۳۹۲۲۱۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

نمایشگاه نقاشی «هست شب» در گالری اثر

ایمان افسریان در هشتمین نمایشگاه انفرادی اش دست مخاطب را می گیرد و به دل شب در کوچه پس کوچه های شهر می برد.

هنرآنلاین: ایمان افسریان در هشتمین نمایشگاه انفرادی اش دست مخاطب را می گیرد و به دل شب در کوچه پس کوچه های شهر می برد.

نمایشگاه نقاشی «هست شب» در گالری اثر

"هست شب" ، عنوان این نمایشگاه است که جمعه دوم مهر در گالری اثر آغاز به کار می‌کند؛ این بار افسریان پا از محیط های بسته بیرون می گذارد و در شامگاهان، شهر را لبریز از سکوت و مالامال از فرصت کشف و شهود بر روی بوم تصویر کرده است.

او آذر ماه ۱۳۹۲ با نمایشگاه ˝بر بساطی که بساطی نیست" با مخاطبانش در همین گالری اثر دیدار کرده بود و اینک حرف های تازه تری برای گفتن دارد.

گویا در این نمایشگاه هشت نقاشی رنگ و روغن در ابعاد بزرگ مخاطب را به دل شب هایی پر رمز و راز می برد که پر از اوهام و خیال است.

افسریان که از سال ۱۳۸۲ تاکنون مسئولیت مدیریت هنری فصلنامه "حرفه: هنرمند" را برعهده دارد در بوم‌های نقاشی‌هایش نوعی گرامیداشت توامان با حسی غربتی غریب برای اشیاء یا حتی گوشه‌ای از مکان‌های از یاد رفته بازتاب می‌دهد که روزگاری ارج و قربی داشتند و امروز دیگر از روزگاران باشکوه خود فاصله بسیار دارند؛ این بار یک ساختمان قدیمی، یک چراغ برق... گمشده در شهر و ناپیدا در شب، بازگو کننده نوستالژهایی ست که در قاب افسریان جان می‌گیرند.

شاید در نگاه نخست سبک نقاشی او را شبیه هایپر رئالیست‌ها بدانند، نوعی نقاشی عکس گونه اما او با انتخاب زوایای دکوپاژ شده یا چیدمان خاص اشیاء به آثارش بار مفهومی ویژه ای علاوه می‌کند که می‌توان از آنها دریافت هایی فراتر از سبک هایپر رئالیست ها داشت . ابزار او در این راستا علاوه بر انتخاب‌های هوشمندانه ،نور و سایه است،آفتاب‌های کم جان و بی رمق و سایه‌های نموری که گاه به تاریکی هم می‌گرایند.

ایمان افسریان متولد ۱۳۵۳ تهران است او که کارشناسی ارشد تصویر سازی اخذ نموده در دو دهه گذشته در ایران و گالری و مراکز فرهنگی معتبر نظیر آراریو نیویورک ،واتر هاوس اند واو لندن،ارنست هیگلروین ،دوسالانه هنر آسیا تایپه ،موزا نتورم فرانکفورت ،خانه هنرمندان مسکو و نیز آرت فرهای لندن و استامبول و... به معرض تماشا درآمده است.

"هست شب " ساعت ۱۶ روز جمعه دوم مهرماه در گالری اثر واقع در خیابان ایرانشهر، روبروی خانه هنرمندان، شماره ۱۶ افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان مهرماه، یکشنبه تا جمعه از این نمایشگاه دیدن کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج