۳۹۵۴۱۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

نویسنده «اتاق» در میان نامزدهای «گیلر»

نامزدهای نهایی جایزه ادبی «گیلر» کانادا با حضور «اما دون‌اهو» نویسنده رمان پرفروش «اتاق»، معرفی شدند.

خبرگزار ی ایسنا: نامزدهای نهایی جایزه ادبی «گیلر» کانادا با حضور «اما دون‌اهو» نویسنده رمان پرفروش «اتاق»، معرفی شدند.

«سی.بی.سی» نوشت: نام شش ‌نویسنده از جمله «اما دون‌اهو»ی ایرلندی ـ کانادایی که اقتباس سینمایی رمان «اتاق» او در جایزه اسکار درخشید، به عنوان راه‌یافتگان به مرحله نهایی جایزه «گیلر» اسکاتیا بانک ۲۰۱۶ اعلام شده است.

دو نویسنده در این فهرست، نوقلم هستند و تاکنون هیچ‌یکی از این شش نفر به این مرحله راه پیدا نکرده بودند. «گری باروین» که شاعری شناخته‌شده است، با نخستین رمان خود «زبان عبری برای دزدان دریایی» در این رقابت شرکت کرده است. دیگر نویسنده رمان‌اولی که برای کسب جایزه ۱۰۰ هزار دلاری «گیلر» تلاش می‌کند، «مونا عواد» است که «۱۳ راه نگاه کردن به یک دختر چاق» را به نگارش درآورده است. «عواد» در ماه می موفق شد جایزه ۴۰ هزار دلاری «آمازون» را با همین کتاب از آن خود کند.

«دون‌اهو» که چهار سال پیش برای نگارش «نامه محرمانه» به فهرست نامزدهای اولیه این جایزه راه پیدا کرده بود، در این دوره با رمان «شگفتی» نامزد شده است. «مادلین تین» نویسنده کانادایی رمان «نگو ما هیچ چیز نداریم» از رقیب‌های «دون‌اهو» است که برای جایزه «من بوکر» هم خیز برداشته است.

«کارتین لروکس» و «زویی ویتال» دو نامزد دیگر این رقابت ادبی هستند که از میان ۱۶۱ نویسنده دیگر برگزیده شده و به این مرحله رسیده‌اند. برنده «گیلر» ۲۰۱۶ روز هفتم نوامبر معرفی خواهد شد.

جایزه «گیلر» که هرساله با حمایت «اسکاتیا بانک» برگزار می‌شود، طی دو دهه اخیر به یکی از مهم‌ترین جوایز آمریکای شمالی تبدیل شده است.

این جایزه‌ کانادایی در سال ۱۹۹۴ توسط «جک رابینودیچ»، تاجر اهل تورنتو، برای بزرگداشت نام همسرش «دوریس گیلر»، ویراستار و روزنامه‌نگار، راه‌اندازی شد و هرساله به بهترین رمان و یا مجموعه داستان‌ کوتاه کانادایی تعلق می‌گیرد که به زبان انگلیسی در سرتاسر این کشور منتشر شده باشد.

هدف از راه‌اندازی این جایزه‌ ادبی، توجه بیش‌تر به ادبیات کانادا بود. این جایزه در سال ۲۰۰۵ از سوی «اسکاتیا بانک» مورد حمایت توأمان قرار گرفت. از چهره‌های سرشناسی که پیش‌تر جایزه «گیلر» را از آن خود کرده‌اند، می‌توان به «مارگارت اتوود»، «اسی ادوگیان»، «آلیس مونرو» و «مایکل اونداجی» اشاره کرد. «گیلر» سال گذشته به «آندره الکسی» نویسنده «۱۵ سگ» اعطا شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج