جاباما
۳۹۳۱۹۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ناتالی پورتمن با جکی دوباره به اسکار می‌رسد؟

نمایش فیلم «جکی» با بازی ناتالی پورتمن در نقش ژاکلین کندی، منتقدها را چنان به تحسین واداشت که خیلی‌ها متفق‌القول شده‌اند که این بازیگر جوان امسال یک اسکار دیگر را به کلکسیون جوایزش اضافه می‌کند.

روزنامه بانی فیلم: نمایش فیلم «جکی» با بازی ناتالی پورتمن در نقش ژاکلین کندی، منتقدها را چنان به تحسین واداشت که خیلی‌ها متفق‌القول شده‌اند که این بازیگر جوان امسال یک اسکار دیگر را به کلکسیون جوایزش اضافه می‌کند.

ناتالی پورتمن با جکی دوباره به اسکار می‌رسد؟

به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو که اکنون در حال برگزاری است، نمایش فیلم «جکی» را برگزار کرد. این فیلم که ساخته پابلو لارین است چنان تصویر جالبی از زنی متفاوت عرضه کرده که منتقدها را به این باور رسانده که ناتالی پورتمن که ۶ سال پیش با بازی در فیلم «قوی سیاه» جایزه اسکار را برد، بار دیگر نامزدی این جایزه را از آن خود می‌کند.

این کارگردان متولد شیلی با اولین فیلم انگلیسی زبانش که همین فیلم «جکی» است، برای اولین بار یک زن را به عنوان شخصیت اصلی خود انتخاب کرد. این فیلم هفته پیش در جشنواره فیلم ونیز اولین اکران جهانی خود را تجربه کرد و این هفته در تورنتو به نمایش درآمد.

در واقع بیشتر منتقدها به دریافت سومین نامزدی اسکار برای پورتمن باور دارند و خیلی‌ها هم در این میان معتقدند او دومین اسکارش را با همین فیلم دریافت می‌کند.

جکی کندی که سال ۱۹۶۲ در برنامه تلویزیونی با عنوان «یک تور در کاخ سفید با خانم جان اف کندی» شرکت کرده بود، در ۲۲ نوامبر سال بعد شاهد ترور همسرش جان اف کندی رییس جمهوری آمریکا شد. در این فیلم روزهای عزاداری ملی و فردی جکی و مصاحبه‌ای پشت درهای بسته با روزنامه نگاری که بیلی کروداپ نقش او را بازی می کند یک اسطوره تمام عیار از این زن را خلق کرده است.

در بیشتر مواقع پورتمن در اتاق‌های بزرگ کاخ تنهاست و احساس تنهایی او را حتی پیش از کشته شدن همسرش می‌توان درک کرد. بازی در مراسم خاکسپاری، و یافتن هویت دوباره خودش بدون حضور همسرش در برابر چشم مردم، از دیگر نقاط اوج فیلم است. پورتمن هم تلاش خود را کرده که لحن حرف زدن، لهجه ، نگاه براق و خیره و همه ویژگی‌های خانم کندی را که برای مردم جذابیت خاصی داشت، زنده کند.

این بازیگر در عین حال موفق شده تا از ورای تصویر جکی؛ نشان دهد که یک زن پرقدرت می‌تواند چه ویژگی‌هایی داشته باشد و در عین حال رفتار او را در برابر دوربین و در کنار دوستانی چون نانسی تاکرمن با بازی گرتا گرمگ، بابی کندی با بازی پیتر سارگارد و جکی والنتی با بازی ماکس کاسلا نشان دهد.

به تازگی فیلم‌های متعدد تلویزیونی درباره ترور کندی ساخته شده که فیلم «پارک لند» پیتر لندسمن، «همه راه‌ها» با بازی برایان کرانستون که نامزد امی ۲۰۱۶ شده و سریال آمازون با عنوان ۱۱/۲۲/۶۳ بر مبنای رمانی از استیون کینگ از جمله آنهاست. فیلم دیگری با عنوان «ال بی جی» ساخته راب راینر نیز در همین فهرست جای می‌گیرد. با وجود این که در همه این فیلم‌ها ژاکلین کندی نیز حضور دارد و در موارد زیادی می‌تواند جلب توجه کند؛ اما بندرت هیچ یک از آنها موفق شده تا به اندازه پورتمن این تصویر تاریخی فراموش نشدنی را زنده کند.

پورتمن در سال ۲۰۰۵، به خاطر بازی در فیلم درام «نزدیک‌تر» برنده جایزه گلدن گلوب و نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. او برای نقش آفرینی در فیلم «وی مثل وندتا» برنده جایزه ساترن برای بهترین بازیگر شد. این بازیگر در نوجوانی با بازی در فیلم «لئون: حرفه‌ا‌ی» در کنار ژان رنو، به شهرت رسید.

او چندی پیش اولین کارگردانی‌اش را با عنوان «داستان عشق و تاریکی» تجربه کرد. وی امسال بازیگر فیلم «شوالیه فنجان‌ها» ساخته ترنس مالیک هم بوده و «پلنتاریوم» به کارگردانی ربکا زلوتوسکی و «جین یک تفنگ داشت» ساخته گوین اوکانر از دیگر فیلم‌های او برای امسال است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج