۳۹۵۳۵
۵۵ نظر
۶۰۱۰
۵۵ نظر
۶۰۱۰
پ

نبرد شرقی

هیونداي آزرا، تویوتا آریون یا کیا کادنزا؟

در کشور ما به دلیل تقاضای بالای اتومبیل​های لوکس و نیمه لوکس هر روز قیمت آن​ها رو به افزایش است. برای شناخت این خودروها و آشنایی با امکانات و قدرتشان، سه دستگاه از آن​ها را با یکدیگر مقایسه کرده و قابلیت​هایشان را به چالش کشیده​ایم ...



هیونداي آزرا، تویوتا آریون یا کیا کادنزا؟

مجله تخت گاز : در بازار آشفته این روزهای کشور، خرید خودروهای چند صد میلیونی ریسک بالایی است. در کشور ما به دلیل تقاضای بالای اتومبیل​های لوکس و نیمه لوکس هر روز قیمت آن​ها رو به افزایش است ولی در این بین، اگر کمی از کلاس فوق لوکس خودرو صرف نظر کنیم، چند کلاس خودرويي هستند که همواره مشتریان خود را داشته و دارند. سدان​های نیمه لوکس و بزرگ، بی​تردید جزو این گروه خودروها محسوب مي​شوند. حال برای شناخت این خودروها و آشنایی با امکانات و قدرتشان، سه دستگاه از آن​ها را با یکدیگر مقایسه کرده و قابلیت​هایشان را به چالش کشیده​ایم ...

هیونداي آزرا، تویوتا آریون یا کیا کادنزا؟

رتبه سوم ؛ کیا کادنزا

در سال ۲۰۱۰، وقتی که قرار شد کیا، مدل اپیروس خود را پس از ۸ سال تولید بازنشسته کند، کادنزا را معرفی کرد. کادنزا از نظر امکانات و تجهيزات لوکس چیزی کم از اپیروس نداشت و با به​کارگیری آخرين پيشرفت​هاي دنیای خودرو، در مقايسه با اپيروس، رانندگی لذت​بخش​تري را به ارمغان می​آورد. این خودرو توسط پیتر شرایر، طراح سابق آئودی طراحی شده و جلو پنجره ببری شکل که از سال ۲۰۰۹ بخشي از اصول طراحی کیا شد، در آن به چشم مي​خورد. کیا براي این خودرو با توجه با مصارف مختلف، پیشرانه​هایی از ۲۰۰ تا ۲۹۰ اسب بخار را در نظر گرفته و برای تمامی این موتورها از یک گیرباکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده کرده است.

هیونداي آزرا، تویوتا آریون یا کیا کادنزا؟

طراحی خارجی

همان‌گونه که ذکر شد، طراحی خارجی این خودرو توسط پیتر شرایر صورت گرفته است، سرطراح سابق کمپانی آئودی که در کارنامه خود، طراحی نسل اول آئودی TT را نيز دارد. طراحی کادنزا تا حد زیادی از کرایسلر سبرینگ تقلید شده با این تفاوت که در این مدل، خطوط حجیم​تر زیبایی خودرو را دو چندان کرده و استفاده از چراغ​های نئون، خودرو را متمایز از ساير رقیبانش نشان مي​دهد. اما از نیم​رخ، خودرو، بر خلاف نسل جدید اپتیما که از تمامی زوایا بی نظیر است، چندان زيبا به نظر نمی‌رسد. این خودرو در طراحی نقايص بسياری دارد که شايد یکی از دلایل استقبال نسبتا کم از آن ( در مقایسه با گرنجور ) در بازار کشور هم همين باشد.

هیونداي آزرا، تویوتا آریون یا کیا کادنزا؟

سواری و عملکرد موتور

پس از روشن کردن خودرو و آغاز حرکت با فشردن پدال گاز، پیشرانه تمام توان خود را جهت رضایت راننده در اختيار او قرار مي​دهد که نسبت به اپیروس پیشرفت محسوسي داشته و آسان​تر اوج می گیرد. اما در دورهای میانی، فشردن پدال گاز کمی خودرو را با شوک مواجه می​کند و موتور پس از مکثی کوتاه دور بر می​دارد. هر چند که گیرباکس خودرو بسيار مناسب طراحی شده و در هر لحظه آمادگی معکوس کردن دنده و تزريق توان موتور به چرخ​ها را دارد؛ همین امر نيز تا حد قابل توجهي موجب می​شود که خودرو راحت​تر در دنده سنگین دور بردارد.

اما سواری کادنزا آن چیزی نیست که کیا ادعا مي​کند، این خودرو به عنوان یک سدان نیمه​لوکس ساخته شده در حالي​که سیستم تعلیق آن بیشتر شبیه به یک سدان اسپرت عمل می کند! پس از این​که سرعت خودرو رفته رفته بالا رفت، آرامش بیشتری در کابین حکم فرما می​شود و لرزش و صدا به حداقل می​رسد ولی وقتی نیاز باشد که خودرو را به صورت اضطراری متوقف کنيد، سیستم ترمز عملکرد مناسبي از خود نشان نمي​دهد و فشار زیادی به کابین و سرنشینان وارد خواهد کرد که دلیل آن​را می توان تقسیم نادرست وزن در این خودرو دانست.

هیونداي آزرا، تویوتا آریون یا کیا کادنزا؟

طراحی داخلی

در داخل خودرو ، تا جای ممکن سعی شده فضايي لوکس ترسيم شود اما کیفیت پايين ساخت ادوات داخلی خودرو، کمی سبب گله خريداران می​شود. در مرکز جلو داشبورد خودرو، یک پنل عریض جای گرفته که سعی شده تمامی تجهیزات بر روی آن به صورت منظم نصب شوند و تا حد زیادی در دسترس راننده باشند ولی این پنل تمام قسمت میانی را اشغال کرده و تا حدی فضاي دروني خودرو را خسته کننده می​کنند. اما در هر صورت داخل خودرو برتر از طراحي خارجي آن است و اگر امکانات داخلی و راحتی برایتان ملاک باشد و به طرح بيرونی چندان اهمیت ندهید، کادنزا گزینه خوبی براي شما خواهد بود.


رتبه دوم؛ هیونداي آزرا

آزرا ( گرنجور ) اصیل​ترین خودرو در بین دو رقیب دیگر بود، چرا که از سال 1986، کمپانی هیونداي، میتسوبیشی دبونایر را با نام گرنجور مونتاژ می​کرد. پس از آن، در سال 1992 نسل دوم این خودرو توسط هیونداي مونتاژ شد تا اینکه در سال 1998، نسل سوم گرنجور، به طور کلی توسط هیونداي طراحی و ساخته شد، نسل بعدی هم که هيونداي آن​را در سال 2005 روانه بازار کرد، به کشورمان نيز راه يافت و با استقبال خوبی هم مواجه شد. این خودرو دارای پیشرانه​ای قدرتمند بود که در سال 2011، با ارائه مدل فیس لیفت و به​کارگیری گیرباکس 6 سرعته، بازده آن به حداکثر رسید. و سرانجام نسل جدید گرنجور با طرحی بی​نظیر در سال 2012 معرفی و راهي بازار شد.

هیونداي آزرا، تویوتا آریون یا کیا کادنزا؟

طراحی خارجی

برتری طراحی خارجی این خودرو، نسبت به دو هماورد دیگر کاملا محسوس است. در طراحی این خودرو، از فرم کلي نسل جدید سوناتا استفاده شده و آشکارا می توان تقلید از بنز سی​ال​اس را در آن مشاهده کرد و ترکیب همه اين​ها با فرم نسل قبلي آزرا، خودرویی زیبا پديد آورده​است.

در نماي جلو با به کارگیری چراغ​های هالوژنی و استفاده از نئون در کنار آن​ها، یکی از زیباترین طرح​هاي هيونداي به​وجود آمده است. و علاوه بر این​ها، خطوط روی بدنه و کاپوت، تا حد زیادی طراحی خودرو را به سوي محصولات اروپایی سوق مي​دهد. در پشت این خودرو، مانند نسل قبلی، چراغ​ها از بالای محل پلاک به هم متصل شده​اند و در بالای آن​ها، با به​وجود آمدن یک برآمدگی، یک اسپویلر زیبا در عقب ماشین جای گرفته است.

هیونداي آزرا، تویوتا آریون یا کیا کادنزا؟

سواری و عملکرد موتور

این خودرو از نظر سواری و عملکرد موتور تا حدی شبیه کادنزا عمل می​کند با این تفاوت که این خودرو مملو از آپشن​هاي مختلف است و تا حد زيادي سواری را راحت و آسوده​تر می​کند. سیستم تعلیق این خودرو بی​نظیر طراحی شده به طوری که سواری نرم آن نسبت به دو رقیب دیگر، کاملا محسوس است. گرچه دور برداشتن موتور نسبت به کادنزا کمی ضعیف​تر بود اما ضعف مشهودي هم از خود نشان نداد.

وقتی پدال را تا انتها فشار می​دهید، گیرباکس در صورت نیاز به بهترین نحو معکوس کشیده و با تمام قوا سعی می​کند که خواسته شما را برآورده کند. اما نکته مثبت این خودرو ایمنی است که آن​را نسبت به دو رقیبش متمایز می​کند. در این خودرو نقاط کور به حداقل رسیده و ترمز با عملکردی فوق العاده ایمنی خودرو را تضمین می​کند.

هیونداي آزرا، تویوتا آریون یا کیا کادنزا؟

طراحی داخلی

طراحی داخلی این مدل با نسل قبلي به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست. داخل خودرو همانند نسل جدید سوناتا تزیین شده​است. ولی با این تفاوت که در این خودرو، قابليت​ها و امکانات لوکس به عنوان ملاک اول طراحان در نظر گرفته​شده و تا حدودی از نظر کیفیت می​تواند با جنسیس سدان رقابت کند.

استفاده از دریچه​هاي کولر کشیده و عمودی، نصب مانیتور، و امکانات لوکس، کمی آب و تاب یک خودروی تجملي را به آن داده که با این قیمت، خودروی دیگری نمی​تواند این آپشن​ها را در اختیارتان قراردهد. علاوه بر این​ها، طراحی زیبا و راحت صندلی​ها نسبت به دو رقیب دیگر، امتیاز مثبتي برای این خودرو محسوب می​شود.


رتبه نخست؛ تویوتا آریون

تویوتا مدل آریون خود را، بر پایه طراحی کمری ساخته است. این خودرو در اصل مخصوص بازار خاورمیانه و استرالیا طراحي شد که مردم آن به خودروهای بزرگ و سنگین علاقه دارند. در این خودرو، استفاده از آپشن​ها نسبت به دیگر رقبا بسیار ناچیز است که مي​توان یکی از دلایل استقبال کم​ از نسل قدیم و جدید این خودرو در ایران را همين دانست. اما موتور قدرتمند و پر توان تویوتا، رقابت ميان این خودرو و دو رقیب دیگر در بخش‌های فنی را عملا بی معنی می​کند.

هیونداي آزرا، تویوتا آریون یا کیا کادنزا؟

طراحی خارجی

طراحی نسل قبلی، تا حدی زیباتر و آرام تر از نسل جدید است. در عقب این نسل، تویوتا تا جای ممکن سعی داشته چهره خودرو را تهاجمی نشان دهد ولي همین امر موجب شده تا نجابت و اصالت نسل قبل را نداشته باشد. ولی جلوی خودرو تا حد زیادی شبیه لکسوس شده و نماي لوکس​تري نسبت به نسل قبلي در جلوی خودرو به چشم می​خورد. نکته​ لازم به ذکر در مورد اين خودرو این است که در طراحی آن از هیچ خودرویی ( به جز نسل قبل همین مدل ) تقلید نشده و همين نکته خود یک امتیاز مثبت برای آريون محسوب مي​شود. اما چیزی که در این مدل کمی از نماي لوکس خودرو کاسته، سپر ها و اسپویلر اسپرت است که تا حد زیادی خودرو را به یک اسپرت شهری شبیه می​کند تا یک سدان نیمه لوکس! البته این سپرها و اسپویلر به صورت یک آپشن بر روی خودرو نصب مي​شود.

هیونداي آزرا، تویوتا آریون یا کیا کادنزا؟

سواری و عملکرد موتور

سواری آریون، به هیچ وجه با رقبایش قابل مقایسه نیست. با نشستن در پشت فرمان خودرو و فشردن دکمه استارت، پیشرانه ۵/۳ لیتری بی سر و صدای آن روشن می​شود. ترمز دستی در سمت راست پدال ترمز، با فشردن پدال مخصوص خلاص می​شده و گیرباکس به راحتی در حالت D قرار می​گیرد، سواری با این خودرو کاملا به خودتان بستگی دارد، اگر با خودرو آرام و نرم برخورد کنید، سواری لوکس و کم​نقصي به شما ارائه می​دهد ولی در صورتی که گاز کمی بیش از حد نیاز فشرده شود، آریون برگ برنده را رو می​کند.

شتاب خودرو به طزر وحشت​آوري بالاست به طوری که در اولین فشار به گاز، کاملا متعجب خواهيد شد که چنين خودرويي با حرکت اولیه​اي نرم و آرام چگونه چنین شتابی را در اختیارتان قرار می​دهد! در شتاب​های ناگهانی، تمرکز و هماهنگي خودرو بي نقص است، کمترین مکثی ندارد و تا جایی که بتواند نیاز راننده به شتاب​گيري را بر طرف می​کند. ( البته این خودرو نیاز مرا بیش از حد انتظارم فراهم کرد، چرا که از نظر قدرت ، رقبا هیچ حرفی برای گفتن در مقابل آن ندارند! ) یکی از نقاط قوت این خودرو پدال​های تعویض دنده از پشت فرمان هستند، که بسیار دقیق عمل می​کنند و در طول رانندگی نیم ساعته ما با اين خودرو، کوچکترین ایرادی از خود نشان ندادند.

هندلینگ خودرو عالی نیست ولی نقص خاصی هم ندارد اما یکی از مسائلي که حين رانندگی ما را آزرد، نرمي بیش از اندازه فرمان بود، چرا که گاهي اوقات، چاله​ها و ناهمواري​هاي خیابان فرمان را از دستمان به اصطلاح می​قاپيد. ترمز خودرو هم بدون هیچ نقصی عمل کرد و حتی در سراشیبی هم ضعفي از خود نشان نداد. در مجموع سواری آريون نسبت به دو رقیب دیگر لذت بخش​تر است و در رقابت​های خیابانی، راننده را سربلند می​کند.

هیونداي آزرا، تویوتا آریون یا کیا کادنزا؟

طراحی داخلی

طراحی داخلی خودرو نسبت به نسل قبلی، تغيير چنداني به خود نديده؛ در پشت آمپرهای خودرو، طراحی کمی پسرفت داشته و نسبت به نسل قبلی خسته کننده​تر به نظر مي​رسد. اما در جلو داشبورد، رنگ و بوی طراحی نسل قبل به چشم می​خورد و همه چیز طبق نظم خاصی چیده شده ولي در قياس با ساير رقبا، امکانات لوکس مشاهده نمي​شود.

یکی از نقايص داخلی این خودرو، کم بود جای اضافی برای قرار دادن دسته کلید و موبایل است که استفاده از موبایل را در حين رانندگی کمي سخت می​کند. کیفیت خوب ادوات داخلی، نسبت به دو رقیب دیگر، کاملا محسوس است و با این​که امکانات خیلی زیاد نیست، فضاي داخلي چيزي کم از سايرين ندارد.

هیونداي آزرا، تویوتا آریون یا کیا کادنزا؟
هیونداي آزرا، تویوتا آریون یا کیا کادنزا؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • kia

      این قیمت هایی که نوشته مال چند سال پیشه الان همشون حدود 200 میلیون قیمت دارند

    • سعید از بوشهر

      پوووووووووووول ندارم

      پاسخ ها

      • دکترمهدی

        بگو تا خودم برات بخرم

    • محمدرضا

      تو این جدولی که شما گذاشتید که همه ی ویژگیهای کیا کادنزا بهتر از تویوتا آریونه پس چرا گفته شده تویوتا آریون بهترینه ؟ O.o

      پاسخ ها

      • روزگار

        چقدرتوجه داشتی به جدول؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سفارش عینک الزامیست

    • جلیل

      از اول هم معلوم بود که تویوتا یک چیز دیگه ای هست.

    • ستاره

      پراید

    • زهرا

      من واسه خریدنش دو تا مشکل دارم اولی رنگش و دومی پولش....

    • حسین فعال

      پرایدم رو میفروشم چند تا از اینها را میخرم بقیه پولم رو میگذارم بانک سودشو میگدرم

    • yashar

      خداییش تویوتا یه چیز دیگه هست

      پاسخ ها

      • علی

        یه چیز دیگه بود ولی الان نه

    • امین

      اصلا قبول ندارم یعنی چی اریون بهتره؟؟؟؟ تمام امتیازات به نفع کادنرا بود نه اریون بعدشم از نظر لذت رانندگی کادنزا رو بیشتر قبول دارم تا اون اشغال ژاپنی

      پاسخ ها

      • روزگار

        چه دوست داشته باشیم وچه نداشته باشیم کیفیت واصالت تویوتاژاپنی ازماشینای کره ای هیونداوکیابالاتره دوست عزیز ونگاهی به قیمت جهانی ومشخصات فنی آنهادرنشریات وسایتهای معتبرجهانی تاییدکننده برتری تویوتامیباشد

    • hossein

      کیا کادنزا خب معلوم است که می بره

    • رضا شاه

      ببینید توی اون بخش لذت رانندگی یک بحث شخصی هست شما خودت رفتی سوار شدی بعد میگی که سواری اون بهتره؟؟؟ این بحث رو الان 72 میلیون نفر دارن میبنن وهر کدوم یک انتظاری از ماشین دارن

    • ناشناس

      *هیوندای ازرا*

    • علی

      از همه ی این ها بهتر هیوندا سنتنیال ( اکوس ) بهتره

    • alireza

      نه آزرا نه کادنزا هیچ کدوم تو سرعت به گرد آریون نمیرسن تو امکانات قبول دارم آزرا بهتره ولی کیفیت امکانات خوبه

    • علی

      طبق این منبع معتبر کادنزا بهتر از آزرا هستش
      http://isna.ir/fa/news/92060401981/%DA%A9%DB%8C%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D8%AF%D9%86%D8%B2%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

      پاسخ ها

      • سهیل

        برو بابا فقط آزرا گرنجور عالیه اه مارک بد و دور افتلدهی کیا البته من فقط کیا اسپورتیج و موهاوی رو می پسندم

    • سهیل

      خب معلومه هیوندای آزرا گرنجور 195 میلیونی و بهترین ماشین من می بره. چه قدر هم خوشگله . چیه اون تویوتا آریون گنده و زشت بی قیافه. ولی خداییش کیا کادنزا بعد از آزرا گرنجور خوبه امّا خیلی ارزونه و بی مارک من چند ماشین رو همیشه ترجیح میدم آزرا گرنجور و کیا اسپورتیج و سانتافه جدید 2013 و پورشه کاین هشت سیلندر توربو همین.

    • سامان

      انصافا کادنزا سر تره از هر دوتاشون من خودم گرنجور دارم اصلا ماشین خوبی نیست trx قیافه گیره تو این چند ساله کیا ماشیناش تو رنج هم قیمتاش سرتر از بقیه بوده

    • فرهاد

      اصلا برند کیا حرفی برا گفتن ندارد.هیوندا حالا یه چیزی.تویوتا هم که پر فروش ترین ماشین دنیاست.نظر تون چیه>؟

      پاسخ ها

      • پرهام افشار

        حالت خوبه الان از نظر طراحی کیا خیلی سر تر از هیوندای هستش تیوتا هم ااز نظر طراحی ریده

    • ایراندوست

      نظرات احساسی همینه تویوتا با قدرت واصالت جهانی وکیفیت برتررابا ماشینای کره ای کیا وهیوندا مقایسه میکنیدو باوجوداسنادمعتبر که برتری مطلق تویوتاراثابت میکندبازدوستان چون خودشون ماشین کره ای دارندتعصبانه قضاوت میکنند- تویوتا برندجهانیه دوستان

    • بدون نام

      کلا تمام مدلای کیا هندلینگ بهتری از مدلهای هیوندا داره

    • امید

      بابا تویوتائو عشقههههههههههههههههه

    • ارشیا

      !من الان نظرات دوستانو خوندم و متوجه شدم بیش تریا طرفداری کیا و هیوندای رو کردن . ببینید دوستان باور کنید فقط کیا و هیوندا قیافه دارن . تولیدات ژاپن همیشه بهترینه . فک نکنید من بر اساس اینترنت دارم نظر میدم و یه پراید دارم . نه اقا جان نه . من هم مثل شما اول خیلی از اتومبیل های کره ای خوشم میومد که چه قیافه ای! اجب اپشنایی ! ولی فهمیدم که اصلا عمر ندارن و بعد پنج سال خرابن . ولی من خودم به خاطر نداشتن بودجه مالی یه کمری دس دوم پیدا کردم که حدود هفت سال کار کرده بود ولی تا دو سال برام ماشین بود با وجود دس دومی چه برسه به صفرش . من الانم دارم عوضش میکنم و گذاشتمش برا فروش. الانم دارم تحقیق می کنم چی چایگزینش کنم که به نظرم اریون بهتره . البته تو این مقایسه خوب بود یه اریون گرند اتاق جدید پیدا میکردن که هم قیافه خوبی داشت و هم نرم تر بود

    • ارشیا

      !من الان نظرات دوستانو خوندم و متوجه شدم بیش تریا طرفداری کیا و هیوندای رو کردن . ببینید دوستان باور کنید فقط کیا و هیوندا قیافه دارن . تولیدات ژاپن همیشه بهترینه . فک نکنید من بر اساس اینترنت دارم نظر میدم و یه پراید دارم . نه اقا جان نه . من هم مثل شما اول خیلی از اتومبیل های کره ای خوشم میومد که چه قیافه ای! اجب اپشنایی ! ولی فهمیدم که اصلا عمر ندارن و بعد پنج سال خرابن . ولی من خودم به خاطر نداشتن بودجه مالی یه کمری دس دوم پیدا کردم که حدود هفت سال کار کرده بود ولی تا دو سال برام ماشین بود با وجود دس دومی چه برسه به صفرش . من الانم دارم عوضش میکنم و گذاشتمش برا فروش. الانم دارم تحقیق می کنم چی چایگزینش کنم که به نظرم اریون بهتره . البته تو این مقایسه خوب بود یه اریون گرند اتاق جدید پیدا میکردن که هم قیافه خوبی داشت و هم نرم تر بود

    • حسین

      من با اینکه با قیافیه ماشینای کره ای خیلی حال میکنم اما انصافا ازرا و کادنزا به گرده پایه اریون نمیرسن
      اول اریون دوم کادنزا سوم ازرا

    • حسین

      من با اینکه با قیافیه ماشینای کره ای خیلی حال میکنم اما انصافا ازرا و کادنزا به گرده پایه اریون نمیرسن
      اول اریون دوم کادنزا سوم ازرا

    • سپهر

      سلام دوستان.من هم مثل شما واقعا دارم گول ظاهر و اپشنای این کره ای ها رو میخورم.ما قراره ماشین بخریم حول و حوش همین دویست میلیون هم داریم.اول نظرم روی سانتافه و اپتیما بود.هر دو عجب ظاهر و اپشنایی داشتن.ولی خب ماشین کره ای ماشینی نیست که برای ما بخواد عمر خوبی رو کنه.منظورم برای ما که تا هفت سال دیگه احتمالا ماشینی نخریم یه ماشین با کیفیت و با طول عمر خوب و موتور کم استهلاک میخوایم.اول هم قرار بود در همین حد اپتیما و یا هیوندا بگیریم و بقیشو یه سمندی چیزی بگیریم برای تو شهر که خانوم های راننده محترم نزن لهش کنن مخصوصا توی کرمون که هر روز کمتر از سه چهار تا تصادف خودم به شخصه توی مسیر هام نمیبینم و خانومای گلش که اصصصصصصلا رانندگی بلد نیستن و سه چهارم امار رو دارن توی تصادف.ادم حیفش میاد این ماشینا رو تو خیابون ببره.ولی بعد از تعریف نسل قبل سانتافه شنیدم که یه چیزاییشون خراب میشده که تو همشون این اتفاق میافتاده.یا اپشناش خیلی مشکل پیدا میکردن.رفتم سراغ اپتیما که هنوز هماز بس تعریف شنیدم ازش دو دلم کرد واقعا میگن ماشین عالی هست.بعدش دیگه گفتم کی حالشو داره بره دوباره یه سمند بگیره وللش.گفتم در حد دویست میلیون بدم هر چه بادا باد.اینجا بود که اریون منو با اون قدرت و شتابش حیرت زده کرد.با موتور عالیش.سواری دلپذیرش.قبلش هم فکر پرادو نسل قبل دسته دومش که دیگه چی بگم از تعریفاش.الانم اپشن ها و قیافه خوب و عالی کیا و هیوندا منو سوپرایز کرد.ولی امان از هیوندا که با طراحی نه چندان خوب ولی دلنشینش واقعا منو حیرت زده میکنه.ولی حالا که از شانس ما واردات ماشین با حجم موتور بالای 2500 ممنوع شد.البته ما شانس نداریم.اومدیم ماکسیما سی ملیونی بخریم شد صد و ده قشقایی بخریم سی میلیون که خدا نیاره دیگه...اومدیم سمند بخرسم بیست و پنج شد نزدیکای چهل و الان هنوز یه پارس مدل هشتاد و سه رو داریم و حیران.مسءولین بابا ماشین شش سیلندر هست چقدر نشان الایندگی و اینا گرفته و کمتر از پراید حتی میسوزونه که هیچ نشانی نداره.به خدا میخواین مصرف بنزین رو کم کنید این پیکانای تاکسی و ماشینای قدیمیتونو جمع کنید اگر هم که میخواین فروش ماشینای تولید داخلی بره بالا خب کیفیت ماشینا رو ببرید بالا.با تشکر از سایت خوب و مفید

    • بدون نام

      کاملا مشخصه که این مقایسه جانب دارانه بوده و نویسنده و ازمایش کننده تعصب اشکار به تویوتا داشته.من عاشق ماشین های ژاپنی هستم ولی مشخصه تو این مقایسه تعصب موج میزنه

    • سینا

      به عنوان استفاده کننده از آزرا خدمتتون عرض کنم که ای کاش زمان به عقب می رفت و دو سال پیش به جای خریدی که الان دارم ازش استفاده می کنم،آریون رو انتخاب می کردم،حد اقل مطمئن می شدم که با مرکز خدمات معتبرتری در ارتباط بودم.دوستان از الان تا آخر عمرتون تو هر مقایسه ای در زمینه ی خودرو،۲۰٪ امتیاز فقط به خاطر ژاپنی بودنش در نظر بگیرید،تا ۱۰ سال اول استفاده از ماشین:روغن+لنت+لاستیک لا غیر

    • سامان

      واقعن که لذت بردم از این مقایسه سودمندتون ...! دست خوش

    • بدون نام

      کاملا مشخصه نویسنده تحت برندها نوشته واگر نه واضح که از نظر طراحی خارجی و داخلی کادنزا بهتر هست

    • بدون نام

      فقط كادنزا

    • حسین

      من هر 3 رو داشتم از نظر من اول کادنزا بعد اریون بعد ازارا

    • ماشین باز

      یه مدت بود خیلی دنبال ماشین گشتیم تا بتونیم یه ماشین هم با قیمت مناسب هم زیبا و هم با کیفیت پیدا کنیم.در این بین یه سری به دلیله اصل و نسب تویوتا همش می گفتن تویوتاا اما باید این قضیرو در نظر گرفت که شرکت هیوندا با تلاشی که کرده به قدری خودشو محبوب کرده تو دنیا که حتی می تونه با بنز و بی ام و هم رقابت کنه در هر صورت یه ماشین مناسب باید همه ی ویژگی های یه ماشین مناسبو داشته باشه چه ظاهر چه کیفیت و چه قیمت که هیوندا همهی این مواردو رعایت می کنه

    • علی

      ولی با تمام این تفاسیر کادنزا ارزش خرید بالاتری دارد.

    • شایان

      سلام به دوستان ببینید ما آریون 2011داریم و باجرعت میگویم از لحاظ موتور و کیفیت آریون بهتره ولی آپشن و زیبایی کادنزا و آزرا بهترن

      پاسخ ها

      • پرهام

        هر موقع کادنزا سوار شدی میفهمی پ سفاری خوبی داره آریون و آزرارم تو شتاب سرعت میخوره سرعتی هم که برا آریون نوشته کاااملان اشتباه

    • پارسا

      خیلی جالبه که توضیحات بالا با امتیازایی که دادین خیلی فرق میکنه اگه توضیحات و مطالعه کنید میبینید که امتیازات داده شده در بعضی موارد نقض دارد با توضیحات و ازرا را برنده میکرد نه اریون!!!

    • آذرا گرانجور

      که جدول رو گذاشتی مگه نمیدونی آذرا سریعترینه زیر 7 پانیه به 100 میرسه این جدول اشتباه رو از خودت اختراع کردی؟؟

      پاسخ ها

      • پرهام

        داش خالت خوبه آزرا کجا زیر 7 هست شتابش

    • آصف

      ماشین هم مثل انسان باید اصالت داشته باشه اول تویوتا بعد هیوندا

    • مهدي

      برادراي من يكي شون كادنزا داره، اون يكي هيوندا، من خودم تويوتا اريون دارم، مرتبا هر ٣ تاشون رو ميرونم،،، هيچ كدوم قابل قياس با تويوتا مدل اريون نيستن،، شتاب وحشتناك، راحتي در سفر، كم خرج و كم هزينه، بار اول كه اريون رو ميروني انگار ٣٠ ساله اين ماشين رو داري، سريع بهش مسلط ميشي، بي ام و هم داشتم مدل ٥٣٠،،، ولي اريون رو به اون ترجيح ميدم

      پاسخ ها

      • پرهام

        کادنزا تو شتاب سرعت همشونو میگیره

    • پرهام افشار

      .............از کجا اینارو دراوردی آریون کادنزارو تو شتاب میگیره؟؟؟هههههآریون 240 تا را میره؟؟؟؟هههه چجوری اینارو میگی طراحی داخلی کادنزا از آزرا خیلی بهتره حداقل تعصبتو میزاشتی کنار بعد مینوشتی تی جدول بیشتر امتیازات فنی ماله کادنزا بود یعنی همشون اونقت میگی شتاب سعت آریون خیلی عالیه؟؟؟؟..................

    • ابراهیم

      خداییش دیشب تو جاده یه آزرا بود با سرعت ۲۰۵ تا اون هم تو سربالایی با شیب ملایم ازش زدم جلو .خداییش آریون خیلی عالیه

    • ابراهیم

      خداییش دیشب تو جاده یه آزرا بود با سرعت ۲۰۵ تا اون هم تو سربالایی با شیب ملایم ازش زدم جلو .خداییش آریون خیلی عالیه

    • رضا

      ببینید :
      1. آزرا گرانجور 1730 کیلو وزنشه، آریون 1520 کیلو، خب اصلا عجیب نیست که آزرا تو شتاب پا به پای آریون بیاد.
      2. متاسفانه علیرغم باور عموم هزینه ها و قطعات یدکی اصل تویوتا به خصوص آریون بالاست.
      3. آریون نه از لحاظ طراحی داخلی و نه از لحاظ طراحی خارجی قابل رقابت با دو مدل دیگه نیست. فقط اینو بگم که آریون قدیم آینه جمع کن برقی نداره.
      4. گیرباکس آریون طراحی حرفه ای تری نسبت به دو رقیب دیگه داره، قطعا شتاب بهتری رو باید انتظار داشته باشید.
      نتیجه : نظر شخصی خودم:
      از لحاظ فنی و سرعت آریون سرتره، هیچ شکی ندارم، ولی من اگر آریون داشته باشم سالی یکبار هم رغبت شستن شو ندارم از بس زشته و طراحی کسل کننده ای داره. 100 رحمت به طراحی ماکسیما بخدا خیلی قشنگت تره ، فقط بدرد پیرمردا میخوره

    • حمید

      شکی نیست ک تویوتا اولا. ولی اینجا به کادنزا کم لطفی شده. طبق همه سایت های معتبر کادنزا بهتر از ازرا هستش. اینجا اومدین گفتین تفاوت سرعت و شتاب چندانی نداره و در یه سطح. داداش درگ این دوتارو ببین آسمون و زمین اختلافشونه. اون ک اختلاف چندانی نداره تویوتا و کادنزاس

    • امیر

      اخه خداییش اولین ضعفی که میشه از آزرا گرفت ترمزهاشه پاتو بزاری بیرون بهتر وایمیسته و متاسفم واسه افرادی که میگن فلان ماشین چون قیافش بهتره پس ماشین بهتریه

    • سامی

      تویوتا اریون که خودشه سالاره اصن با این ماشینا قابل قیاس نیس باس با بنز و پورش و بی ام و مقایسش کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج