۳۹۵۴۴۳
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

«شنبه‌ای که گذشت» را علیه امنیت تشخیص دادند

«شنبه‌ای که گذشت» نام تازه‌ترین فیلم‌نامه مونا زندی است که آن را با همکاری نغمه ثمینی نوشته و قرار بود علیرضا شجاع‌نوری تهیه‌کنندگی آن را به عهده بگیرد.

وب‌سایت آی سینما: «شنبه‌ای که گذشت» نام تازه‌ترین فیلم‌نامه مونا زندی است که آن را با همکاری نغمه ثمینی نوشته و قرار بود علیرضا شجاع‌نوری تهیه‌کنندگی آن را به عهده بگیرد. اما آن‌طور که زندی به ما توضیح می‌دهد، شورای پروانه ساخت دلیل عجیبی برای ندادن مجوز به این فیلم‌نامه آورده و محتوای آن را علیه امنیت اجتماعی تشخیص داده است. به این ترتیب از نظر این شورا ساخت آن به طور کلی منتفی است.

«شنبه‌ای که گذشت» را علیه امنیت تشخیص دادند

مونا زندی در سال ۱۳۸۴ با اولین ساخته‌اش «عصر جمعه» در جشنوراه فیلم فجر حضور یافت، فیلمی که توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول را به دست آورد و پس از آن در جشن سینمای ایران نیز مورد توجه منتقدان قرار گرفت. این فیلم اجتماعی ماجرای زنی را روایت می‌کرد که بچه‌ای حاصل یک تجاوز خانگی را با وجود مشکلات به ثمر رسانده و سال‌هاست از خانه گریزان است.

این کارگردان پس از یازده سال قرار بود فیلم دیگری با موضوع اجتماعی به نام «شنبه‌ای که گذشت» را برای تولید آماده کند که فیلم‌نامه آن با کمک نغمه ثمینی به نگارش درآمده و علیرضا شجاع‌نوری نیز تهیه‌کنندگی آن را پذیرفته بود.

اما زندی در گفت‌وگو با ما از منتفی شدن ساخت این فیلم خبر می‌دهد و می‌گوید:‌ «شورای پروانه ساخت به این فیلم‌نامه مجوز نداده و آن را علیه امنیت اجتماعی دانسته است.»

این کارگردان درباره موضوع «شنبه‌ای که گذشت» این‌طور توضیح می‌دهد:‌ «داستان فیلم درباره یک کودک‌آزاری است که توسط یک کارفرما نسبت به شاگردش اتفاق می‌افتد. برخی اعضای شورا معتقدند ساخت این فیلم امنیت روانی جامعه را به خطر می‌اندازد و نباید ساخته شود.»

او با توضیح این‌که اصلاحیه‌ای برای فیلم در کار نیست و ساخت آن به طور کلی منتفی شده است ادامه می‌دهد: «یکی از مخالفان سرسخت این فیلم در شورای پروانه ساخت آقای جمال شورجه هستند و باید دلیل این موضوع را از ایشان بپرسید، رای و نظر ایشان بسیار در نگرفتن مجوز این فیلم تاثیرگذار بود و یکی از مهم‌ترین مخالفان فیلم بودند.»

آن‌طور که زندی توضیح می‌دهد تلاش خود را برای ساخت اثر دیگری انجام خواهد داد اما هنوز هیچ چیز در این‌باره قطعی نیست و زمان ارائه فیلم‌نامه جدید از سوی او مشخص نیست.

زندی و ثمینی برای نگارش این فیلم‌نامه تحقیقات خود را از هفت سال پیش آغاز کرده بودند. جالب است که این فیلم‌ساز زن اجتماعی در اولین اثر خود «عصر جمعه» از حضور رخشان بنی‌اعتماد به عنوان مشاور کارگردان بهره برده بود و جهانگیر کوثری نیز تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشت.

تلاش‌ ما برای تماس با جمال شورجه در رابطه با دلیل مخالفتش با فیلم‌نامه «شنبه‌ای که گذشت» بی‌نتیجه ماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا همش فیلم نامه جنسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج