۳۹۳۶۸۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

او مرد ۱۱۰ میلیون یورویی نیست؛ پل پوگبا است!

با انتقاد شدیدی که از عملکرد پل پوگبا انجام می شود، بیایید از زاویه دیگری به این قضیه نگاه کنیم.

طرفداری : از زمانی که سر الکس فرگوسن، دوران باشکوهش را در اولدترافورد پایان داد، اتفاقات زیادی در منچستر یونایتد افتاده است. مربی ها و بازیکنان بزرگ و کوچکی که گران یا ارزان خریداری شدند. هواداران پرشمار و مدیران جاه طلب این تیم، نمی توانند تیم پر افتخارشان را معمولی ببینند. در بین تمام این اتفاقات ما به انتقال ۱۱۰ میلیون یورویی پل پوگبا می پردازیم.

جوان آکادمی باشگاه منچستر یونایتد، در حالی که هیچ جایی در ترکیب تیم سر الکس نداشت، در سال 2012 در ازای مبلغ 800 هزار یورو از این تیم به یوونتوس پیوست. چیزی نگذشت که همگان تحت تاثیر بازی درخشان او قرار گرفتند. به گفته خودش در کنار آندرا پیرلو نبوغش را پرورش داد و با حمایت مربیان و هواداران بیانکونری به یکی از بهترین هافبک های جهان تبدیل شد. تا حدی که در تیم منتخب سال دنیا قرار گرفت. بنا به گفته مدیران یوونتوس، آنها قصد نداشتند به هیچ قیمتی وی را از دست بدهند اما در تابستان، در نهایت با رقم 105 به اضافه 5 میلیون یورو پاداش، پل پوگبای 23 ساله، این بار در حالی که یکی از بهترین های جهان بود به اولدترافورد، بازگشت.

فصل گذشته، به هیچ عنوان نتوانسته بود، هواداران و مدیران منچستر یونایتد را راضی کند و تیمی که عادت کرده بودیم در بین مدعیان لیگ قهرمانان ببینیم، حتی نتوانست به این رقابت ها راه پیدا کند تا مدیران این تیم باز هم بر خلاف سنت سر الکس، دست به ولخرجی در بازار تابستان بزنند و یک مربی جدید با کارنامه درخشان به نام ژوزه مورینیو را به اولدترافورد بیاورند. پل پوگبا با ۱۱۰ میلیون یورو از یوونتوس به این تیم پیوست. این اولین باری بود که در دو دهه اخیر، یک تیم انگلیسی رکورد رقم نقل و انتقالات جهان را می شکست.

او مرد 110 میلیون یورویی نیست؛ پل پوگبا است!

قرار است پل پوگبا در منچستر یونایتد چه کاری انجام دهد؟ فوتبال یک بازی 11 نفره است و همانطور که می دانید اگر یک بازیکن در یک تیم شب بدی را سپری کند، کل تیم متضرر می شوند و حال آنکه در بازی های اخیر منچستر یونایتد در هر زمینه ای که ضعیف عمل کرده، تمام انگشت های اتهام به سوی پل پوگبای جوان نشانه گرفته می شود. وظیفه او چیست؟ دفاع و جلوگیری از گل خوردن؟ زدن ضربات سر در هر نقطه زمین؟ ارسال پاس گل؟ زدن گل؟ بازیسازی و تنظیم ریتم بازی؟ مالکیت توپ؟ دریبل و انجام حرکات خلاقانه؟ فراموش نکنید پل پوگبا فقط یک نفر است.

هر حرکت پوگبا در خارج و داخل زمین با ۱۱۰ میلیون یورو سنجیده می شود. منچستر یونایتد در ۳ بازی اول فصل پیروز شد و همه چیز خوب بود. سپس در یک هفته، سه بار شکست خورد و همین کافی بود تا در رسانه های اجتماعی و ورزشی، ساخت ترول ها و مسخره کردن پل پوگبای ۱۱۰ میلیون یورویی آغاز شود. اما آیا درست است تمام عملکرد و حتی مدل موی یک بازیکن را از قیمت او قضاوت کنیم؟

منچستر یونایتد در زمان سرالکس، نیازی به خریدهای نجومی نداشت و تحت هر شرایطی مدعی درجه اول بود و شاید همین امر، هواداران این تیم را بد عادت کرد. باید قبول کنیم که دیگر فرگی در این تیم نیست و این تیم به مربی خوب، ستاره های بزرگ و یک تیم هماهنگ برای نتیجه گیری نیاز دارد. زمانی که یک تیم با مربی جدید و ستاره های جدید بسته شده، نیازمند به زمان است. چرا پل پوگبا پس از هر بازی باید قضاوت شود؟ "آیا او 110 میلیون می ارزد؟" به همین دلیل است که هر حرکت ساده او مو شکافانه مورد بررسی قرار می گیرد. مردم فراموش کرده اند که پل پوگبا خودش این قیمت را روی خودش نگذاشت و این یوونتوس بود که حتی با این رقم هم به سختی راضی به فروش او شد و تیم انگلیسی مجبور شد مینو رایولا را با رقم هنگفت راضی کند و بعد مسئولان یوونتوس را.

رقم پل پوگبا در بازار نقل و انتقالات از سوی کارشناسان این رشته،۷۰ میلیون یورو تخمین زده شده بود. چرا مدیران منچستر یونایتد رقم بیشتری پرداخت کردند؟ این یک معادله ساده عرضه و تقاضا در بازار است. زمانی که یک بازیکن در لیست فروش یک باشگاه بزرگ قرار ندارد، شما مجبور هستید رقم بسیار بیشتری بپردازید. بله. گاهی اوقات وقتی تیم شما به یک بازیکن بازیساز در میانه میدان نیاز مبرم داشته باشد و آن بازیکن در بازار فروش حضور نداشته باشد، مجبور هستید باشگاه او را راضی کنید. ژوزه مورینیو و مسئولان منچستر، تشخیص دادند که بهترین گزینه برای آنها پل پوگبا است. بنابراین هر کاری که لازم بود برای خرید او انجام دادند. یوونتوس این مساله را فهمید و سعی کرد هر چه که می تواند رقم بازیکنش را بالاتر ببرد و این در فوتبال حرفه ای، طبیعی است.

از سوی دیگر، این پول متعلق به باشگاه منچستر یونایتد بوده است. آنها مطمئنا با برنامه ریزی این پول به دست آورده اند و تصمیم گرفته اند آن را خرج کنند. باشگاه فروشنده یعنی یوونتوس از دریافت این رقم راضی بود و با رضایت این قرارداد را امضا کرد. بنابراین خریدار و فروشنده راضی هستند اما گویا رسانه ها و برخی افراد که نه زحمتی برای درخشش پوگبا کشیده اند و نه تلاشی برای به دست آوردن آن پول متحمل شده اند، مخالفند!

پل پوگبا یک انسان است. فراموش کنید که با چه رقمی منتقل شده است. او فشار و استرس را در زمین با خود می کشد و در بازی منچستر یونایتد مقابل واتفورد، این فشار را می شد علنا در حرکات او مشاهده کرد.

فوتبال یک بازی 11 نفره است و سخت است که تصور کنیم یک بازیکن بتواند تمام بار یک تیم را بر دوش بکشد. هر دیگو مارادونایی نیاز به یک خورخه بوروچاگا و هر لیونل مسی نیاز به یک ژاوی دارد. پوگبا هم نیاز به یک بازیکن مکمل و یک تیم خوب دارد. منصفانه نیست که تیم منچستر یونایتد در هر زمینه ای ضعف داشته باشد، انگشت اتهام را به سوی پوگبا نشانه رویم. حالا پوگبا نیاز دارد تا 90 دقیقه در مقابل حریفان مبارزه کند و یک عمر در مقابل تگ 110 میلیونی اش بایستد. تگی که خودش در آن نقشی نداشته اما همیشه باید آن را به دوش بکشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج