۳۹۵۱۷۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

عطایی: لوزانو مربی کوچکی نیست

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران گفت: من با این موضوع که گفته می‌شود لوزانو مربی بزرگی نیست، موافق نیستم چرا که او در کشورهای بزرگی کار کرده و با سه تیم راهی المپیک شده است.

خبرگزاری ایسنا: بهروز عطایی درباره شرایط تیم ملی والیبال در زمان مربیگری رائول لوزانو، اظهارکرد: برای ارزیابی درباره عملکرد یک مربی باید زمان کافی را در اختیارش قرار دهیم. فکر نمی‌کنم بتوان با بررسی عملکردی حدود سه ماه و نیم، آن هم در سه تورنمنت مهم و سنگین درباره او نظر بدهیم. بخش ظاهری عملکرد او قابل قبول بود اما نمی‌توان گفت عالی بوده است. در لیگ جهانی نتایج متوسط بوده، در المپیک معمولی و در انتخابی المپیک عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتیم. ما می‌دانیم که پتانسیل والیبال ما بالاست اما این نتایج معمول و منطقی بود.

عطایی در ادامه افزود: نتایج تیم ملی در زمان لوزانو از نتایجی که با کواچ گرفتیم، بهتر بود اما حدود دو سال است که عملکردمان به اندازه توانایی که داریم نیست. من خیلی با انجام تغییرات مکرر موافق نیستم. از سال ۲۰۱۰ به بعد ما سه مربی را عوض کردیم. در دو سال گذشته هم دو مربی را عوض کردیم که این موضوع ما را دچار چالش می‌کند. همه عوامل شکست مربوط به یک بخش نیست. ما در طول این سال‌ها روند خوبی داشتیم اما برخی جاها نکات منفی نیز داشتیم. ثبات در مربیگری اصل مهمی در کسب موفقیت است.

او در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی والیبال به مربی بزرگتری نیاز دارد یا خیر؟ گفت: اول باید تعریف خودمان را از مربی بزرگتر مشخص کنیم. لوزانو در کشورهای صاحب نامی مربیگری کرده است و با سه کشور به المپیک راه یافته است. با اینکه گفته می‌شود لوزانو مربی بزرگی نیست، موافق نیستم. در بحث مربیان سطح بالای دنیا تفاوت فاحشی میان آنها نمی‌بینیم. مثلا ولاسکو از نظر فنی تفاوت زیادی با لوزانو ندارد و تفاوتش تنها به دلیل مدیریت تیم است. اگر قرار است تغییری در مربی تیم ملی اعمال شود باید شخصی که رفتار دیکتاتورمآبانه دارد را انتخاب کنیم.

او درباره انتخاب آلکنو و یا سیچلو به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران،‌ گفت: آلکنو از سرمربیگری تیم ملی روسیه بعد از المپیک کناره‌گیری کرد و اصلاً قراردادی هم با این تیم نداشت که بخواهند او را اخراج کنند. سیچلو هم مربی خیلی خوبی است و برای سیچلو هم خیلی خوب است که سرمربی ما شود. سیچلو کم تجربه است و وقتی صحبت از مربیان بزرگ می‌کنیم سیچلو نسبت به دیگران کم تجربه‌تر است.

عطایی در پایان گفت:‌ مربیان مطرح و خوب دنیا مشخص هستند و موضوع این است که آنها در حال حاضر بیکار نیستند. بحث فنی در والیبال مهم است اما به نظرم مدیریت مهمتر از آن است. ما با هر مربی وارد مذاکره شویم یا باید قراردادش را فسخ کند و یا صبر کنیم قراردادش با تیم‌های باشگاهی به پایان برسد. ما بازی مهمی در سال جاری پیش‌رو نداریم و فدراسیون باید با فرصت و بررسی مناسب انتخاب سرمربی تیم ملی را انجام دهد. لیگ جهانی مهم است اما نباید به این دلیل در انتخاب سرمربی عجله کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج