جاباما
۳۹۴۰۴۸
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

وضعیت زمین خطرناک است!

۳۷۵ نفر از دانشمندان و اعضای آکادمی ملی علوم نامه ای سر گشاده را امضا کردند و طی آن از بی توجهی سازمان ها و سران سیاسی نسبت به مساله تغییرات آب و هوایی ابراز نگرانی و نا امیدی کردند.

وب سایت کلیک: ۳۷۵ نفر از دانشمندان و اعضای آکادمی ملی علوم نامه ای سر گشاده را امضا کردند و طی آن از بی توجهی سازمان ها و سران سیاسی نسبت به مساله تغییرات آب و هوایی ابراز نگرانی و نا امیدی کردند.
وضعیت زمین خطرناک است!

در روز ۲۲ سپتامبر (یعنی ۳ روز پیش) ۳۷۵ نفر از برترین دانشمندان جهان از جمله ۳۰ برنده جایزه نوبل، نامه سر گشاده ای را درباره اهمیت موضوع تغییرات آب و هوایی کره زمین منتشر کردند. در این نامه دانشمندان گزارش کرده اند که شواهد مبنی بر این تغییرات هولناک واضح است: انسان ها عامل تغییرات آب و هوایی هستند.

اکنون ما شاهد روی دادن تغییرات آب و هوایی زمین هستیم که تمام زمین را تحت تاثیر قرار می دهد. سطح دریا ها در حال بالا آمدن است، اقیانوس ها در حال گرم شدن هستند، لایه های پایینی اتمسفر در حال افزایش دما هستند، زمین ها در حال گرم شدن هستند، یخ های دو قطب در حال ذوب شدن هستند، الگو های بارندگی در حال دگرگونی هستند و آب های اقیانوسی اسیدی تر می شوند. حقیقی بودن این واقعیت ها غیر قابل بحث است. هیچ دانشمند مشهوری این واقعیات را رد نمی کند. گرم شدن کره زمین حقیقت دارد!

علی رغم این واقعیات، نامه سر گشاده مذکور گزارش می کند که کمپین ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا ادعا کرده است که فرضیه گرم شدن کره زمین حقیقت ندارد یا تنها یک تغییر و تحول طبیعی است و یا حتی تغییرات آب و هوایی فریبی است که به تازگی بر سر زبان ها افتاده است.

این ادعا ها اشتباهند. تمامی ادعا هایی مشابه این، یا توسط سران سیاسی و یا توسط مراکز مستغلات و دارایی اشاعه داده می شوند که به هیچ عنوان پیشینه علمی ندارند. تمامی آن ها که ادعا می کنند زمین در حال گرم شدن نیست، به هیچ عنوان دانشمند نیستند!

البتهچنین ادعا هایی مربوط به این اواخر نشده و تازگی ندارند. در واقع ادعا هایی مشابه این ها در تمامی ادوار انتخاباتی به گوش می رسند. در اصل برای حزب جمهوری خواه ایالات متحده،چنین ادعا هایی مثل کاغذ لیتموس انتخاباتی هستند که با استفاده از آن ها می توانند میزان موفقیت خود را در انتخابات بسنجند. شرم آور است که حزبی که لینکلن را به عنوان موسس آکادمی ملی علوم، به عضویت خود داشت، امروزه تا این حد از آکادمی ملی علوم جدا شده است.

آن چه که هنوز از آن بی اطلاع هستیم، این است که در آینده چه اتفاقی می افتد؟ گرم شدن زمین به صورت ناگهانی ادامه می یابد و یا روند تدریجی را طی می کند؟ آیا بالا آمدن سطح آب اقیانوس ها با همین نرخ ادامه پیدا می کند و یا سریع می شود؟ آیا قرار است در آینده شاهد فروپاشی صخره های یخی عظیم تری باشیم، همراه با خشکسالی های بیشتر و گرمای التهاب آور؟ آیا قادر خواهیم بود که با این شرایط جدید سازگاری پیدا کنیم؟

قطعا با دیدن چنین دورنمایی، هر مسئول آینده نگر جهت مدیریت خطرات ناشی از تغییرات آب و هوایی اقدام خواهد کرد. این تغییرات تهدید هستند برای سلامت، روابط و اقتصاد نسل بشر. تغییرات آب و هوایی در ابعادی که منجر به گرم شدن و اسیدی شدن دریاها و اقیانوس ها می شود، قطعا باعث مشکلات بزرگ اقتصادی برای نسل امروز و آینده خواهد شد.

در این نامه دانشمندان با جسارت درباره سیاست هایی در این زمینه صحبت کردند و خواستار مشارکت در این سیاست ها شدند. آن ها پلتفرم جمهوری خواه را پوچ و بیهوده دانستند و موقعیت حزب جمهوری خواه و ترامپ را متزلزل و سست خواندند.

علی رغم اقدامات بسیار خوب طی ۷ سال اخیر، هنوز شاهد افزایش قیمت انرژی به میزان لازم نبوده ایم . در عوض، شاهد کاهش چشمگیر قیمت برای منابع انرژی بادی، خورشیدی و سایر انواع انرژی های تجدید پذیر بوده ایم.

این دانشمندان چند دهه است که درباره خطرات ناشی از تغییرات آب و هوایی به ایالات متحده و تمام دنیا هشدار داده اند و حالا اذعان می دارند که اکنون پیش بینی های گذشته ما به واقعیت پیوسته است. دیگر هیچ دانشمند مشهوری در دنیا وجود ندارد که درباره عظمت و هولناکی تغییرات آب و هوایی و اثرات آن بر تمام دنیا، و همچنین نقش کلیدی بشر در تشدید این روند شک داشته باشد.

همچنین دیده ایم که اقدامات واقعی تا چه اندازه می توانند در کاهش آلودگی موثر باشند. چنین اقداماتی نه تنها باعث آسیب رسیدن به اقتصاد می شوند، بلکه اقتصاد انرژی آینده را می سازند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خودم

      همه به فکرجنگن کسی به فکر وضعیت زمین نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج