۳۹۵۴۸۸
۵۱۷۳
۵۱۷۳
پ

۵ شیر ماده در آفریقا نر شدند!

پنج شیر ماده در بوتسوانا یال درآورده‌اند و رفتارهای شبیه به شیر نر از خودشان نشان می‌دهند. حتی یکی از آنها غرش می‌کند و با دیگر شیرهای ماده جفت‌گیری می‌کند.

وبسایت دیجی کالا مگ - زهرا غلامی: این شیر پادشاه در تصویر بالا در واقع یک ملکه است و البته او تنها نیست.

پنج شیر ماده در بوتسوانا یال درآورده‌اند و رفتارهای شبیه به شیر نر از خودشان نشان می‌دهند. حتی یکی از آنها غرش می‌کند و با دیگر شیرهای ماده جفت‌گیری می‌کند.
5 شیر ماده در آفریقا نر شدند!

شیرهای نر با یال‌شان متمایز می‌شوند. آنها از یال برای جذب کردن ماده‌ها استفاده می‌کنند و با غرش کردن از قلمروشان محافظت می‌کنند یا اعضای گله‌شان را صدا می‌زنند. ماده‌ها یال ندارند و صدایشان چندان درنمی‌آید.

اما گاهی اوقات شیرهای ماده یال درمی‌آورند و کمی مثل نرها رفتار می‌کنند. اما تاکنون گزارش‌های حاکی از شیر ماده یال‌دار به شدت کم‌یاب بوده است. ما می‌دانستیم که آنها وجود دارند، اما درباره رفتار آنها اطلاعات کمی داشتیم.

حالا «جفری گیلفیلان» از دانشگاه ساسکس و همکارانش گزارش داد که در بوتسوانا پنج شیر ماده یال دارند. گیلفیلان در ماه مارس ۲۰۱۴ شروع به مطالعه این شیرهای ماده کرد. طی دو سال، او رفتار یکی از آنها به نام SaF۰۵ را زیر نظر گرفت و ثبت کرد. او یال ناکامل داشت و از دیگر شیرهای ماده بزرگتر بود.

5 شیر ماده در آفریقا نر شدند!

SaF۰۵ رفتارهای نرگونه مثل تعیین قلمرو و غرش کردن از خودش نشان می‌دهد. البته شیرهای ماده هم تعیین قلمرو کرده و غرش می‌کنند، اما معمولا به دفعات خیلی کمی این کارها را انجام می‌دهند. در حالی که SaF۰۵ رفتارش نرگونه‌تر است و مرتب تعیین قلمرو و غرش می‌کند.

یکی از دلایل احتمالی این رفتار، افزایش سطح تستسترون است. در شیرها تستسترون به طور مستقیم باعث رشد یال می‌شود. به عنوان مثال، نرهای اخته قادر به تولید تستسترون نیستند و در نتیجه یال‌شان را از دست می‌دهند.

با اینکه بعضی از شیرهای ماده یال‌دار جفت‌گیری می‌کردند، اما هیچ‌یک از آنها باردار نشدند. این نشان می‌دهد که آنها نازا بودند. این یکی از عواقب سطح بالای آندروژن‌هایی مثل تستسترون در ماده‌ها است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج