۳۹۲۲۱۷
۵۰۲۵
۵۰۲۵
پ

تور مریخ با هولولنز

خبرها حاکی از آن است که مجتمع بازدیدی مرکز فضایی «کندی» فرصتی را برای علاقه‌مندان به فضا فراهم کرده است تا با فناوری واقعیت مجازی بتوانند راه رفتن روی سیاره مریخ را تجربه کنند.

خبرگزاری آنا - ندا اظهری: خبرها حاکی از آن است که مجتمع بازدیدی مرکز فضایی «کندی» فرصتی را برای علاقه‌مندان به فضا فراهم کرده است تا با فناوری واقعیت مجازی بتوانند راه رفتن روی سیاره مریخ را تجربه کنند.
تور مریخ با هولولنز

بازدید از سیاره مریخ با توجه به مسافت ۵۵ میلیون کیلومتری بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود. خبرها حاکی از آن است که تا ابتدای ژانویه، مجتمع بازدیدی مرکز فضایی «کندی» بازدید از مریخ را در قالب واقعیت افزوده تجربه خواهد کرد. این کار با فناوری «هولولنز» مایکروسافت امکان‌پذیر می‌شود که مهمانان خود را از طریق فضای مجازی و برنامه «مقصد: مریخ» در موقعیت‌های مختلفی از سیاره مریخ به گردش می‌برد.

این برنامه نرم‌افزاری براساس ابزار علمی OnSight راه‌اندازی شده است که نتیجه همکاری میان مایکروسافت و آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناساست. نرم‌افزار OnSight اولین بار در ژانویه ۲۰۱۵ به عنوان روشی معرفی شد که دانشمندان از طریق آن بتوانند مریخ را در قالب یک فضای سه‌بعدی و به واسطه هدست واقعیت‌مجازی مایکروسافت به نام «هلولنز» مشاهده کنند.

پیش از این، نرم‌افزار OnSight به عنوان پایه نرم‌افزار واقعیت مجازی مریخ ۲۰۳۰ برای هدست مقوایی گوگل، واقعیت مجازی Gear سامسونگ و «اوکیولس ریفت» (Oculus Rift) مورد استفاده قرار می‌گرفت. برنامه «مقصد: مریخ» هم مانند پروژه‌های ابتدایی OnSight‌، چشم‌اندازها و مناظر خود را از داده‌ها و تصاویر فرستاده شده از فضاپیمای کنجکاوی خلق کرده و آنها را در موقعیت‌های واقعی قرار داده است.

بازدیدکنندگان مجازی که به بازدید از سیاره سرخ می‌روند توسط هولوگرام «باز آلدرین»، دومین فردی که پا روی کره ماه گذاشت و «اریسا هاینز»، هدایت‌گر فضاپیمای کنجکاوی، به مناطق مهم هدایت می‌شوند و از اکتشافات بازدید می‌کنند.

فرصت نزدیک شدن به مریخ و راه رفتن روی سطح آن تجربه هیجان‌انگیزی است که جای دیگری نمی‌توان آن را تجربه کرد. از این طریق، بازدیدکنندگان می‌توانند دیدی واقعی نسبت به تمام فعالیت‌های ناسا در سیاره مریخ داشته باشند.

افتتاح برنامه «مقصد: مریخ» از این هفته انجام می‌شود و تا اول ژانویه ۲۰۱۷ ادامه خواهد داشت. هزینه ورودی به فضای مجتمع بازدیدی مرکز فضایی «کندی» حدود ۵۰ دلار است.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
تور مریخ با هولولنز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج