۳۹۵۴۲۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اپراتور پرتاب ماهواره در کشور راه اندازی می شود

صادق عباسی شاهکوه، معاون رگولاتوری، ضمن طرح این موضوع که ایجاد اپراتور ماهواره برای راه اندازی یک ماهواره در مدار و یا اجاره آن در دست انجام است تایید کرد که ابتدا باید اصول حاکم بر فعالیت این اپراتور و قانونگذاری در این زمینه در کمیسیون رگولاتوری به تصویب برسد.

خبرگزاری مهر: صادق عباسی شاهکوه، معاون رگولاتوری، ضمن طرح این موضوع که ایجاد اپراتور ماهواره برای راه اندازی یک ماهواره در مدار و یا اجاره آن در دست انجام است تایید کرد که ابتدا باید اصول حاکم بر فعالیت این اپراتور و قانونگذاری در این زمینه در کمیسیون رگولاتوری به تصویب برسد. وی افزود که در حال حاضر چارچوب های اولیه این مجوز فعالیت تدوین شده و هماهنگی با سازمان فضایی ایران در دست اجراست.

اپراتور پرتاب ماهواره در کشور راه اندازی می شود

شاهکوه با اشاره به درازمدت بودن این برنامه گفت از آنجایی که تا کنون اپراتور ماهواره در کشور ما فعالیت نداشته، این طرح می تواند توسعه فناوری ماهواره را در کشور تحت تاثیر قرار بدهد.


عباسی شاهکوه گفت:

هم اکنون درکشور ۵ اپراتور ارتباطات ماهواره ای و یک اپراتور تلفن ماهواره ای فعال هستند اما اپراتور پرتاب ماهواره قرار است خودش ماهواره داشته باشد و آن را در مدار زمین قرار دهد و یا با کشورهای دیگر در مورد پرتاب ماهواره همکاری کند. واگذاری مجوز فعالیت به اپراتور ماهواره ای نباید با فعالیت ها و برنامه های سازمان فضایی ایران تناقض داشته باشد و براین اساس درحال هماهنگی برای اجرای این طرح هستیم.


با ایجاد این اپراتور شرایط برای ساخت ماهواره ملی فراهم میشود. پیشتر نیز معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ضرورت راه اندازی اپراتور ماهواره ای برای راه اندازی ماهواره ملی اشاره کرده بود. ماهواره ملی با سرمایه گذاری بخش خصوصی فعال خواهد شد. با حضور اپراتور ماهواره‌ای می توان درجهت استفاده از توان بخش خصوصی با همکاری دولت، برای ساخت ماهواره ملی، برنامه ریزی کرد.


با ایجاد این اپراتور، بهره برداران خدمات ماهواره‌ای ملزم خواهند شد از این اپراتور خدمات دریافت کنند.

این اپراتور می تواند ماهواره داشته باشد و خدمات ماهواره ای به سازمانهایی که نیاز به این خدمات دارند ارائه کند. براین اساس خدمات دهندگان ارتباطات ماهواره ای در کشور - SAP- ، شرکت ارتباطات زیرساخت و بانک مرکزی به عنوان بهره برداران خدمات ماهواره ای در کشور و استفاده کنندگان از این خدمات، باید از این اپراتور ماهواره ای خدمات دریافت کنند و حتی می توانند به عنوان سرمایه گذار در این پروژه مشارکت کنند.

این اپراتور باید نقطه مداری در اختیار بگیرد و امور مربوط به ماهواره ها را مدیریت کند و پس از آن به بهره برداران از این خدمات، سرویس دهی خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج