۳۹۳۷۴۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

همزمانی یادروز حافظ با ایام محرم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به همزمانی یادروز حافظ با ایام محرم، از تغییر موقت زمان برگزاری برنامه‌های یادروز لسان‌الغیب و پیش‌بینی برنامه‌هایی متناسب با این روزها در شیراز خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به همزمانی یادروز حافظ با ایام محرم، از تغییر موقت زمان برگزاری برنامه‌های یادروز لسان‌الغیب و پیش‌بینی برنامه‌هایی متناسب با این روزها در شیراز خبر داد.
بهزاد مریدی با یادآوری اینکه برنامه‌های یادروز حافظ همه ساله از ۱۹ تا ۲۱ مهرماه اجرا می‌شد، گفت: از آنجا که امسال بزرگداشت یادروز حافظ با دهه نخست ماه محرم و سوگواری‌های سیدالشهدا(ع) قرین شده، این برنامه‌ها با تغییر زمانی روبه‌رو شده است.

وی به ریشه‌های عرفانی و اسلامی مشترک مولانا جلال‌الدین بلخی و لسان‌الغیب شیرازی اشاره کرد و این اشتراکات را متاثر از ادب و فرهنگ ایرانی دانست و گفت: امسال روز ٨ مهرماه برنامه‌ای با عنوان روضه خلد برین برگزار می‌شود که حاوی سخنرانی، اجرای موسیقی و شعرخوانی است.

مریدی همچنین به برنامه‌ای به مناسبت یادروز حافظ در نگارخانه وصال شیراز اشاره و خاطرنشان کرد: گروهی از هنرمندان معاصر ایران در این گالری حضور می‌یابند و در قالب هنر به خلق اثر می‌پردازند.

او برگزاری «هنر ناگهانی» در گذر هنر شیراز را از دیگر برنامه‌های گرامی‌داشت یادروز حافظ اعلام و اضافه کرد: این برنامه طی روزهای هشتم و نهم مهرماه برگزار می‌شود.

مریدی با بیان اینکه روز نهم مهرماه، زیارت آرامگاه خواجه اهل‌ راز برای عموم علاقه‌مندان رایگان خواهد بود، از همکاری میراث فرهنگی فارس در اجرای این برنامه قدردانی و اضافه کرد: در ادامه برنامه‌های گرامی‌داشت حافظ، با همکاری انجمن خوشنویسان فارس «مشق خواجه شیراز» بعد از نماز مغرب و عشاء در شامگاه هفدهم مهرماه در جوار آرامگاه حافظ برگزار می‌شود. این برنامه همچنین حاوی آیین‌های شعرخوانی توسط انجمن ادبی دوستداران حافظ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس سپس از برگزاری همایش «حافظ و معنویت» در صبح روز ١٨ مهر خبر داد و یادآور شد: مانند هرسال به همت مرکز حافظ‌شناسی و با دبیری کاووس حسن‌لی، همایشی با حضور حافظ پژوهان و فعالان ادبی و فرهنگی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج