جاباما
۳۹۴۴۹۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

پاسخ وزارت علوم درباره آیین نامه جدید آموزشی

معاون آموزشی وزیر علوم با هدف شفاف سازی هزینه سنوات دانشجویان، توضیحاتی را در مورد آیین‌نامه‌های جدید آموزشی ارائه کرد.

خبرگزاری ایسنا: معاون آموزشی وزیر علوم با هدف شفاف سازی هزینه سنوات دانشجویان، توضیحاتی را در مورد آیین‌نامه‌های جدید آموزشی ارائه کرد.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در گفت‌وگویی با بیان اینکه بازنگری آیین‌نامه‌های آموزشی از سال ۹۳ آغاز شد، افزود: تا قبل از سال ۹۳ آیین‌نامه‌های آموزشی به صورت پراکنده و با اعمال سلایق اجرا می‌شد. به همین دلیل از سال ۹۳ بازنگری این آیین‌نامه‌ها آغاز شد و آیین‌نامه آموزشی جدید مقطع کارشناسی در سال ۹۴ و برای دانشجویان ورودی ۹۴ به بعد و آیین‌نامه‌های آموزشی جدید مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در بهمن ۹۴ و اردیبهشت ۹۵ نهایی و ابلاغ شد.

آیین‌نامه‌های جدید آموزشی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان ورودی ۹۵ به بعد لازم‌الاجرا است

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین ویژگی آیین‌نامه‌های جدید آموزشی یکپارچه شدن آن‌ها است افزود: در این آیین‌نامه‌ها هیچ بخشنامه و تصمیم متفرقه‌ای نافذ نیست.

مدت مجاز تحصیلی برای دانشجویان مقاطع کارشناسی 8 ترم، برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد 4 ترم و برای دانشجویان مقطع دکتری 8 ترم است و امری که در آیین‌نامه آموزشی تحت عنوان آموزش رایگان مطرح می‌شود مربوط به دانشجویانی است که در بازه زمانی مذکور به تحصیل خود پایان می‌دهند.

معاون آموزشی وزیر علوم ادامه داد: اما ممکن است یک دانشجو در بستر قانونی بیش از سقف مجاز را صرف تحصیلات کند. اگر این موضوع به دلیل عوامل خارج از اختیار دانشجو باشد برای مثال استاد راهنما تشخیص دهد که مدت تحصیل دانشجویی باید بیش از حد قانونی باشد، هزینه نباید توسط دانشجو پرداخت شود اما اگر عواملی در طولانی‌تر شدن مدت تحصیل دانشجویان دخیل باشد که در اختیار خود فرد است، هزینه تحصیل باید توسط خود دانشجو پرداخت شود.

شریعتی اظهار کرد: البته در مقطع کارشناسی پیش‌بینی شده است که دانشجو در شرایط خاص با تصویب شورای آموزشی دانشگاه تا دو ترم اضافه سنوات داشته باشد و تعیین هزینه دو ترم بر عهده هیئت امنای دانشگاه است به این معنی که هیئت امنا می‌تواند در شرایط خاص هزینه را صفر در نظر بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها در مورد آیین‌نامه‌های آموزشی کاملاً قانونمند عمل می‌کنند افزود: چنانچه دانشگاهی خلاف آیین‌نامه عمل کند، وزارت علوم بررسی و نظارت خواهد کرد.
معاون آموزشی وزیر علوم در ادامه به این سوال که آیا آیین‌نامه‌های جدید آموزشی عطف به ما سبق می‌شوند، پاسخ داد: آیین نامه آموزشی در مقطع کارشناسی به شرطی عطف به ما سبق می‌شود که به نفع دانشجو باشد اما آیین‌نامه‌های جدید آموزشی در مقاطع تحصیلات تکمیلی فقط برای ورودی‌های 95 به بعد است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج