جاباما
۳۹۴۳۷۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پایگاه آمریکایی:

وهابیت دخل آل سعود را خواهد آورد!

یک پایگاه آمریکایی توضیح داد که چگونه وهابیت عامل سرنگونی آل سعود خواهد شد.

پایگاه خبری شبکه العالم: یک پایگاه آمریکایی توضیح داد که چگونه وهابیت عامل سرنگونی آل سعود خواهد شد.
وبگاه "ویترانس تودی" نوشت عربستان سعودی، در حال حاضر، درگیر مجموعه ای از تهدیدهای داخلی است، اما سرانجام، نظام سعودی تاوان استفاده از آموزه های تندِ (وهابی) و حمایت از "گروه های تندروی تروریست" را خواهد داد.

این وبگاه همچنین فاش کرد که طی هفته جاری، نیروهای امنیتی عربستان، 17 نفر را بازداشت کردند. این افراد، وابسته به سه گروهک بودند که امنیت ملی عربستان را تهدید می کنند.
دولت عربستان اعلام کرد که این مظنون ها، برای چهار عملیات بزرگ ضد اهداف امنیتی و اقتصادی در عربستان برنامه ریزی می کردند. علاوه بر آن ها صدها تن به اتهام وابستگی به گروه های تندرو در عربستان، بازداشت شدند. در این میان، مسئولان سعودی تاکید کردند که هسته های خفتۀ وابسته به داعش در این کشور، چندین عملیات تیراندازیِ منجر به قتل و انفجار بمب ضد نیروهای امنیتی و مساجد شیعی را اجرا کردند.

"جان برنان"، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، اخیراً گفته بود که گروه های تروریستی و تندرویِ (تکفیری)، نه تنها برای اروپا و آمریکا، بلکه برای خود عربستان سعودی نیز تهدیدی بسیار خطرناک به شمار می رود.

ویترانس تودی، تاکید کرد: «تفکر وهابی که در عربستان حاکم است، پیش از هر کشوری، نظام حاکم در عربستان را تهدید می کند. این کشور، خاستگاه وهابیت است و وهابیت، مذهبی تندرو است که تفکر تکفیری از آن الهام گرفته می شود و نظام پادشاهی حاکم بر عربستان، از این مذهب برای مشروعیت بخشیدن به حاکمیت خود استفاده می کند و به تکیه بر آن، خود را حاکم مکه و مدینه کرده است که مقدس ترین مقدسات مسلمانان به شمار می روند».

بر پایه این گزارش، عربستان سعودی، مبالغ هنگفتی به داعش کمک مالی می کند تا در خارج از عربستان، به توسعه طلبی بپردازد، اما این مساله، جلوی تاوان پرداختنِ عربستان را نخواهد گرفت. در ماه جولای گذشته، پیش از آغاز موسم حج، در عملیاتی انتحاری در مکه و مدینه، شماری از مردم، از جمله افسران پلیس را کشتند.

به نوشتۀ ویترانس تودی، عربستان، سرزمینِ مساعدی برای ایجاد جنگ جویان جهادی و ارسال آن ها به کشورهای مختلف جهان است. شمار زیادی از تندروهای سعودی، به گروه های تروریستی در عراق و افغانستان پیوستند و برخی از آنان به عربستان برگشتند.
عربستان، زمینۀ سفر آسانِ این افراد به ترکیه و از آن جا به سوریه را فراهم کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج