵۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

طرح تحقیق و تفحص از استعلام دو تابعیتی‌ ها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصمیم جمعی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از استعلامات در مورد مدیران دوتابعیتی خبر داد.

روزنامه دنیای اقتصاد: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصمیم جمعی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از استعلامات در مورد مدیران دوتابعیتی خبر داد.

مجتبی ذوالنور اظهار کرد: درخصوص به‌کارگیری مسوولان و مدیران دوتابعیتی بحث تحقیق و تفحص از اطلاعات مطرح است چون وزارت اطلاعات باید در پاسخ استعلامات به این نکته توجه کند که مدیران و مسوولان تابعیت مضاعف نداشته باشند.

او با تاکید بر لزوم توجه به موضوعاتی از جمله مقابله با نفوذ دشمن و سرویس‌های بیگانه و بحث ضدجاسوسی در وزارت اطلاعات، گفت: اگر در جذب مدیران از وزارت اطلاعات استعلام می‌شود، پس این وزارتخانه باید پاسخگو باشد چرا افرادی مثل خاوری به راحتی و خارج از چتر اطلاعاتی ما، از دسترس خارج می‌شوند. اگرهم از وزارت اطلاعات استعلام نمی‌شود، جای تعجب است؛ چراکه برای احراز صلاحیت یک نماینده مجلس، استعلام می‌شود، آن وقت چطور برای انتصاب مدیران عالی از وزارت اطلاعات استعلام نمی‌شود؟

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: قرار است در گام اول وزیر اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی حضور یابد تا به ابهامات نمایندگان در مورد بحث دوتابعیتی‌ها پاسخ دهد. این جلسه قرار بود سه‌شنبه آینده در کمیسیون امنیت ملی برگزارشود، اما این نشست به دلایلی از جمله مسافرت وزیر، به بعد موکول شد. پس از این جلسه اگر نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص از توضیحات وزیر قانع نشدیم، تحقیق و تفحص به جریان می‌افتد.

ذوالنور ادامه داد: طرح تحقیق و تفحص از دو تابعیتی‌ها در مجلس قبل مطرح شد و در مجلس دهم مجددا بازنویسی و امضاها اخذ شد اما به نتیجه نرسید، ولی طرح تحقیق و تفحص از وزارت اطلاعات جدید است و می‌تواند بحث قبلی را زنده کند. در واقع در بررسی از وزارت اطلاعات معلوم شود که دولت کوتاهی داشته یا خیر و نیاز است این موضوع بررسی شود لذا این فتح بابی است تا مساله قبلی را پوشش دهد.

حضور وزیر دفاع در جلسه علنی یکشنبه مجلس

در خبری دیگر از مجلس شورای اسلامی، یک عضو هیات رئیسه مجلس از حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اولین جلسه علنی بعد از تعطیلات مجلس خبر داد. غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یکشنبه ۴ مهر ماه با حضور در جلسه علنی مجلس گزارشی را به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس به نمایندگان ارائه خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دو تابعیت ها برای نظام نامحرم هستند توسط سازمان اطلاعات سپاه آنها را شناسایی کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج