۳۹۲۷۲۰
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

جزییات بازداشت امیر داعش در جنوب لبنان

«یگان ویژه» مدیریت اطلاعات و امنیت ارتش لبنان در یک اقدام امنیتی شجاعانه، مقتدرانه و بدون اشتباه در عمق اردوگاه عین الحلوه در شهر صیدا درجنوب لبنان، « عماد یاسین» سرکرده گروه تروریستی تکفیری داعش در این اردوگاه بزرگترین تجمع آوارگان فلسطینی در لبنان را بازداشت کرد.

خبرگزاری ایرنا: «یگان ویژه» مدیریت اطلاعات و امنیت ارتش لبنان در یک اقدام امنیتی شجاعانه، مقتدرانه و بدون اشتباه در عمق اردوگاه عین الحلوه در شهر صیدا درجنوب لبنان، « عماد یاسین» سرکرده گروه تروریستی تکفیری داعش در این اردوگاه بزرگترین تجمع آوارگان فلسطینی در لبنان را بازداشت کرد.

روزنامه لبنانی السفیر نوشت: لبنانی ها که برای نخستین بار بود اصطلاح « یگان ویژه مدیریت اطلاعات و امنیت ارتش لبنان» را می شنیدند، آن را پیامی به تروریست های تکفیری و صهیونیستی و تحولی بزرگ در قدرت رزمی آن در اجرای ماموریت های بسیار سخت و خطرناک ارزیابی می کنند.

و این برای نخستین بار بود که کوماندوهای ارتش لبنان وارد اردوگاه عین الحلوه با هدف بازداشت یک سرکرده خطرناک داعش شدند، تروریستی که همواره در تماس مستقیم با امارت مرکزی این گروه تروریستی تکفیری در رقه سوریه بود.

بازداشت عماد یاسین در حالی صورت گرفت که اردوگاه عین الحلوه شاهد یک شب ناآرام و داغ ناشی از درگیری های مسلحانه نیروهای جنبش فتح و عناصر گروه تروریستی تکفیری« بلال بدر» بدنبال ترور « سیمون طه» شهروند فلسطینی عضو فتح بود.

عماد یاسین فلسطینی الاصل که برای مدیریت اطلاعات و امنیت ارتش لبنان با نام های مستعاری مانند ابوهشام ، ابوبکر و عماد عقل شناخته می شود، پیوسته با « ابوخالد العراقی» مسئول عملیات خارجی داعش که گفته است« می خواهیم در لبنان کراده جدید ایجاد کنیم»، در تماس و ارتباط بوده است.

ازعملیات تروریستی داعش در محله الکراده عراق که به کشته و زخمی شدن صدها تن منجر شد به عنوان یکی از فجعیح ترین جنایات تروریستی این گروه تکفیری یاد می شود.

چرا ارتش لبنان در تعیین ساعت صفر برای بازداشت یاسین عجله کرد؟

ارتش لبنان به اطلاعات زیادی دست یافته بود که نشان می داد عماد یاسین در صدد اجرای چندین عملیات بزرگ تروریستی همزمان در اماکن مختلف لبنان است و هدف او کشتن و زخمی کردن تعداد زیاد مردم و ضربه زدن به اقتصاد و صنعت گردشگری لبنان است.

مهمترین اهداف

روزنامه السفیر نوشت: اکنون مشخص شده که عماد یاسین درصدد اجرای عملیات در وسط بیروت ، بانک لبنان ، دو تاسیاست تولید برق در منطقه الجیه و الزهرانی ، انفجار بزرگ در « دوشنبه بازار» شهر نبطیه در جنوب لبنان ، کازینو لبنان ، هدف گرفتن نیروهای صلح بان سازمان ملل( یونیفل) در جنوب رودخانه لیتانی ، رستوران های ( KFC) ، گشتی ها و پایگاه های ارتش لبنان و همچنین شعله ور کردن آتش جنگ در جبهه جنوب لبنان با پرتاب موشک کاتیوشا به داخل سرزمین های اشغالی فلسطین بوده است.

الجمهوریه دیگر روزنامه لبنانی هم به نقل از یک منبع امنیتی بزرگ نوشت که این سرکرده « سر افعی» داعش در عین الحلوه یک بانک اهداف در اختیار داشت و مهمترین و بارزترین شخصیت در فهرست ترور او « نبیه بری» رئیس مجلس لبنان بوده است.

این روزنامه لبنانی افزود: عماد یاسین برای بستن راه به روی نیروهای حزب الله در بزرگراه بیروت به جنوب لبنان برنامه ریزی کرده بود تا زمینه درگیری های مسلحانه با حزب الله را فراهم کند.

روند عملیات

براساس این گزارش با مشخص شدن ساعت صفرعملیات بازداشت سرکرده داعش ، یگان های ویژه مدیریت اطلاعات و امنیت ارتش لبنان عملیات ویژه و بسیار دقیق و حساس خود را در اردوگاه عین الحلوه قبل از اذان ظهر شروع کردند و محل عملیات در منطقه « الطواری» نزدیک ایست و بازرسی ارتش در ورودی اردوگاه بود.

این عملیات تنها چند دقیقه طول کشید که با پرتاب دو نارنجک دودزا در مقابل عماد یاسین شروع شد اما قبل از آن پیش بینی ها و اقدامات امنیتی پیشگیرانه در اطراف اردوگاه ، در شهر صیدا و ورودی های آن و برخی مناطق حساس صورت گرفته بود و حتی گروه های فلسطینی در جریان این عملیات قرار گرفته بودند.

روزنامه النهار نوشت: عملیات بازداشت یاسین او را غافلگیر کرد حتی نتوانست از سلاح کمری که لحظه ای آن را از خود دور نمی کرد، استفاده کند.
النهار افزود: یکی از نیروهای ویژه ارتش لبنان برای جلوگیری از فرار عماد یاسین به پاهای او شلیک کرده است.

السفیر نوشت: ارتش لبنان همچینن درصدد بازداشت دیگر سرکردگان گروه های تروریستی تکفیری در اردوگاه عین الحلوه مانند بلال بدر، هیثم الشعبی ، ابومحمد چچنی و مبارک فیصل العبدالله است.

عماد یاسین ( 47 ساله) متولد اردوگاه المیه و میه در جنوب لبنان است و در ابتدا عضو گروهک تکفری « عصبه الانصار» بود و در سال 2003 از آن جدا شد و گروه جدیدی را به همراه چند تن دیگر که به اندیشه تندرو سلفی اعتقاد داشتند، با نام « جندالشام» تشکیل داد.
یاسین در سال ۲۰۰۸ ترور اما تنها از شکم ، پاها و دست راست زخمی شد.

براساس این گزارش، عناصر داعش در اردوگاه عین الحلوه بعداز بازداشت عماد یاسین به تیراندازی در مناطق مختلف این اردوگاه مبادرت کردند که با پاسخ به موقع نیروهای امنیتی و ارتش لبنان کنترل شد اما سرکردگان گروه های تروریستی تکفیری در عین الحلوه و خارج آن پیام های تهدیدی فرستاده و حتی یک تن از ساکنان منطقه الطواری به نام « ابراهیم لطفی» را به بهانه همکاری با ارتش لبنان در بازداشت عماد یاسین ربوده اند.

روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: از یکصد هزار آواره فلسطینی که در اردوگاه عین الحلوه زندگی می کنند، حدود یکهزار تن بخاطر پرونده های مختلف مانند تیراندازی هوائی تحت تعقییب هستند و از میان اینها کمتر از سی تن از لحاظ معیارهای امنیتی خطرناک محسوب می شوند و از جمع اینها هم حدود ده تن عضو گروه تروریستی تکفیری داعش هستند که عماد یاسین یکی از آنها بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایران

      مرگ بر ترکیه داعش پرور

    • بدون نام

      حکام ترکیه المنافقین القتله یا صانعی داعش یا ارهاب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج