۳۹۲۵۳۹
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

درگیری‌ داخلی آل سعود و بازداشت چند شاهزاده

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است در پی تشدید زمزمه‌های مربوط به وخامت حال ملک سلمان شاه سعودی و به تبع آن درگیری‌های داخلی خاندان آل سعود، وزیردفاع این کشور دستور بازداشت تعدادی از شاهزاده های مخالف خود را داده است.

خبرگزاری فارس: گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است در پی تشدید زمزمه‌های مربوط به وخامت حال ملک سلمان شاه سعودی و به تبع آن درگیری‌های داخلی خاندان آل سعود، وزیردفاع این کشور دستور بازداشت تعدادی از شاهزاده های مخالف خود را داده است.
پایگاه اینترنتی نشریه فلسطینی «المنار » چاپ بیت المقدس، به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مسئولان آمریکایی تأکید کرده‌اند اجازه نخواهند داد اختلافات در خاندان سلطنتی عربستان افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده خاندان آل سعود با توجه به وخامت حال «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور که برخی گمانه‌ها در خصوص ابتلای او به آلزایمر نیز منتشر شده در خصوص آینده حکومت و پادشاهی این کشور اختلاف پیدا کرده‌اند.

به گفته منابع آگاه اعضای دربار عربستان ضمن اینکه «محمد بن سلمان» وزیر دفاع و جانشین ولی‌عهد بی‌تجربه سعودی را مسئول گرفتاری این کشور در بحران جنگ یمن می‌دانند، با رسیدن قدرت به او پس از پدرش مخالف‌اند.

این در حالی است که حتی اگر محمد بن سلمان از محبوبیتی در میان عموزاده‌های خود برخوردار بود، مسأله انتقال قدرت در عربستان که تا کنون از برادر به برادر منتقل شده بود به نسل سوم این خاندان، بسیار دشوار و پُر مخاطره خواهد بود.

منابع آگاه به المنار گفته‌اند با تشدید اعتراض‌ها علیه محمد بن سلمان، نهادهای امنیتی عربستان عملیات ویژه‌ای برای بازداشت و دستگیری شماری از اعضای خاندان پادشاهی را آغاز کرده‌اند و شماری از مخالفان محمد بن سلمان بازداشت شده و شماری نیز تحت حصر خانگی قرار گرفته‌اند و شماری نیز از عربستان گریخته‌اند.

با این وجود گزارش‌ها حاکی است واشنگتن از این اقدامات محمد بن سلمان که به گفته آنها ثبات ریاض را برهم می‌زند، راضی نیست و تلاش می‌کند که میزان اختلافات موجود در خاندان آل سعود را کاهش دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خداوند ریشه خاندان ملعون ال سعودرو ازروی زمین پاک کنه

    • بدون نام

      شک نکنید حتی اگر این حبر دروغ باشد از .... نفاق و برادرکشی چیزی در نمیاید منتظر باشید

    • بینام بانام او

      سلطان سلمان مشابه سلما نرشدی

    • مجيد مجيدي

      نجس تر از سلمان رشدي.وكثيف ترين موجودات زنده.همان خاندان آل سعود.إنها همان شجره ملعونه است.الهي بحق علي ع ريشه كني كن سعودي ها رو يا علي

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج