۳۹۴۱۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

جنگ رأی برای صندلی ریاست AFC

کنفدراسیون فوتبال آسیا در کمتر از یک سال دوباره انتخاباتی برای برگزیدن رئیس برگزار می کند. انتخاباتی که شنیده می شود ۴ گزینه برای ریاست دارد.

جنگ رأی برای صندلی ریاست AFC

تماشا: پیچیده شدن داستان حقوقی بن همام آسیا را به انتخابات جدید در 3 ماه آینده نزدیک کرد. بررسی های پرونده های مالی و حقوقی بن همام در AFC ظاهرا او را به این نتیجه رسانده که کنار بکشد. بن همام هر چند به حکم محرومیت مادام العمر از فعالیت فوتبالی اعتراض کرده اما شنیده می شود تمایلی به ادامه حضور در فوتبال ندارد و این شروعی دیگر برای فوتبال آسیا است.

حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا در کمتر از یک سال دوباره انتخاباتی برای برگزیدن رئیس برگزار می کند. انتخاباتی که شنیده می شود 4 گزینه برای ریاست دارد.

یانگ جیلونگ

گزینه اول برای نامزدی انتخابات یانگ جیلونگ چینی است. رئیس موقت AFC که نایب رئیس اول هم هست تصمیمی گرفته که پست موقتش را 4 سال دیگر به صورت رسمی ادامه دهد. او اما مخالفان زیادی دارد. کسانی که در این مدت از بن همام حمایت کرده اند اعتقاد دارند مرد چینی نمی تواند مانند بن همام به توسعه فوتبال آسیا کمک کند، ضمن اینکه از زمان حضور او در پست موقت نقش ژاپنی ها در کنفدراسیون فوتبال آسیا کمرنگ شده و به نظر می رسد این اتفاق هم در انتخابات به ضررش باشد. شنیده می شود او به حمایت سپ بلاتر و فیفا دل بسته است.


شیخ سلمان

رئیس فدراسیون فوتبال بحرین و نامزد انتخاباتی که یک سال قبل برگزار شد. او در آن دوره رقیب بن همام بود و به نظر می رسید به رغم حمایت های زیادی که از طرف دوستان خود می شود شانس کمی مقابل بن همام دارد. شیخ سلمان در نهایت رقابت را به بن همام واگذار کرد اما فاصله کم رأی هایش با بن همام، او را شانس اول انتخابات آتی معرفی می کند.

البته این در صورتی است که چینش آرای انتخابات آینده مانند یک سال قبل باشد. یعنی او بتواند دوباره همه رای هایی که یک سال قبل گرفت دوباره بگیرد، هر چند که بعد از کنار رفتن بن همام به نظر می رسد چینش آرای آسیا به هم ریخته باشد.


یوسف سرکال

نایب رئیس اماراتی کنفدراسیون فوتبال شانس زیادی برای ریاست دارد. او موفق شده رأی قطر و عربستان را برای انتخابات آتی به دست بیاورد. دو رأیی که بسیار مهم به نظر می رسد. رابطه خوب سرکال با علی کفاشیان می تواند به رأی سوم او تبدیل شود، رأیی که بسیار مهم به نظر می رسد.

هم جهت شدن ایران، عربستان و قطر در انتخابات آتی شانس سرکال را بسیار زیاد می کند. در کنار اینکه شنیده می شود در مدل مدیریت او بهترین انتخاب برای فوتبال آسیاست.


شیخ احمد
رئیس شورای المپیک آسیا هنوز مصاحبه ای برای اعلام حضورش در انتخابات نکرده. سفر دو هفته دیگر او به تهران همراه شیخ سلمان هم به همین اندازه عجیب است. او حامی سلمان در انتخابات سال گذشته afc بود و به نظر نمی رسید علاقه ای به حضور مستقیم در فوتبال داشته باشد.

او لابی های خوبی در سطح ورزش دارد اما نفوذش در فوتبال خیلی زیاد نیست. شیخ احمد در صورتی که جدا از سلمان در انتخابات شرکت کند به احتمال زیاد رای های او را می شکند و یکی شان شانس رئیس شدن را به صورت کلی از دست می دهد چه بسا هر دو نفرشان.


شاهین رحمانی: کمیته حقوقی باید تاریخ انتخابات را تایید کند

حدود ۱۲۰ روز تا برگزاری انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا باقی مانده و کم کم نامزدهای این انتخابات مشخص می شوند. کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال سیا تاریخی غیرقطعی برای برگزاری این انتخابات مشخص کرده است. شاهین رحمانی عضو ایرانی بخش مسابقات AFC در این مورد به تماشا می گوید: «کمیته اجرایی مسابقات اعلام کرده که این انتخابات در اواخر آوریل برگزار می شود اما برگزاری انتخابات را منوط به توصیه کمیته حقوقی کنفدراسیون کرده.»

اگر کمیته حقوقی کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان برگزاری انتخابات را تایید کند، از ۳ ماه دیگر و حدود اواخر ماه مارس نامزدها باید به صورت رسمی حضورشان را اعلام کنند: «هنوز هیچ نامزدی نمی تواند به صورت رسمی حضورش را اعلام کند، به آنها یک ماه قبل از برگزاری انتخابات فرصت داده می شود که حضورشان را به صورت رسمی اعلام کنند که در حال حاضر به دو دلیل چنین چیزی ممکن نیست. اول اینکه هنوز کمیته حقوقی کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان انتخابات را تایید نکرده، دوم اینکه هنوز تا زمان اعلام رسمی شرکت در انتخابات فرصت زیادی باقی مانده. در حال حاضر هر چیزی که اعلام می شود فقط مصاحبه های این افراد است که نامزدی رسمی به حساب نمی آید.»

نکته مهمی که در مورد این انتخابات وجود دارد احتمال گسترده شدن است. هر چند به نظر می رسد که انتخابات باید برای جایگزینی بن همام باشد اما در حقیقت اگر یوسف سرکال و جیلونگ در انتخابات شرکت کنند انتخابات برای نواب رئیس هم باید برگزار شود. این دو گزینه حضور در انتخابات هر دو نایب رئیس هستند و برای شرکت در انتخابات باید کناره گیری کنند: «انتخابات آینده کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ریاست احتمالا نواب رئیس و ۴ عضو خانم کمیته اجرایی خواهد بود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج