جاباما
۳۹۴۸۱۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

۱۰ نکته خواندنی از هفته ششم لیگ جزیره

تیم گواردیولا همچنان در صدر خود نمایی‌ می کند و خوزه مورینیو با برد پرگل مقابل قهرمان گذشته لیگ جزیره تا حدی توانست از فشار بیرون آید.

خبرگزاری فارس: منچسترسیتی دوباره برد و می‌تواند با یک برد دیگر مقابل تاتنهام که روزهای خوبی را می‌گذراند رکورد بهترین شروع فصل را از آن خود کند. اقتدار تیم پپ این روزها زبانزد منتقدین است و هواداران سیتی‌زن‌ را برای کسب حتی بیش از یک جام در اولین فصل حضور گواردیولا امیدوار کرده است.

منچستریونایتد که با سه شکست متوالی در بحران جدی قرار گرفته بود با برد پرگل مقابل مدافع عنوان قهرمانی تا حدی از فشار خارج شد و چشم به برد مقابل زوریا اوکراین در لیگ اروپا دارد تا بتواند شروع بد خود را در این رقابت به دست فراموشی بسپارد.

آرسن ونگر در ۲۰امین سال مربی‌گری در تیم آرسنال شیرینی خوبی به هواداران داد و با پیروزی مقابل چلسی، رقیب دیرینه خود توپچی‌ها را به صدر جدول نزدیک‌تر کرد.

اورتون کومان که بهترین شروع فصل را از سال ۱۹۷۸ تجربه می‌کرد بالاخره طعم باخت را چشید و به سد محکم بورنموث و یاران ادی هو برخورد کرد و به رتبه پنجم جدول سقوط کرد.

حال تنها بازی تیم واتفورد و برنلی در هفته ششم باقی مانده اما پس از بیان دیگر نتایج لیگ جزیره به ذکر ۱۰ نکته از هفته ششم این لیگ جذاب می‌پردازیم.

*منچسترسیتی ۳ - ۱ سوانسی سیتی

* تاتنهام ۲ - ۱ میدلزبرو

* آرسنال ۳ - ۰ چلسی

* لیورپول ۵ - ۱ هال سیتی

* اورتون ۰ - ۱ بورنموث

*منچستریونایتد ۴ - ۱ لسترسیتی

*کریستال پالاس ۳ - ۲ ساندرلند

*ساوتهمپتون ۳ - ۰ وست‌هام یونایتد

*وست‌برومویچ ۱ - ۱ استوک سیتی

*۱- جایگاه اسطوره منچستر در تیم مورینیو کجاست؟

منچستریونایتد که شنبه ظهر خود را برای بازی با مدافع عنوان قهرمانی آماده ‌می‌کرد خبر از نیمکت نشینی کاپیتان رونی داد. این تیم در یک نیمه توانست شاهکار کند و چهار گل به لسترسیتی بزند. این شروع خوب بازی از سال ۲۰۱۱ از یونایتدی‌ها دیده نشده بود. حال با زیبا بازی کردن پوگبا که بهترین بازیکن زمین شد و اولین گل خود را برای شیاطین سرخ به ثمر رسانید و زوج ماتا و هررا آیا جایی برای رونی در ترکیب ثابت خواهد بود؟

10 نکته خواندنی از هفته ششم لیگ جزیره
وین رونی مقابل لستر سیتی در دقیقه ۸۳ وارد بازی شد

*۲- بورنموث به کمک یار قدیمی دشمن اورتونی ها سد محکم کومان را شکست

دشمنی در فوتبال چیز عجیبی نیست. آن هم برای تماشاگرانی که دربی مرسی‌ساید را تجربه کردند.حال جالب است در ورزشگاه خانگی بورنموث که تعداد کمی هوادار آبی در خود جای می‌دهد جوردن آیب که تابستان امسال از تیم لیورپول به جمع بازیکنان ادی هو،سرمربی بورنموث پیوست در تمام مدت ۷۱ دقیقه‌ای که درون زمین بود از سوی این هواداران آبی شهر لیورپول هو شد. اما این بازیکن ۲۰ ساله تحت تاثیر قرار نگرفت و با عملکرد فوق العاده خود نشان داد که چرا بورنوموث با پرداخت ۱۵ میلیون پوند رکورد باشگاه را بشکند.

10 نکته خواندنی از هفته ششم لیگ جزیره
جوردن آیب ، بازیکن سابق لیورپول و فعلی بورنموث مقابل اورتون

*۳- لیورپول کلوپ یک تیم‌ است

شاید این تیم با فصل ۲۰۱۳ -۲۰۱۴ خود به دلیل درخشش لوییز سوارز قابل قیاس نباشد اما این مسئله که کلوپ توانسته یک تیم منظم بسازد و همه بازیکنان در زمین موثر واقع شوند قابل توجه است. تیم براندن راجرز اگر سوارز را نداشت شاید به آن قدرت نمی‌رسید. در پایان بازی وقتی اسکوربرد آنفیلد نتیجه ۵-۱ را نشان می‌داد احمد المحمدی بازیکن مصری هال‌سیتی آرزو می‌کرد که زمان به عقب برگردد تا دیگر در دقیقه ۲۹ با دست مانع رسیدن توپ درون دروازه نشود. البته شاید فکرش را نمی‌کرد که تیم کلوپ بتواند ۴ گل دیگر تا پایان بازی بزند و تیمش را در بد مخمصه‌ای قرار دهد. یاران یوردان هندرسون تا هفته ششم لیگ جزیره ۱۶ گل به ثمر رسانده و با غول‌کشی خود در این رقابت ترس به اندام حریفان بیاندازند.

10 نکته خواندنی از هفته ششم لیگ جزیره
شاگردان کلوپ ۵-۱ هال سیتی را در هم کوبیدند

*۴- پولیس نشان داد که پس از مربی‌گری ۱۰۰۰امین بازی هنوز قدرت دارد

یاران مارک هیوز که فصل را بسیار بد شروع کرده اند با هم متحد شدند که در ورزشگاه خانگی استوک مقابل تیم وست‌برومویچ با دست پیدا کردن به اولین برد خود هواداران را خوشحال راهی خانه‌هایشان کنند. اما پولیس با تجربه که تابستان امسال راهی وست‌برومویچ شده با دادن یک روحیه تمام توانست بازگشت خوبی در دقایق پایانی داشته باشد و بتواند یک امتیاز از استوک‌سیتی بگیرد.

10 نکته خواندنی از هفته ششم لیگ جزیره
خوشحالی پولیس پس از گل دقیقه ۹۱ و کسب یک امتیاز از استوک سیتی

*۵- لژیونر کره‌ای ستاره این روز‌های وایت‌هارت‌لین

در غیاب هری کین این سون هیونگ مین کره‌ای است که ستاره تیم تاتنهام شده و با درخشش خود به بهترین بازیکن پوچتینو تبدیل شده است.وی که در این تابستان به دلیل کم بازی کردن در ترکیب اصلی قصد جدایی از سفیدپوشان را داشت حال در سه بازی که در یازده بازیکن اصلی قرار گرفته چهار گل به ثمر رسانده است. تاتنهام پوچتینو هم اکنون سایه به سایه به دنبال سیتی گواردیولا است و در مقام دوم قرار دارد.

10 نکته خواندنی از هفته ششم لیگ جزیره
سون هیونگ مین ستاره تاتنهام در آغوش پوچتینو

*۶- مخدر عامل اصلی باخت ساندرلند

وقتی عکس پاتریک فان آنهولت مدافع ۲۶ ساله ساندرلند در حال کشیدن مواد مخدر بود منتشر شد دیوید مویس اسکاتلندی بسیار عصبانی کرد و مورد سرزنش شدید قرار گرفت اما از ترکیب اصلی خارج نشد. حال خیلی از منتقدین علت باخت ساندرلند مقابل کریستال پالاس را ضعف بدنی این مدافع می‌دانند که باعث شد پیروزی دراماتیکی در دقایق پایانی شاگردان آلن پاردیو در ورزشگاه خانگی ساندرلند داشته باشند. تیم دیوید مویس هم اکنون در رتبه ۲۰ام جدول قرار دارد و با بحران سقوط روبرو است.

10 نکته خواندنی از هفته ششم لیگ جزیره
پاتریک فان آنهولت مدافع ۲۶ ساله ساندرلند

*۷- سیتی همچنان در صدر و آگوئرو در بالاترین سطح

تیم پپ تنها به یک برد احتیاج دارد تا رکورد بهترین شروع فصل که در دست آنجلوتی بود را بشکند. شش بازی،شش برد،۱۸ گل زده و ۵ گل خورده با اقتدار در صدر جدول.

آگوئرو که به خاطر درگیری با بازیکن وست‌هام دو جلسه محروم بود اما پس از بازگشت به ترکیب اصلی نشان داد هنوز در سطح بالای خود قرار دارد. وی که با ۴ بازی خود در لیگ جزیره ۵ گل به ثمر رسانده به همراه دیگو کاستای چلسی و آنتونیو وست‌هام در صدر جدول گلزنان قرار دارد.

10 نکته خواندنی از هفته ششم لیگ جزیره
آگوئرو با زدن دو گل به سوانسی خود را پنج گله کرد

*۸- آرسنال طلسم نبردن چلسی را با اقتدار شکست

۹ بازی توپچی‌ها نتوانسته بودند بر آبی‌های لندن، رقیب دیرینه خود غلبه کنند و این پیروزی ۳-۰ یاران ونگر زیباترین هدیه به طرفداران آرسنال بود.

۳ گل در یک نیمه نشان از برتری فراوان ذهنی شاگردان ونگر نسبت به کونته بود که تیم چلسی را در بحران ضعف خط دفاعی قرار داد.

10 نکته خواندنی از هفته ششم لیگ جزیره
تئو ولکات درگیر بر سر توب برابر سزار آزپیلیکوئتا

*۹- آیا کونته می‌تواند چلسی را جزو ۴ تیم قرار دهد

این تیم که سه سال پیش توسط مورینیو ساخته شد حالا درصد بسیار پایینی از قدرت آن تیم باقی مانده است. خوردن دو گل در ۱۴ دقیقه مقابل آرسنال خبر خوبی برای کونته نخواهد بود. این تیم بسیار خسته ، پیر و شکسته شده نشان داده می‌شود. عده از منتقدین تنها ضعف تیم چلسی را در خط دفاعی می‌دانند و معتقدند که با برگشت جان تری از کمند مصدومیت و یا خرید یک مدافع که از بونوچی نام برده می‌شود می‌تواند به این تیم در ادامه راه کمک کند. آبی‌های لندن در سه بازی اخیر خود در لیگ جزیره ۷ گل خورده اند که خبر خوبی نخواهد بود. آن‌ها هم اکنون با ۱۰ امتیاز از شش بازی در رتبه هشتم جدول قرار دارند.

10 نکته خواندنی از هفته ششم لیگ جزیره
کونته به دنبال احیای تیم آبراموویچ

*۱۰- راه حل بلیچ برای خارج شدن از بحران برای وست‌هام چه خواهد بود

سرمربی خوب تیم وست‌هام یونایتد این فصل را بسیار ضعیف کرده و در فکر خارج کردن تیم از بحران است. این مربی که اعلام داشت هنوز وقت لازم برای پیدا کردن نام برای فرزندم پیدا نکرده‌ام در فکر راه حل است.

دیمیتری پایت ستاره بی چون و چرای فرانسه در یورو ۲۰۱۶ بسیار از حالت ایده خال فاصله گرفته و هنوز نتوانسته با قدرت خود برای برد تیمش کمک کند.

از طرفی سیمونه زازا که به تازگی قرضی از یوونتوس به انگلیس آمده عملکرد ضعیفی دارد و مطبوعات مدام از او می‌خواهند که کمتر به فکر تقلب و گول زدن داور باشد.

تیم بلیچ که فصل گذشته بسیار خوب کار کرد و در جایگاه هفتم قرار گرفت به لیگ اروپا صعود کرد این فصل پس از پیروزی در بازی دوم خود مقابل بورنموث پنج بازی دیگر را باخته در رتبه ۱۸ قرار دارد.

10 نکته خواندنی از هفته ششم لیگ جزیره
وست‌هام با پنج باخت و یک برد در جایگاه ۱۸ جدول

البته لازم به ذکر است که ۳۲ بازی دیگر مانده و هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. به نظر شما کدام تیم قهرمان لیگ جزیره خواهد شد؟

10 نکته خواندنی از هفته ششم لیگ جزیره
جدول لیگ جزیره تا هفته ششم
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج