۳۹۳۵۸۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

سلبریتی ها علیه ترامپ ویدیو ساختند

کارگردان «انتقام جویان» در جدیدترین تلاشش یک پیغام داشت: به ترامپ رای ندهید.

روزنامه بانی فیلم: کارگردان «انتقام جویان» در جدیدترین تلاشش یک پیغام داشت: به ترامپ رای ندهید.

سلبریتی ها علیه ترامپ ویدیو ساختند

به نقل از واشنگتن پست، خیلی ها این مسئله را به عنوان یک حقیقت قبول دارند که وقتی بحث سیاست می شود، هالیوود کلا به سمت چپ جهت گیری می‌کند. اما یک تبلیغ سیاسی جدید این مسئله را به وضوح نشان می دهد: این گروه از سلبریتی ها به هیچ وجه از دونالد ترامپ خوششان نمی‌آید.

یک آگهی سه دقیقه‌ای که روز چهارشنبه توسط جاس ودون کارگردان با عنوان (Save the Day PAC) مبنی بر «تغییر نتیجه توسط کمیته عمل سیاسی» منتشر شد، با درخواستی آشنا از سوی گروهی از سلبریتی‌ها آغاز شد: در روز انتخابات رای تان را ثبت کنید. پیغام آن‌ها همان اساس کمپین «Rock the Vote» بود که در دهه ۱۹۹۰ انجام شد. پی دیدی هم در کمپین «رای بده یا بمیر» سال ۲۰۰۴ خود همین درخواست را کرد و به همین خاطر هم در اپیزود بعدی «ساوت پارک» در شبکه کمدی سنترال مورد تمسخر قرار گرفته بود.

اما اکنون در ویدیویی که کارگردان «انتقام جویان» ساخته است سلبریتی‌هایی از جمله رابرت داونی جونیور، اسکارلت جوهانسون، دان چیدل، لزلی ادوم جونیور ستاره نمایش «هملیتون»، مارک روفالو، جیمز فرانکو، جولین مور، استنلی توچی و نیل پاتریک هریس حضور دارند.

با گذشت یک دقیقه از ویدیوی ودون، این ویدیو به شدت به سمت چپ جهت گیری می‌کند و به سرعت و با ظرافت از این پیغام که «رای بدهید» به سمت پیغامی بسیار دقیق تر برای انتخابات ۲۰۱۶ حرکت می کند: به ترامپ رای ندهید.

در این ویدیو اشاره مستقیمی به نام این نامزد جمهوری خواه نمی‌شود و نامی هم از رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون آورده نمی شود که احتمالا کاندیدایی است که سلبریتی‌های شرکت کننده در تبلیغ ترجیح می دهند به او رای بدهند.

این سلبریتی ها می گویند سخت می توان گروهی از افراد مشهور را دور هم جمع کرد مگر اینکه دلیل این گردهمایی مسئله‌ای باشد که همه آن‌ها واقعا به آن اهمیت می‌دهند. اینجاست که دان چیدل وارد می‌شود و علیه «یک بزدل نژادپرست که می تواند آسیبی دایمی به اساس جامعه‌مان وارد کند» صحبت می کند. با وجود اینکه او مستقیم نامی از ترامپ نمی برد، واضح است که هدف چیدل چه کسی است.

این هم واضح است که هدف این تبلیغ ارتباط برقرار کردن با رای دهندگان جوانی است که ممکن است هیجانی نسبت به انتخابات نداشته باشند. موسیقی رویاگونه ای که زیر ویدیو پخش می شود قرار است احساسی از امید و شگفتی را به آن‌ها منتقل کند و به آن ها تلقین کند که این سلبریتی ها در پروژه ای خاص و تغییردهنده شرکت کرده‌اند. چهره های حاضر در تبلیغ از چند شعار همیشگی دموکرات ها از جمله «قوانین اسلحه عاقلانه» که محبوب پرزیدنت اوباما هست هم استفاده می کنند.

این همان نوع درخواستی است که در شش هفته آینده در کمپین انتخابات ریاست جمهوری حیاتی خواهد بود. با وجود اینکه در میان رای دهندگان جوان کلینتون با اختلافی بالا از ترامپ جلو زده و با استناد به بعضی سازمان‌ها ۲۰ درصد در این زمینه از او پیشی گرفته است، در رقابتی چهار طرفه بین ترامپ، گری جانسون نامزد طرفدار آزادی فردی و جیل استاین نامزد حزب گرین پارتی، کلینتون تنها ۵ درصد جلوتر است.

کلینتون در گردهمایی روز دوشنبه اش در فیلادلفیا به نوجوانان هزاره که حاضر شده بودند گفت «شما به چیزی نیاز دارید که به آن رای بدهید، نه چیزی که تنها علیه آن رای بدهید.» این تبلیغ دقیقا چنین چیزی را به بینندگانش نمی دهد، اما نشان می دهد که لیبرال ها می دانند باید کارهای زیادی برای اخذ رای جوانان انجام بدهند و در انتخابات نوامبر، روی آن ها حساب ویژه ای باز کرده‌اند.

در حال مخالفت با ترامپ مدت‌هاست در میان سلبریتی‌ آغازشده و الخاندرو گونزالس کارگردان مکزیکی که دو جایزه اسکار در کارنامه‌اش دارد، رییس جمهوری کشورش را برای استقبال از ترامپ و گفتگو با او خائن به کشورش خواند. این مستقیم‌ترین اعلام مخالفت با ترامپ در میان چهره‌های درجه یک هالیوود بود. البته پیش از آن نیز چهره‌هایی چون رابرت ردفورد مستقیم به حضور ترامپ در صحنه سیاسی واکنش نشان داده بودند و بازیگر محبوبی مثل لئوناردو دی کاپریو یا کارگردانی چون اسپیلبرگ به طور مستقیم از هیلاری کلینتون حمایت کرده بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج