۳۹۳۲۶۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

دکتر رفیعی: همیشه به دوستی با سمندریان بالیدم

نشان چهارمین جشن آکادمی استاد سمندریان به دکتر علی رفیعی اهدا شد.

هنرآنلاین: نشان چهارمین جشن آکادمی استاد سمندریان به دکتر علی رفیعی اهدا شد.

دکتر رفیعی: همیشه به دوستی با سمندریان بالیدم

در حالی‌که یک سال از درگذشت هما روستا کارگردان، بازیگر و همسر حمید سمندریان استاد برجسته تئاتر ایران می‌گذرد، اعضای آکادمی سمندریان بار دیگر هنرمندان و دوستداران این هنرمند را دعوت و نشان استاد سمندریان را به دکتر علی رفیعی اهدا کردند.

چهارمین جشن آکادمی استاد سمندریان، شامگاه جمعه دوم مهرماه در باغ خصوصی و فضایی صمیمانه با حضور جمعی از هنرمندان و دوستداران این دو هنرمند بزرگ تئاتر برگزار شد. این مراسم که اجرای آن را محمودرضا رحیمی برعهده داشت برای نخستین‌بار بدون حضور زنده‌یاد هما روستا و با پخش کلیپی به یاد او آغاز شد. در ادامه قطعات موسیقی توسط گروه "امیان" نواخته شد و دقایقی بعد حاضران در مراسم به احترام داوود رشیدی در حضور احترام برومند ایستادند و او را تشویق کردند.

همچنین فیلمی در مورد سه دوره گذشته جشن آکادمی سمندریان پخش و بیانیه دوره چهارم آکادمی توسط کاوه سمندریان فرزند زنده‌یاد استاد سمندریان خوانده شد.

در بخش دیگری از این مراسم، از محمدرضا کوهستانی به دلیل اجراهای مستمر بین‌المللی این هنرمند و حضور در جشنواره آوینیون فرانسه تقدیر شد. لوح تقدیر این هنرمند به دلیل اجرای او در کشور آلمان به نمایندگی از سوی او توسط حسن معجونی دریافت شد.

همچنین لوح سپاس و نشان آکادمی این دوره با حضور ابراهیم حقیقی و بهمن فرمان‌آرا به دکتر علی رفیعی اهدا شد. بهمن فرمان آرا در مورد علی رفیعی گفت: من و علی رفیعی هزار سال است با هم دوستیم؛ او هنرمند شایسته‌ای است. من هیچ‌گاه در مراسم‌ها شرکت نمی‌کنم اما زمانی که به من گفتند قرار است از علی رفیعی تجلیل شود به این مراسم آمدم چراکه او دوست و همشهری من است. بسیار خوشحالم که در این جشن حضور دارم.

دکتر علی رفیعی نیز با اظهار خرسندی در این مراسم اظهار کرد: سال ۵۳ - ۵۴ زمانی که به ایران آمدم، نخستین دوستی که در دانشگاه یافتم حمید سمندریان بود؛ من به دوستی به او بالیدم و به کار کردن با او دلگرم بودم. تنها افتخار همکاری در یک کار را با او داشتم؛ قرار بود طراحی صحنه نمایش "گالیله" که همیشه آرزوی اجرای آن را داشت را هم برعهده داشته باشم که متاسفانه هیچ‌گاه امکان‌پذیر نشد. این نشان برای من بسیار ارزشمند است و آن را به یاد آنها دریافت می‌کنم. این شب را هرگز فراموش نمی‌کنم.

گفتنی است؛ در این مراسم هنرمندانی چون محمد رحمانیان، احترام برومند، لیلی رشیدی، رویا تیموریان، مریم معترف، بهناز جعفری، حسن معجونی، همایون غنی‌زاده، یغما گلرویی،حمید پورآذری، اصغر دشتی، علی شمس، جابر رمضانی، ستاره پسیانی، هومن کیایی، عباس غفاری و ... حضور داشتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج