۳۹۳۵۲۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تجلیل کیارستمی در فستیوال لومیر

جشنواره جهانی فیلم کن که درماه سپتامبر….۱۹۳۹ برای نخستین بار برپا شد، برای هفتادمین سالروز تولد خود، روز سه شنبه گذشته جشن ویژه ای درپاریس برگزارکرد. این جشن توسط وزیرفرهنگ فرانسه خانم «اودره آزولای» افتتاح شد.

روزنامه بانی فیلم: جشنواره جهانی فیلم کن که درماه سپتامبر….۱۹۳۹ برای نخستین بار برپا شد، برای هفتادمین سالروز تولد خود، روز سه شنبه گذشته جشن ویژه ای درپاریس برگزارکرد. این جشن توسط وزیرفرهنگ فرانسه خانم «اودره آزولای» افتتاح شد.

تجلیل کیارستمی در فستیوال لومیر

در ادامه مراسم برخی از دعوت شدگان در حضور تییری فرمو، دبیر کل و پی یر لسکور رئیس جشنواره کن سخنرانی کردند. هنرمندان بسیاری به این جشن دعوت شده بودند از جمله مونیکا بلوچی، شیارا ماسترویانی (هنریشه و دختر کاترین دونو و مارچلو ماسترویانی) و ژان یل بلموندو، ایزابل هوپر، لئا سیدو، اگزاویه دولان و تعدادی دیگر از دست اندرکاران سینما. این مراسم در سالن کاخ مطالعات دانشکده هنرهای زیبای پاریس برگزار شد.

جشنواره کن سال آینده به دلیل انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، با چند روز تاخیر از روز ۱۷ تا ۲۸ ماه مه برپا خواهد شد.

سایت جدید فستیوال هم به مناسبت هفتادمین دور جشنواره از ماه ژانویه با تحولاتی تازه شروع به کار می کند. برای هفتادمین دوره این جشنواره برنامه های ویژه ای تدارک دیده شده است.

در پنجاهمین دوره این جشنواره، ایران با فیلم «طعم گیلاس» ساخته ارزشمند عباس کیارستمی موفق به دریافت نخل طلا شد، امید است ایران در سالهای آینده نیز بار دیگر موفق به دریافت نخل طلا شود.

فیلم «این پایان جهان است» آخرین ساخته اگزاویه دولان که از چهارشنبه به پرده سینماهای فرانسه آمده، توانست در صدر بیست فیلم جدیدی که اکران شده اند قرار گیرد. این فیلم توانست به بالاترین فروش در میان تمامی فیلم های این کارگردان جوان کانادائی دست یابد.

اگزاویه دولان بزودی فیلمبرداری فیلم جدیدش را شروع می کند اما از هم اکنون اعلام کرده که مایل نیست آن را به جشنواره کن ۲۰۱۷ ارائه کند چون تعدادی از منتقدان درباره فیلم آخرش نقدهای مثبت و خوبی ننوشتند با این حال همین فیلم جایزه بزرگ جشنواره را که بعد از نخل طلا مهم ترین چایزه این فستیوال است به دست آورد.

ستایش از کیارستمی با «کلوزاپ» در هشتمین دورجشنواره لومیر در شهر لیون

امسال طیق سنت هرساله از یک هنرمند سینمائی در قید حیات تجلیل می شود ودر حضور وی جایزه لومیر به او اهدا می شود . کاترین دونوو، برای دریافت این جایزه به شهر لیون خواهد رفت.

درسالهای گذشته از مارتین اسکورسیزی، پدرو آلمادوار، کوینتین تارانتینو، کن لوچ، ژاردوپاردیو و کلینت ایستوود، این ستایش به عمل آمده بود.

در این جشنواره که به همت انستیتو لومیر برگزار می شود بسیاری از آثار مرمت شده تاریخ سینما نیز به نمایش در می آید و درکنار آن فیلم هایی اخیر نیز به مناسبت هائی هم به شکل غیر مسابقه ای نشان داده می شوند.

هرساله جشنواره لومیر جمعیت بسیاری را روانه سالنها می کند.

گفتنی است پیش از درگذشت عباس کیارستمی قرار بود از این فیلمساز فقید تجلیل شود که سرانجام تییری فرمو مدیر این جشنواره، تنها فیلم «کلوزاپ» که شاهکار زنده یاد کیارستمی است را انتخاب کرد که قرار است در این فستیوال به نمایش در آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج