جاباما
۳۹۲۷۷۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

هزینه سلاح در جهان در ۲۰۱۶

صنایع اسلحه سازی و تجهیزات نظامی، از بزرگترین صنایع در جهان است که سالیانه میلیاردها دلار فروش دارد.

خبرگزاری صدا و سیما: صنایع اسلحه سازی و تجهیزات نظامی، از بزرگترین صنایع در جهان است که سالیانه میلیاردها دلار فروش دارد.

در جدیدترین رخداد در این عرصه، هند قرار است با امضای قراردادی نه میلیارد دلاری با فرانسه سی و شش فروند از جتهای جنگنده رافال را که این کشور تولید می کند، خریداری کند.

این قراردادی بزرگ برای هند است که سرگرم به روز و مدرن کردن ناوگان نیروی هوایی خود است. هند هم اکنون چهارمین کشور جهان از نظر خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی است. چین، آمریکا و عربستان سعودی در رتبه های اول تا سوم جهان قرار دارند.

البته به علت کاهش شدید بهای نفت، روسیه و عربستان سعودی پول کمتری برای خرید تسلیحات دارند. از ابتدای سال ۲۰۱۶ تا کنون شصت و نه میلیارد دلار برای خرید تسلیحات در جهان هزینه شده است. امسال فرانسه گوی سبقت را از روسیه به عنوان دومین صادر کننده تسلیحات در جهان ربود. مقام اول صادرات تسلیحات همچنان در دست آمریکاست.

مقصد بیش از ۶۰ درصد تسلیحات صادراتی والونیا بلژیک عربستان است.

در همین حال پایگاه اینترنتی راشاتودی نوشت بیش از ۶۰ درصد تسلیحات صادراتی والونیا بلژیک (ناحیه جنوبی و فرانسه زبان بلژیک) در سال گذشته به عربستان سعودی فروخته شده است.

نتایج پژوهشی که کمیسیون تسلیحات پارلمان والونیا بلژیک انجام داده است عربستان سعودی در سال ۲۰۱۵ مقصد اصلی صادرات تسلیحات ساخته شده در این منطقه از بلژیک بوده است. نتایج این پژوهش نشان می دهد هرگز سابقه نداشته است که این منطقه از بلژیک میزان سلاح و تجهیزات نظامی به عربستان سعودی فروخته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج