۳۹۴۸۹۰
۱ نظر
۵۰۲۱
۱ نظر
۵۰۲۱
پ

بهترین‌های گردشگری اروپا

براساس جدیدترین گزارش شاخص جهانی گردشگری، شهر لندن اگرچه در عرصه جهانی امسال رقابت را به شهر بانکوک واگذار کرد، اما در میان پربازدیدترین مقاصد گردشگری قاره اروپا همچنان حرف اول را می‌زند.

خبرگزاری ایسنا: براساس جدیدترین گزارش شاخص جهانی گردشگری، شهر لندن اگرچه در عرصه جهانی امسال رقابت را به شهر بانکوک واگذار کرد، اما در میان پربازدیدترین مقاصد گردشگری قاره اروپا همچنان حرف اول را می‌زند.

بهترین‌های گردشگری اروپا

بر اساس گزارش تازه منتشرشده‌ی مسترکارت از "شاخص جهانی شهرهای گردشگری"، شهر لندن که در سال ۲۰۱۶ پس از بانکوک در مکان دوم پربازدیدترین شهرهای جهان قرار گرفته، با جذب ۲۰ میلیون گردشگر بین‌المللی و با رشد ۷ درصدی در مقایسه با آمار سال گذشته، جایگاه نخست پربازدیدترین شهر قاره سبز را به خود اختصاص داد.

لندن که در سال ۲۰۱۵ در مجموع پذیرای ۱۸.۵۸ میلیون گردشگر بود، در سال ۲۰۱۶ تعداد بازدیدکنندگان خود را با ۷ درصد افزایش به ۱۹.۸۸ میلیون نفر رساند که این تعداد گردشگر در مجموع ۱۹.۸ میلیارد دلار در پایتخت انگلیس صرف هزینه‌های مختلف کردند.

بهترین‌های گردشگری اروپا
۱۰ شهر پربازدید اروپا در سال ۲۰۱۶

پس از لندن، پاریس پایتخت فرانسه که ماه‌های پرفراز و نشیبی را پشت سرگذاشته، با جذب ۱۸.۰۳ میلیون گردشگر در جایگاه دوم پربازدیدترین شهرهای اروپا قرار دارد و علی‌رغم ناآرامی‌ها و حملات تروریستی در این شهر، شمار گردشگران آن در مقایسه با سال گذشته (۱۷.۶۶ مییون نفر) با ۲.۱ درصد رشد همراه بوده است.

استانبول ترکیه نیز با میزبانی از ۱۱.۹۵ میلیون نفر و با اختلاف فراوان نسبت به لندن و پاریس، مکان سوم این فهرست را از آن خود کرده است.

در جایگاه چهارم، شهر بارسلون اسپانیا با ۸.۲ میلیون گردشگر قرار دارد. تعداد گردشگران بین‌المللی که امسال شهر بارسلون را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده‌اند در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۵ (۷.۷ میلیون نفر) شاهد رشد ۶.۴ درصدی بوده است.

براساس این گزارش، شهرهای آمستردام (۸ میلیون نفر)، میلان (۷.۵۶ میلیون)، رم (۷.۱۲ میلیون)، وین (۶.۶۹ میلیون)، پراگ (۵.۸۱ میلیون) و مادرید با جذب ۵.۲۶ میلیون گردشگر در رتبه‌های پنجم تا دهم پربازدیدترین مقاصد گردشگری اروپا در سال ۲۰۱۶ قرار گرفته‌اند.

تفاوتی که فهرست ۱۰ مقصد برتر گردشگری اروپا نسبت به سال گذشته دارد، حضور شهر مادرید در مکان دهم و خروج شهر مونیخ آلمان از ۱۰ شهر برتر و همچنین صعود یک پله‌ای بارسلون و گرفتن جایگاه چهارم به جای شهر آمستردام است.

ضمن این که شهر وین اتریش در این فهرست با ۷.۵ درصد بالاترین رشد سالانه جذب گردشگر در اروپا طی یک سال گذشته ثبت کرده است.
بهترین‌های گردشگری اروپا
لندن

بیشترین گردشگران خارجی شهر لندن در سال ۲۰۱۶ از شهر نیویورک آمریکا بوده است، بطوریکه امسال در مجموع ۸۵۸ هزار گردشگر اهل نیویورک از لندن دیدن و بیش از یک میلیارد دلار نیز هزینه کرده‌اند.

گردشگران اهل آمستردام نیز با حضور ۷۶۳ هزار نفری خود دومین منبع تغذیه گردشگری لندن بوده‌اند که در مجموع ۴۳۹ میلیون دلار هزینه کردند. پس از آن دوبلین با ۵۵۱ هزار نفر، فرانکفورت با ۵۱۶ هزار نفر و ژنو با ۴۷۲ هزار نفر از دیگر شهرهایی بودند که بیشترین گردشگر را راهی لندن کرده‌اند.

شهر لندن خود بهترین تغدیه‌کننده گردشگران خارجی در پاریس محسوب می‌شود، به طوریکه در سال ۲۰۱۶ حدود ۸۶۹ هزار گردشگر از لندن راهی پاریس شدند و ۴۱۲ میلیون دلار نیز در سفرهایشان هزینه کردند.

نیویورک (۶۸۲ هزار نفر)، آمستردام (۵۷۹ هزار نفر)، مونیخ (۴۶۲ هزار نفر) و میلان (۴۳۹ هزار نفر) نیز چهار منبع اصلی دیگر تغذیه گردشگریِ پاریس محسوب می‌شوند.

استانبول به عنوان سومین شهر پربازدید اروپا در سال گذشته، بخشی از رونق گردشگری اش را مدیون مسافرانی است که از تهران عازم این شهر شده‌اند. طی یک سال گذشته در مجموع ۳۱۵ هزار نفر گردشگر از تهران به استانبول سفر کرده‌اند و در مجموع ۱۶۱ میلیون دلار نیز در این شهر ترکیه هزینه کرده‌اند.

همچنین ۴۲۳ هزار گردشگر از لندن، ۳۱۹ هزار نفر از جده عربستان، ۳۱۷ هزار نفر از دوسلدورف آلمان و ۲۹۳ هزار نفر از پاریس طی یک سال گذشته استانبول را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده‌اند. برخلاف دیگر کشورهای پربازدید اروپا، ۵۸ درصد گردشگران استانبول از شهرهای غیراروپایی به این شهر سفر کرده‌اند.
بهترین‌های گردشگری اروپا
استانبول

اما شهر بارسلون به عنوان چهارمین شهر پربازدید اروپا در یک سال گذشته بیشترین تعداد گردشگر را از شهر لندن داشته و در مجموع ۹۷۱ هزار نفر از لندن به بارسلون سفر کرده‌اند و ۹۱۶ میلیون دلار نیز در این شهر اسپانیا هزینه کرده‌اند.

پاریس، فرانکفورت، آمستردام و بروکسل چهار شهر دیگر اروپایی در میان پنج منبع اصلی تغذیه گردشگر در باسلون هستند که همگی آنها در قاره اروپا واقع شده‌اند. تنها ۳۸ درصد از مجموع گردشگران خارجی بارسلون از کشورهای غیراروپایی می‌آیند.

بیشترین تعداد گردشگران در آمستردام، پنجمین شهر پربازدید اروپا نیز از لندن می‌آیند. طی یک سال گذشته ۸۸۵ هزار گردشگر از لندن به آمستردام سفر کرده‌اند و ۳۱۶ میلیون دلار نیز در آنجا هزینه کرده‌اند.

بازدیدکنندگان از کپنهاگ دانمارک با ۲۳۴ هزار نفر دومین منبع اصلی حضور گردشگران خارجی در آمستردام هستند و پس از آن گردشگران منچستر، نیویورک و بیرمنگام بیشترین حضور را در پایتخت هلند داشته‌اند.
بهترین‌های گردشگری اروپا
پنج شهر برتر اروپا از لحاظ سرعت جذب گردشگر

اما از حیث سرعت رشد در جذب گردشگر بین‌المللی در فاصله سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ میلادی (۷ سال) شهر هامبورگ آلمان با متوسط ۸.۷ درصد بیشترین رشد را در جذب گردشگر خارجی ثبت کرده و پس از آن برلین، دیگر شهر آلمان با ۸ درصد رشد، استانبول با ۷.۸ درصد، کپنهاگ دانمارک با ۷.۷ درصد و لیسبون پرتغال با متوسط رشد ۷.۴ درصد در حد فاصل سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ بیشترین رشد را در جذب گردشگر در میان شهرهای اروپایی ثبت کرده‌اند.

بوداپست (۷.۲ درصد)، دوسلدورف (۷.۲ درصد)، بخارست (۷.۱ درصد)، صوفیه (۶.۹ درصد) و بارسلون (۶.۷ درصد) به ترتیب در جایگاه‌های ششم تا دهم شهرهایی قرار دارند که سریع‌ترین نرخ رشد جذب گردشگر را طی ۷ سال اخیر داشته‌اند.
بهترین‌های گردشگری اروپا

بر اساس گزارش شاخص جهانی مقاصد گردشگری مسترکارت در سال ۲۰۱۶، شهر لندن از لحاظ میزان هزینه گردشگران خارجی نیز در قاره اروپا صدرنشین است و توریست‌های ورودی به این شهر ۱۹.۷۶ میلیارد دلار صرف هزینه‌های گوناگون کرده‌اند، رقمی که در مقایسه با سال گذشته ۷.۴ درصد رشد داشته است.

گردشگران بین‌المللی پاریس در سال ۲۰۱۶ نیز ۱۲.۸۸ میلیارد دلار در این شهر هزینه کردند که در مقایسه با آمار مشابه سال گذشته، ۰.۹ نزول داشته است و گردشگران بارسلون نیز ۹.۲۸ میلیارد دلار در این شهر صرف موارد گوناگون از اقامت و هتل تا خرید و حمل‌ونقل و غذا کردند.

میزان هزینه‌کرد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۶ در شهرهای مادرید، استانبول و مونیخ نیز به ترتیب ۸.۰۲، ۷.۵۴ و ۵.۳۲ میلیارد دلار بوده است و نکته جالب اینکه میزان هزینه گردشگران استانبول در سال ۲۰۱۶ در مقایسه با سال ۲۰۱۵ با کاهش قابل ملاحظه ۱۱.۴ درصدی مواجه بوده است.
بهترین‌های گردشگری اروپا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اروپا همه ش قشنگه . خدا عزیز کرده اند انگار !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج