۳۹۴۸۰۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

غار یخی مرموزی که فقط در تابستان یخ می بندد!

حدود شش و نیم کیلومتری شرق کودرسپرت در شهر سوئد در پنسیلوانیا، عجیب ترین ناهنجاری زمین شناسی قرار دارد. یک غار کوچک یا یک حفره با ۲.۵ متر عرض و ۳ متر طول که در زمین باز شده است.

برترین ها: حدود شش و نیم کیلومتری شرق کودرسپرت در شهر سوئد در پنسیلوانیا، عجیب ترین ناهنجاری زمین شناسی قرار دارد. یک غار کوچک یا یک حفره با ۲.۵ متر عرض و ۳ متر طول که در زمین باز شده است. در انتهای عمق ۱۰ متری این غار لایه ای از یخ وجود دارد. قندیل های یخی بزرگی که بیش از ۷.۵ متر طول دارند و اغلب بیش از ۱ متر ضخامت دارند و از گوشه ها و درست زیر دهانه غار آویزان شده اند.
این معدن یخی، یکی از تولیدکننده های یخ زیادی است که در طبیعت وجود دارد. با این حال، برخلاف غارهای یخی معمول که تنها در زمستان شکل می گیرند، این معدن یخی در گرم ترین فصل سال تشکیل می شود. یخ ها در بهار شروع به شکل گرفتن می کنند و هرچه هوا گرمتر می شود، ضخیم تر می شوند. هنگامی که زمستان می رسد و همه جا را برف و یخ می گیرد و به نظر می رسد طبیعی ترین زمان برای تشکیل یخ باشد، یخ های این معدن شروع به ذوب شدن می کنند تا اینکه چیزی از آن ها باقی نمی ماند.
آنچه باعث این رفتار عجیب می شود یک راز بزرگ است اما نظریه ای که اکنون بیان می شود این است که در طول زمستان، هوای سرد از طریق شکاف های موجود به قلب کوه و تشکل های سنگی می رود و باتوجه به اتصالات داخلی غیرمعمول شکاف ها در اینجا، هوای سرد در داخل اتاق هایی مشابه این متمرکز می شود. وقتی این هوای سرد با آبهای زیرزمینی که به این نقطه نفوذ کرده اند برخورد می کند، یخ تشکیل می شود. این پدیده فقط در بهار و تابستان اتفاق می افتد زیرا آب های زیرزمینی فقط در این فصل ها وجود دارند. با فرارسیدن زمستان، کوه ها دوباره شروع به گرفتن هوای سرد می کنند و به آرامی هوای گرمی که در سنگ ها و صخره ها از تابستان پیش به دام افتاده بود را به بیرون هل می دهد. همان طور که هوای گرم از غار یخی خارج می شود، یخی که از تابستان مانده را ذوب می کند.
این معدن یخ در سال 1894 توسط «John Dodd» کشف شد و این پدیده مرموز سالانه او را حیرت زده کرد.
امروزه این معدن یکی از جاذبه های نادر است، درحالیکه نمی توانید به داخل خود غار بروید، اما می توانید روی پلتفرم چوبی به نرده های فلزی که فضای باز کوچک را احاطه کرده و مستقیم رو به یخ هاست تکیه دهید و از نسیم خنکی که از روی یخ ها بر می خیزد لذت ببرید.
غار یخی مرموزی که فقط در تابستان یخ می بندد!
غار یخی مرموزی که فقط در تابستان یخ می بندد!
غار یخی مرموزی که فقط در تابستان یخ می بندد!
غار یخی مرموزی که فقط در تابستان یخ می بندد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج