۳۹۳۲۶۹
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

فرشته کریمی سفیر سلامت شد

دکتر توحید سیف برقی از حضور هنرمندان، ورزشکاران و علاقمندان در چهل و دومین همایش سلامت و زندگی با موضوع سلامت بانوان خبر داد.

کاپ: دکتر توحید سیف برقی، رئیس کمیته پزشکی گفت: این همایش با همکاری گروه مشاوره بانوان دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهرداری تهران، انجمن علمی پزشکی ورزشی ایران و فدراسیون فوتبال و با سخنرانی دکتر احمدی - مشاور بانوان ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شد. دکتر احمدی ضمن خوشامدگویی به حاضرین، هنرمندان و ورزشکاران حاضر در جلسه، به اهمیت بانوان در خانواده و نقش محوری آنها اشاره کرد.

وی گفت: سلامت ابعاد مختلفی دارد که این ابعاد بر روی یکدیگر اثر گذار هستند و زن بعنوان قلب خانواده باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود و باید پذیرفت که سلامت زن ضامن سلامت خانواده و جامعه است و کل خانواده تحت تاثیر مستقیم آنها قرار می گیرد.

دکتر فریبا کوهدانی - متخصص تغذیه، سخنران بعدی همایش در ابتدا به اهمیت نقش بانوان در تغذیه خانواده پرداخت و گفت: یکی از نقشهای مهم بانوان در کنترل چاقی در خانواده و در نهایت در جامعه است. قطعا با کنترل چاقی شیوع بیماریهای قلبی کاهش می یابد.

همچنین وی تعیین سبد غذایی در خصوص مصرف کم چربی و افزایش مصرف میوه و سبزی را در خانواده توسط بانوان را خواستار شد و نقش آنها را در بهبود کیفیت زندگی خانواده اساسی دانست.

دکتر کوهدانی علاوه بر کنترل کالری غذایی، مصرف کم نمک و شکر و همچنین افزایش مصرف سبوس را متذکر شد. وی عامل چاقی، تغذیه نادرست، فقدان فعالیت فیزیکی و سبک زندگی غلط را از عوامل زمینه ساز وقوع بیماریهای مزمن نامید. همچنین افزایش شیوع بیماریهای قلبی در جامعه را خبر داد و اقدام اساسی در این خصوص را خواستار شد.
فرشته کریمی سفیر سلامت شد

این متخصص تغذیه افزایش شیوع بیماری قلبی و بیماریهای مزمن را صرفا مصرف مواد چرب ندانست و مصرف تنقلات ، مواد قندی ، نوشابه و بسیاری از کربوهیدراتها به همراه مصرف بی رویه داروها و رژیمهای غذایی غلط را عوامل اصلی بیماری دانست و از رفتارهای غلط امروزی در خانواده های کشورمان همانند مصرف کم سبوس، مصرف زیاد نمک و شکر، رژیمهای پرکالری و.. یاد کرد و از مصرف کم میوه و سبزی در جامعه خبر داد که بسیار نگران کننده است.

دکتر کوهدانی گفت: تغذیه در دوران بارداری و دو سال اول زندگی بسیار مهم است که متاسفانه به آن توجه نمی شود. مسئله کمبود آهن در بانوان نیز باید مورد توجه قرار گیرد. ضمناً افزایش مصرف مایعات با قند کمتر دارای اهمیت بسیار است.

سخنران بعدی همایش خانم دکتر زینب رنجبر- دکترای حقوق بود که درباره اهمیت حقوق بانوان سخنرانی کرد. وی از تأکید اسلام در حفظ حقوق بانوان و نقش نوید بخش آنها در خانواده یاد کرد و لزوم آشنایی بانوان با اصول حقوقی بانوان و خانواده را عنوان کرد. همچنین آشنایی بانوان را با اصول حقوقی که سبب سلامت روانی و اجتماعی بانوان و خانواده می شود، مهم دانست.

دکتر مینا بیگدلی - روانپزشک درباره مشکلات روانشناختی بانوان مانند اضطراب افسردگی و خشونت در بانوان سخنرانی کرد و بر نقش محوری آموزش در خانواده ها و نقش کلیدی بانوان در خانواده اشاره داشت.

در ادامه دکتر آزاده حکاک زاده - دستیار ارشد پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران به سخنرانی در خصوص نقش ورزش در سلامت بانوان پرداخت. وی اهمیت نقش ورزش در بانوان در بهبود عملکرد خانواده را مهم دانست و به موارد منع ورزش در بانوان، نحوه تجویز نسخه ورزشی در بانوان و... اشاره کرد. موضوعاتی مانند نقش ورزش در پیشگیری از بیماری ها؛ عوارض ناشی از فقر حرکتی در بانوان؛ بهترین الگوهای ورزشی و تمرینی در خانم ها در سنین مختلف بلوغ، باروری، میانسالی و سالمندی در این سخنرانی نیز مورد بحث قرار گرفت.

در ادامه چهل و دومین همایش سلامت و زندگی با موضوع سلامت بانوان، فرشته کریمی - بهترین بازیکن فوتسال بانوان آسیا و نیز خانم اکرم خدابنده کاپیتان تیم ملی تکواندوی بانوان به عنوان سفیران سلامت در حوزه سلامت بانوان معرفی شدند. همچنین به پاس زحمات خانم سولماز اصغری پیشکسوت خبر در حوزه سلامت نیز بعنوان سفیر سلامت معرفی شد.

لازم به توضیح است، همایشهای سلامت و زندگی اولین پنج شنبه هر ماه از ساعت 15:00 لغایت 20:00 در تالار ایوان شمس (بالاتر از میدان گلها، تقاطع جلال آل احمد و اتوبان کردستان، تالار ایوان شمس) با حضور اساتید، هنرمندان، ورزشکاران و عموم مردم برگزار می شود و ورود برای عموم مردم آزاد است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کمان

      اینکه خودش اخر ناسلامتیه....حالا شده سفیر سلامت خخخخ

    • فروشگاه

      حال واحوال فرشته خانم سلامته .......انشاءالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج