۳۹۲۲۰۹
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

علت تولید صدای عجیب آیفون ۷ چیست؟

بنا به گزارش عده کثیری از این کاربران، آیفون ۷ در شرایط بارگذاری اطلاعات سنگین صدای بسیار عجیبی را از خود تولید می‌کند که شبیه به صدای “هیس هیس” است. اما دلیل پدیدار شدن این صدا چیست و آیا باید نگران این موضوع بود؟

ماهنامه شبکه: عرضه آیفون ۷ (iPhone ۷) و آیفون ۷ پلاس (iPhone ۷ Plus) اپل آغاز شده و هم اکنون کاربران بسیاری در سراسر دنیا این دو محصول را خریداری کرده‌اند. بنا به گزارش عده کثیری از این کاربران، آیفون ۷ در شرایط بارگذاری اطلاعات سنگین صدای بسیار عجیبی را از خود تولید می‌کند که شبیه به صدای "هیس هیس" است. اما دلیل پدیدار شدن این صدا چیست و آیا باید نگران این موضوع بود؟
علت تولید صدای عجیب آیفون 7 چیست؟

علت تولید صدای عجیب آیفون ۷ چیست؟

چند روز پس از آغاز عرضه دو آیفون جدید اپل، گزارش‌های متعددی مبنی بر تولید صدای عجیبی از سوی آیفون ۷ منتشر شد. بر این اساس، کاربران این محصول مدعی شده‌اند که آیفون آن‌ها در برخی شرایط صدای عجیب و شبیه به "هیس هیس" را تولید می‌کند. این خبر سروصدای زیادی را در فضای مجازی برپا کرد و هم اکنون تقریبا در هر منبع خبری گزارش‌هایی در رابطه با این موضوع منتشر شده است. اما بیایید اطلاعات کامل‌تری در رابطه با تولید این صدای عجیب و دلیل آن جمع‌آوری کنیم.

صدای عجیب مورد نظر در چه شرایطی شنیده می‌شود؟

صدای عجیب و "هیس هیس" مانند مورد نظر که بیشتر کاربران آیفون ۷ از آن گله‌مند هستند، در شرایطی همچون ضبط ویدئوهای ۴K، انجام بازی‌های پرگرافیک، بازیابی فایل بک‌آپ یا پشتیبان و سایر موارد این چنینی مشاهده شده است. کاملا مشخص است که در تمام این شرایط میزان فشار کاری و حجم اطلاعات بارگذاری شده در پردازنده دستگاه افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. بنابراین بدون شک صدای عجیب تولید شده با پردازنده آیفون ۷ و تراشه A۱۰ آن ارتباط مستقیمی دارد.

دلیل تولید این صدای عجیب چیست؟

هنگامی که شما به اجرای یک بازی پرگرافیک پرداخته یا در حال بازیابی اطلاعات فایل بک‌آپ هستید، پردازنده دستگاه تحت فشار قرار می‌گیرد و فرکانس کاری هسته‌های پردازشگر آن افزایش پیدا می‌کند. در این شرایط قطعات الکترونیکی موجود در دستگاه به دلیل افزایش شدت جریان الکتریکی به شدت داغ می‌شوند و این موضوع منجر به تولید نویزهای حرارتی و فغان کویل مجموعه می‌شود. بروز این پدیده کاملا طبیعی بوده و در تمام دستگاه‌های هوشمند موبایلی صورت می‌پذیرد اما ظاهرا شدت آن در آیفون ۷ اپل بیشتر از حد معمول است و این موضوع منجر به درک صدای هیس هیس مانندی می‌شود.

آیا باید در قبال تولید این صدا نگران باشیم؟

با توجه به اینکه تولید صدای نویز مورد نظر طبیعی است، بنابراین جای نگرانی در رابطه با آن وجود ندارد. اگر به صدای تولید شده آیفون ۷ توجه کرده باشید، متوجه می‌شوید که شدت آن بسیار ناچیز بوده و مطالبی که این روزها در مورد این معضل نوشته می‌شوند کمی اغراق‌آمیز هستند. فراموش نکنید که سامسونگ به تازگی به مشکل انفجاری گلکسی نوت ۷ دست و پنجه نرم کرده و این موضوع منجر به خدشه‌دار شدن هویت این شرکت و کیفیت محصولاتش شده است. در این بین پدیدار شدن یک مشکل فنی در آیفون ۷ می‌تواند ترازو را به حالت ایده‌آل پیشین بازگرداند!

سرنوشت صدای عجیب آیفون ۷ چه می‌شود؟ آیا باید این صدا را تحمل کرد؟

اپل هنوز در مورد دلیل صدای عجیب تولید شده در آیفون ۷ از خود عکس‌العملی نشان نداده اما با گسترش گزارش‌های مربوط به این موضوع بدون تردید اپل وارد صحنه خواهد شد. پیش‌بینی می‌کنیم که اپل دلیل قانع کننده‌ای برای بروز این امر ارائه کند (احتمالا این دلیل همان دلیلی خواهد بود که در این مقاله به آن اشاره کردیم). در بدترین شرایط ممکن، اپل با یک آپدیت نرم‌افزاری و ایجاد کمی محدودیت در فرکانس کاری هسته‌های پردازشگر تراشه A۱۰ آیفون ۷ می‌تواند از تولید صدای عجیب مورد نظر ممانعت به عمل آورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی رضا معینی

      من قصد خرید این موبایل را داشتم اما حالا باید کمی بیشتر فکر کنم ممنون از این برنامه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج