۳۹۵۴۲۴
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

مخاطب ایرانی از سریال کُره ‏ای خسته است

این اتفاق پس از مدتهاست که در تلویزیون افتاده و اقدام به پخش یک سریال آمریکایی کرده است.

روزنامه بانی فیلم: این اتفاق پس از مدتهاست که در تلویزیون افتاده و اقدام به پخش یک سریال آمریکایی کرده است. جالب است پخش سریال «خانه پوشالی» که قطعا با اصلاحات و موارد پخش، جزو آثار پر سانسور دوبله شده این سال های تلویزیون است، از شبکه نمایش پخش شد. قطعا شبکه نمایش نسیت به شبکه های دیگر سیما با مخاطبان کمتری روبرو است و این می تواند یک فرصت برای بازخورد گیری از پخش یک سریال آمریکایی با خصوصیات ویژه «پر از خطوط قرمز» است. این امکان وجود دارد که پخش سریال «خانه پوشالی» و آثاری از این دست که قطعا می تواند پرمخاطب و جذاب هم باشد، در شبکه های سراسری نیز جا بیفتد.

مخاطب ایرانی از سریال کُره ‏ای خسته است

این مجموعه تلویزیونی سیاسی در سطح آمریکا به شدت مورد توجه منتقدان قرار گرفته و برخی آن را بازگویی بخشی از رفتارهای سیاسی مرسوم در ایالات متحده تلقی کرده‌اند.

منوچهر والی زاده یکی از دوبلورهای با سابقه سینما و تلویزیون که در این مجموعه به جای رییس جمهور صحبت کرده است، در این باره به بانی فیلم گفت: این مجموعه در دو فصل ۱۳ قسمتی دوبله شده است و ادامه آن نیز در مرحله ترجمه قرار دارد.

وی همچنین افزود: بعد از مدتها که تلویزیون اقدام به خرید و دوبله و پخش سریال های کره ای می کرد، فرصت خوبی است که مخاطبان تلویزیون سریال خوبی را دنبال کنند. از طرفی ما هم از دوبله سریال های کره ای دیگر خسته شده بودیم.

والی زاده درباره کلیت سریال نیز عنوان کرد: کار بسیار خوب و جذابی است که چهره واقعی کاخ سفید را به نمایش گذاشته است و به همه توصیه می کنم که این سریال را دنبال کنند. چون اطمینان دارم که اگر به طور پیوسته پی گیر ان باشند، سریال را دوست دارند و از دیدن آن لذت می برند.

وی در پایان نیز گفت: دوبله این دو فصل به پایان رسیده است و در حال حاضر من مشغول دوبله سریال «در جستجوی خوشبختی» هستم که محصول کشور استرالیاست و قرار است از شبکه نمایش پخش شود.

سریال «خانه پوشالی House of Cards» یک تریلر سیاسی است که بو ویلیمان آن را با اقتباس از یک مینی سریال انگلیسی به همین نام خلق کرده و جالب اینکه هر دو سریال نیز براساس رمانی از مایکل دابز ساخته شده اند. قسمت‌های نخست فصل نخست این سریال به کارگردانی دیوید فینچر و با بازی محوری کوین اسپیسی و رابین رایت، برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ توسط نتفلیکس عرضه شد و سیاست‌های روز آمریکا را با شدت به چالش کشید.

از سال ۲۰۱۳ تاکنون ۵۲ قسمت از «خانه پوشالی / House of Cards» در قالب چهار فصل عرضه شده که علاوه بر فینچر، چهره‌هایی چون جیمز فولی، جوئل شوماخر، کارل فرانکلین، جودی فاستر و رابین رایت اقدام به کارگردانی قسمت‌های مختلف این سریال نموده‌اند و به واسطه ساختار مستحکم سناریو، کارگردانی و بازی‌های بسیار درخشان، تمامی فصل‌های این سریال نامزد و برنده جوایز متعددی شده است.

در هر چهار فصل این سریال، حزب دموکرات آمریکا به عنوان حزب حاکم آمریکا به عنوان سوژه سریال به شدت زیر ضرب قرار گرفته و این سریال به نقد نظام سیاسی آمریکا و نمایش لابی گری ها و فساد سیاستمداران آمریکایی پرداخته و شیوه‌های شگفت‌انگیز از ابعاد این فساد را به نمایش می‌گذارد. با وجود آنکه برای بسیاری از تماشاگران این سریال، فاصله گذاشتن میان داستان و واقعیت دشوار خواهد بود و ممکن است این سریال به شدت به اعتبار دموکرات‌ها ضربه بزند اما هیچ مقام ارشدی در آمریکا موضعی در قبال این سریال نگرفته است.

نکته جالب اینکه بعد از انتشار فصل دوم، باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده، به صورت کنایه آمیز از علاقه اش به فصل دوم این سریال پرده برداشت: «ای کاش همه چیز می توانست به همان اندازه بی رحمانه اما تاثیرگذار باشد… حقیقت دارد. همین طور که به کوین اسپیسی نگاه می کردم، داشتم با خودم فکر می کردم این بابا باعث شده کلی کار انجام بشود.» جالب تر اینکه درست یک شب قبل از انتشار فصل دوم، کسی که مسوولیت به روزرسانی توییتر اوباما را به عهده دارد، توییتی منتشر کرد با این مضمون: لطفا داستان فصل جدید را در فضای آنلاین لو ندهید.

پخش «خانه پوشالی» می‌تواند فرصتی برای تماشای بازی درخشان کوین اسپیسی باشد؛ بازیگری که در این نقش برای جوایز متعددی کاندیدا شده و جوایز متعددی نظیر گلدن گلوب را به همراه داشته و بیش از جوایز، منتقدان و تماشاگران را به صورت مستمر وادار به تحسین نمایش خیره‌کننده‌اش در این سریال نموده است. ناصر طهماسب، کتایون اعظمی، منوچهر والیزاده، مهرخ افضلی، رضا آفتابی، منوچهر زنده دل، ابوالحسن تهامی نژاد، حامد عزیزی، پویا فهیمی، شایان شامبیاتی، مریم جلینی، مهین برزویی، مهدی امینی، نازنین یاری، کسری کیانی، امیرصالح کسروی، صنم نکواقبال، مهناز عوض آبادیان، خشایار شمشیرگران، امیر حکیمی، سارا جعفری، مینا شجاع، امیر منوچهری، محمدعلی دیباج، آرزو روشناس، پویان مقدم، مجید صیادی و… گویندگان فصل نخست این سریال هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در دوره مدیریت جناب ضرغامی برصدا وسیما به علت علاقه شخصی ایشون وهمین طورکم هزینه بودن ونداشتن صحنه های انچنانی سیلی از سریالهای بی سر وته کره ای تلویزیون را اشغال کرد.ا(ین جدا از صدها فیلم کره ای بود ) در حالیکه هیچ سنخیتی بافرهنگ ما نداشتند وناخواسته مرد م هدایت شدند به سمت شبکه های فارسی ماهوارهای وسریالهای ساخت ترکیه

    • بدون نام

      چرا حرفای بیخودمیزنین.چون شماسریال کره ای دوست ندارین ینی همه مخاطبا خستن.البته قبول دارم که صداوسیمامیگرده چرتای کره ایو پیدامیکنه پخش میکنه ولی خیلی ازسریالایی که ازتلویزیونم پخش شده واقعاجذاب وبامحتوابودن.به هرحال هرکسی سلیقه ای داره این تیتر ومتن شمابی احترامی به سلیقه هزاران نفرهموطنه که عاشق سریالای کره ای هستن نه سریالای آمریکایی بی محتوا که هزارجورچیز غیراخلاقی توشون رواج داده میشه وتعجب میکنم که شما باپخش سریال کره ای که شاید دوتا چیزخچب وبامحتوا داره مخالفیدوباآمریکای شایدجذاب وفریبنده اما واقعا پرازبدآموزی مخالف!!!

    • بدون نام

      سریال های کره ای بسیار بد هستند.

    • بدون نام

      ازچه نظر

    • بدون نام

      اره به خدا. خدا خیرتون بده. کاش دیگه نزارن کره ای. چرا نمیشه مثبت و منفی داد به بعضی پیاما????

    • بدون نام

      فیلم آمریکایی پخش کنیدخیلی جذاب هستن الان یک عده میگن نبایدنگاه کردچون دشمنه باما.

    • بدون نام

      ازچه نظر

    • بدون نام

      سریال دونگی خوب بود بقیه بی سر و ته مخصوصا سریال سرنوشت

    • بدون نام

      ازچه نظر

    • بدون نام

      ازچه نظر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج