جاباما
۳۹۲۲۹۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

سه تازه وارد پشت سر «سالی» ماندند!

همان طور که پیش بینی می شد، «سالی» فیلم جدید کلینت ایستوود معروف و ۸۶ ساله برای دومین هفته متوالی در صدر آثار پرفروش سینماهای آمریکای شمالی باقی ماند و این را مدیون نمایش ضعیف فیلم های تازه اکران شده نیز بود.

روزنامه بانی فیلم: همان طور که پیش بینی می شد، «سالی» فیلم جدید کلینت ایستوود معروف و ۸۶ ساله برای دومین هفته متوالی در صدر آثار پرفروش سینماهای آمریکای شمالی باقی ماند و این را مدیون نمایش ضعیف فیلم های تازه اکران شده نیز بود.

سه تازه وارد پشت سر «سالی» ماندند!

بازسازی سری فیلم های ترسناک «بلیرویچ» با همان نام ساده و آشنای «بلیرویچ»، نسخه تازه ای از سری آثار «بریجیت جونز» با نام «بچه بریجیت جونز» و همچنین «اسنودن» هر چند در رده های دوم تا چهارم جدول پرفروش های آمریکا و کانادا قرار گرفتند اما هیچیک حتی به رقم ۱۰ میلیون دلار سودسازی هم نرسیدند. در مجموع ۱۲ فیلم صدر جدول این منطقه از جهان ۶/۱۱ درصد از ۱۲ فیلم برتر هفته گذشته کمتر فروختند و اگر همین مقطع زمانی از سال پیش را هم مبنا بگذاریم، ۲۴ درصد عقب افتادگی و کمبود فروش را در قیاس با آن سال مقابل خود می بینیم. حاصل اقتصادی فیلم های برتر این هفته سینماهای آمریکای شمالی به قدری کم و بد بود که فقط ۱۳۶ تک دلار اضافی در جمع دریافتی های این هفته سبب شد لقب منفی و نامیمون کم فروش ترین هفته سال سینمای این منطقه نصیبش نشود و از چنین عنوانی بگریزد.

یک دستاورد عالی

«سالی» فیلم دراماتیک ـ اجتماعی و قدری سیاسی جدید کلینت ایست وود برای تجدید صدرنشینی اش ۲۲ میلیون دلار فروخت و این نشان می دهد که تنزل در فروش این فیلم در هفته سپری شده بیشتر از ۳۷ درصد نبوده که برای آمار فروش هر فیلمی در هفته دوم اکرانش یک دستاورد عالی است. این فیلم پس از ۱۳ روز اکران در آمریکا و کانادا ۵/۷۰ میلیون دلار فروخته که فقط ۸/۱ میلیون دلار کمتر از کل مبلغ فروش «پل جاسوس ها» فیلم دراماتیک قبلی «تام هنکس» است که آن را استیون اسپیلبرگ ساخته و اواخر تابستان سال پیش اکران شد و کاندیدای شش جایزه اسکار شد و یکی را هم برد.

دوری «بلیرویچ» از آمار گذشته اش

بازسازی فیلم های موسوم به «پروژه بلیرویچ» که در دهه گذشته بسیار موفق بودند و از بسیاری از رقبای خود در ژانر هارور (وحشت) بیشتر پولسازی کردند، هر چند در رده دوم جدول پرفروش های هفته جای گرفت اما از ۶/۹ میلیون دلار بیشتر نفروخت و این دور از آمار درخشان تری بود که در اواخر دهه ۱۹۹۰ و در طول دهه ۲۰۰۰ توسط این فرانچیز به ثبت رسید. شاید سازندگان این فرانچیز این دلخوشی را داشته باشند که بیشتر از ۵ میلیون دلار صرف ساخت این فیلم تازه نشده اما این نیز برای کنار آمدن با رقم نازل فروش فیلم در بدو اکرانش کفایت نمی کند.

نوعی نگاه تازه

چندی پیش لایونزگیت کمپانی سازنده بلیرویچ تازه این فیلم را تحت عنوان «جنگل» به طور امتحانی در گردهمایی موسوم به «Comic.Con» به نمایش نهاد و مردم تازه پس شروع پخش فیلم متوجه شدند که این به واقع قطعه ای تازه از فیلم های Blair Wich است. فیلم های بلیرویچ به این سبب معروف و موفق و تبدیل به یک فرانچیز موفق شدند که نوعی نگاه و روش کار تازه را در سینمای وحشت باب کردند و کار به فیلم های دوم و سوم نیز کشیده شد. با این حال برخورد بالنسبه سرد هواداران فیلم های ترسناک با ورسیون تازه بلیرویچ به این معنا است که لایونزگیت درباره ادامه دادن به این فرانچیز و تولید قسمت های تازه بعدی به تردید خواهد افتاد. سرشکن کردن تماشاگران هفته نخست نشان داد ۵۶ درصد آنها مرد و بقیه زن بوده اند و ۶۱ درصد آنان بیش از ۲۵ سال سن داشته اند.

از بالاترین تا پایین ترین

نسخه تازه «بریجیت جونز»، دیگر فیلمی که در دهه گذشته دورانی طلایی را سپری کرد، مانند «بلیرویچ» به آمار ایام اوجش نرسید، این فیلم که «بچه بریجیت جونز» نام دارد و محصول استودیوی یونیور سال است، کارش را در گیشه های آمریکا و کانادا با ۲/۸ میلیون دلار شروع کرد و این در حالی بود که تصور می شد بالاترین شروع اکران را در میان تمامی فیلم های این فرانچیز به خود اختصاص بدهد. به واقع ماجرا کاملا برعکس شد زیرا رقم ثبت شده در هفته گذشته پایین ترین آغاز اکران در میان همه فیلم های این فرانچیز به حساب می آید و این در حالی شکل گرفته است که نسخه تازه در ۱۳۱۶ سالن بیشتر از تالارهای فیلم نخست به نمایش در آمد. آن فیلم نخستین، در بدو نمایش اش ۷/۱۰ میلیون دلار درآمدسازی کرد و این نیز نشانگر این است که بریجیت جونز که داستان زندگی و کارهای جالب یک پرستار بریتانیایی با بازی رنه زل ویگر آمریکایی است محبوبیت ۱۵ تا ۱۰ سال پیش خود را از دست داده است. درست است که نسخه دوم «بریجیت جونز» با نام جنبی «لبه منطق» هم در سال ۲۰۰۴ شروع اکرانی قوی تر از ۶/۸ میلیون دلار نداشت اما با این فرق که تعداد سالن های در اختیار آن فیلم ۲۴۰۰ عدد کمتر از شمار تالارهای در اختیار فیلم جدید بود. «لبه منطق» از آغاز مورد توجه منتقدان قرار نداشت ولی نقدهای درج شده در رسانه ها در خصوص «بچه بریجیت جونز» در آستانه اکران مثبت و توام با تایید فیلم بود و این شاید بدین معنی باشد که این ورسیون تازه می تواند در هفته های بعد فروشی قابل قبول و یا لااقل توجیه کننده مخارج تولیدش (۳۵ میلیون دلار) داشته باشد.

فیلم جدید اولیور استون کم آورد اما…

رتبه چهارم در جدول پرفروش های این هفته به فیلم جدید «اسنودن» رسید که آن را اولیور استون، سیاسی ساز افشاگر سینمای آمریکا درباره ادوارد اسنودن و مدارک و اسناد رو شده توسط وی در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ پیرامون نفوذها و جاسوسی های آمریکا در سلسله روابط بین المللی و مکالمات و مکاتبات خصوصی شماری قابل توجه از سران دولت های غربی ساخته است. این فیلم که آن را اوپن رود تولید کرده، بیشتر از ۸ میلیون دلار در آغاز نمایش اش نفروخت اما پیشتر هم حدس زده می شد که در عبور از ۱۰ میلیون دلار مشکل داشته باشد. در عین حال اکثر تماشاگران «اسنودن» از کیفیت آن ابراز گلایه نکردند و این بدان معناست که این اثر جدید سینمایی می تواند به حضور حداقل ۴ هفته ای در جمع ۱۲ فیلم پرفروش آمریکا بیاندیشد و به تبع آن آمار خود را بالاتر ببرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج