۳۹۵۷۱
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

روایت فریبا نادری از عقد «خانم قدیم» و «بهادر»

فریبا نادری، بازیگر نقش خانم قدیم، منشی شرکت آقای فرجام در سریال «میلیاردر»، یکی از بازمانده‏های سریال «شرکت» مسعود کرامتی است که وارد سریال امینی شده. او در گفت و گو با هفت صبح، فضای کاری و جنس کمدی این دو کارگردان را مقایسه می‌کند.

روایت فریبا نادری از عقد «خانم قدیم» و «بهادر»

هفت صبح: فریبا نادری، بازیگر نقش خانم قدیم، منشی شرکت آقای فرجام در سریال «میلیاردر»، یکی از بازمانده‏های سریال «شرکت» مسعود کرامتی است که وارد سریال امینی شده. او در گفت و گو با هفت صبح، فضای کاری و جنس کمدی این دو کارگردان را مقایسه می‌کند.

«خانم قدیم دقیقا همینطوری است. در عین اینکه فضول و خاله زنک است، کتاب روسی می‏خواند و کلاس فرانسه هم می‏رود. دوست داشتم تا جایی که می‏توانم به این شخصیت بال و پر بدهم و آن را به یک کاراکتر متفاوت تبدیل کنم»

فریبا نادری، یکی از بازیگرانی بود که از ابتدا در پروژه «شرکت» مسعود کرامتی حضور داشت و با تغییر کارگردان، همکاری‏اش را با علیرضا امینی و گروه «میلیاردر» هم ادامه داد. این بازیگر به واسطه تجربه کار با هر دو این کارگردان‌ها اطلاعات زیادی درباره شیوه کاری آنها دارد و بیشتر از هر کس دیگری می‏تواند فضای کمدی این کارها را باهم مقایسه کند. این بازیگر معمولا با نقش‌های جدی برای مخاطبان شناخته می‌شود و نقش او در «میلیاردر» را شاید بتوان اولین نقش کمدی‏اش به حساب آورد. نادری این اواخر در سریال «راه طولانی» رضا کریمی بازی کرد و «مروارید سرخ»، اولین تجربه بازیگری او هم چند وقت پیش از شبکه تهران روی آنتن رفت. اظهارات نادری درباره نقش خانم قدیم و ناگفته‌های او از تفاوت فضای کار مسعود کرامتی با علیرضا امینی را در این مصاحبه بخوانید.

روایت فریبا نادری از عقد «خانم قدیم» و «بهادر»

شما یکی از دو بازیگری بودید که بعد از منحل شدن گروه مسعود کرامتی در «شرکت»، پای کار ماندید و در «میلیاردر» امینی هم بازی کردید. با توجه به ادامه همکاری‏تان با کارگردان بعدی، اینطور تصور می‌شود که نقش خانم قدیم، اهمیت زیادی برای‌تان داشته. این نقش چه ویژگی قابل توجهی داشت که حاضر شدید پایش بایستید؟

در سری اول کار، بیشتر از کارگردان و کسانی که چیده شده بودند، خود نقش برایم مهم بود. بعد از تغییر کارگردان و عوض شدن بازیگران اما احساس کردم می‏توانم بمانم و با گروه خیلی حرفه‏ای‌تری همکاری کنم. ضمن اینکه واقعا نقش منشی این شرکت را دوست داشتم، آن را کاملا می‏شناختم و با فضا هم آشنا بودم. البته در سری دوم زمانی که به کار دعوت شدم، آقای امینی پیشنهاد کرد نقش دیگری را بازی کنم ولی ترجیح دادم همین نقش منشی را داشته باشم.

علیرضا امینی کدام نقش را به شما پیشنهاد کرده بود؟

الان چون یکی دیگر از بازیگرها این نقش را بازی می‌کند فکر می‌کنم درست نیست اسم نقش را بگویم.

روایت فریبا نادری از عقد «خانم قدیم» و «بهادر»

پس یعنی نقش منشی شرکت، یک ویژگی خاص داشته که شما ترجیح داده‏اید با تغییر کارگردان به آن پایبند بمانید و حتی پیشنهاد نقش دیگر را هم رد کنید؟!

این منشی، یک جورهایی منحصر به‌فرد بود. ساعت‏های بیکاری‌اش دو تا کار غیرمرتبط را انجام می‏دهد یا پای تلفن، حرف‏های خاله زنکی می‏زند یا کتاب فرانسه و روس می‏خواند. ما معمولا چنین منشی‏هایی در اطراف‌مان نداریم. اصولا کسی که فرانسه و روس می‏خواند باید طرز فکر دیگری داشته باشد و دیگر نباید خاله زنک باشد. ولی خانم قدیم دقیقا همینطوری است. در عین اینکه فضول و خاله زنک است، کتاب روسی می‏خواند و کلاس فرانسه هم می‏رود. دوست داشتم تا جایی که می‏توانم به این شخصیت بال و پر بدهم و آن را به یک کاراکتر متفاوت تبدیل کنم. ضمن اینکه در صحبت‌هایی که با زامیاد سعدوندیان داشتیم قرار بود بعد از قسمت بیستم در فصل دوم، شخصیتم وارد مرحله جدیدی شود. همین تغییرات جالب توجه، بیشتر به‌من انگیزه داد تا کار را ادامه دهم.

با توجه به ثابت بودن نقش‌تان در«میلیاردر» و «شرکت»، جنس بازی‏تان هم بدون تغییر باقی ماند؟ یا منشی مورد نظر علیرضا امینی، جنس دیالوگ‌ها و فضایی که خلق می‏کرد با جنس کار کرامتی متفاوت بود؟

از نظر حجم بازی، نقش خانم قدیم در زمان کرامتی خیلی کمتر از الان بود. از نظر روند قصه هم در کار آقای کرامتی اتفاق‏هایی برای این نقش می‏افتاد که بیشترشان تغییر کرد. درست است که کاراکتر من بدون تغییر باقی ماند اما شناسنامه خانم قدیم به طور کل عوض شد.

روایت فریبا نادری از عقد «خانم قدیم» و «بهادر»

مثلا چه اتفاق‏هایی؟

در قصه اولیه قرار بود شرایطی ایجاد شود و من با بهادر ازدواج کنم ولی طی صحبت‌هایی که با زامیاد سعدوندیان و علیرضا امینی داشتیم این مسئله تغییر پیدا کرد.

یعنی الان این اتفاق نمی‏افتد؟

من که نمی‏توانم کار را لو بدهم ولی کلا قصه روند متفاوتی پی می‌گیرد.

به طور کلی، فضای کمدی و روابط بین کارمندها در «شرکت» به چه صورت بود؟ جنس کمدی امینی چقدر با کرامتی فرق دارد؟

در «میلیاردر» بیشتر بازیگران از جمله خود من، برای بار اول در قالب کمدی بازی می‌کردیم. من با اینکه در کارهای کمدی مختلفی حضور داشتم اما هیچ وقت نقش کمدی بازی نکردم. همین طور زهیر یاری، علیرضا کمالی، مجید مظفری و... اینها همگی بازیگران بنامی هستند که هیچ وقت هم کار کمدی انجام نداده‏اند. یکی از مهم‌ترین عناصر جذابیت «میلیاردر» دقیقا همینجاست. زمانی که بازیگران غیرکمدی در موقعیت‌های طنز قرار می‏گیرند، قطعا بیشتر برای مخاطبان جذابیت دارند.

یعنی معتقدید کار مسعود کرامتی، به دلیل اینکه از بازیگران کمدی استفاده کرده بود، چنین جذابیتی نداشت؟

غیر از رضا بابک، سعید پورصمیمی، سحر زکریا و احمد مهران‌فر، سایر بازیگران زیاد چهره‏های شاخصی نبودند و کلا با بازیگران سری جدید اصلا قابل مقایسه نیستند.

از نظر قصه چطور؟ زامیاد سعدوندیان چقدر قصه را تغییر داد؟

قصه خیلی تغییر کرد. حالا نمی‏توانم درباره جزء به جزء این تغییرات صحبت کنم. زامیاد سعدوندیان روی همان خط قبلی حرکت می‏کرد اما شاخه‏های مختلفی به آن اضافه کرد که به نظر من خیلی بهتر بود.

روایت فریبا نادری از عقد «خانم قدیم» و «بهادر»

هفته گذشته در مصاحبه با بانی فیلم به این نکته اشاره کرده بودید که در «میلیاردر»، علیرضا امینی دست‌تان را برای اینکه چیزی به نقش اضافه کنید یا نظری راجع به کار بدهید بیشتر از کرامتی باز می‌گذاشت. الان که به قول خودتان دست‌تان بازتر بود، چه بخش‌هایی را با اراده خودتان به نقش اضافه کردید؟

من کاملا در «میلیاردر» این امکان را داشتم که قصه خودم را تعیین کنم. امینی این اجازه را می‏داد که لااقل پیشنهاد بدهم. حالا شاید به دلایلی خیلی وقت‌ها پذیرفته نمی‌شد اما در کل، نظرات ما بی‌تاثیر نبود.

یکی از دلایل رامین عباسی‌زاده برای تغییر کارگردان، این بود كه اعتقاد داشت کرامتی خیلی کند کار می‌کند و سریال به موقع آماده پخش نمی‌شود. شما به عنوان بازیگری که با هر دو کارگردان کار کرده بودید، به این مسئله قائل هستید؟

بله. میزان خروجی‏مان در «میلیاردر» خیلی بالاتر از زمان کرامتی بود. ما در ۱۲ ساعت کار با کرامتی، فقط سه دقیقه خروجی داشتیم اما در کار با آقای امینی، این میزان خیلی بالاتر بود.

با این حال فرصت داشتید راجع به نقش نظر بدهید؟

با توجه به اینکه تایم کاری بالا بود ولی باز هم بله. این فرصت را داشتیم که راجع به تک تک سکانس‏ها قبل از کار صحبت کنیم.

چقدر از دیالوگ‌ها و فضاهای کمدی این سریال، سر صحنه به صورت فی‏البداهه به دست می‏آمد؟

شما خودتان حس کردید کار فی‏البداهه زیاد دارد یا از طرف بچه‏های بازیگر شنیده‏اید؟ از آنجایی که آقای امینی معمولا در کارهایش بداهه دارد این تصور در ذهن خیلی‏ها شکل گرفته اما حق با آقای شریفی‏‌نیا است. ما تمام حذف و اضافه‏ها را در تمرین انجام می‏دادیم و دیگر سر تصویربرداری، هیچ بداهه‏ای به کار اضافه نمی‏کردیم. فقط در مورد خیلی مسائل جزئی شاید یک چیزهایی اضافه می‌شد.

از آنجایی که شرکت توانیر، اسپانسر سریال «میلیاردر» شده، در بخش‏های مختلفی از سریال، دیالوگ‌هایی راجع به مصرف بهینه برق دیده می‌شود. اتفاقا بخش قابل توجهی از این دیالوگ‌ها‌ را هم شما انجام می‏دهید.

بله حق با شماست. من بیشترین دیالوگ‌های تبلیغاتی را دارم.

روایت فریبا نادری از عقد «خانم قدیم» و «بهادر»

این مسئله عمدی بوده که منشی شرکت این تبلیغات را بگوید یا به صورت اتفاقی شما سهم بیشتری دارید؟

تصمیم زامیاد سعدوندیان بود که منشی شرکت این کار را انجام دهد. البته شاید خیلی هم اتفاقی بوده، نمی‏دانم. فکر می‌کنم یکی از دلایلی که شاید باعث شده بیشترین میزان تبلیغ در دیالوگ‌های من باشد این است که منشی خبرچینی هستم و زیاد صحبت می‌کنم. خب طبیعتا شنیدن این حرف‌ها از زبان یک منشی منطقی‌تر است تا مثلا کاراکتري مثل آقای فرجام!

این تبلیغات خیلی جاها به صورت گل درشت و شعاری بیان می‌شوند اما از جهتی به دلیل فواصل زیادی که از هم دارند، زیاد حرص درآر نیستند. چقدر در این مسئله نظرات و نظر شما دخیل بوده؟

این تقسیم سکانس‌های تبلیغاتی را خود امینی و سعدوندیان انجام می‏دادند که در هر قسمت چقدر و با چه فاصله‌ای حضور داشته باشد.

مدت زمان زیادی است که به عنوان بازیگر در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف حضور دارید. چرا در این مدت معمولا نقش مکمل بوده‏اید؟ خودتان ترجیح می‏دهید نقش مکمل باشید یا پیشنهاد ندارید؟

این که کم لطفی شماست.

کلا در انتخاب‌های‌تان بیشتر به چه نکاتی دقت می‌کنید؟

تلاش می‌کنم نقش خوب انتخاب کنم حتی اگر یک سکانس باشد. البته این را باید در نظر داشته باشید که برای خانم‌ها معمولا پیشنهادهای خیلی خوبی وجود ندارد بیشتر سعی می‌کنم روی نقش و بازی خودم مانور دهم و آن نقش‌ها را متفاوت بازی کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خردادي

      خانم قديم با بهادرازدواج كنه؟
      مگه بهادر خودش نامزد نداره ؟
      مگه نامزدش براي ادامه تحصيل نرفته خارج؟
      اصلا مگه كشكه همينجور الكي الكي؟

    • سارا

      مدت زمان زیادی است که به عنوان بازیگر در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف حضور دارید. چرا در این مدت معمولا نقش مکمل بوده‏اید؟ خودتان ترجیح می‏دهید نقش مکمل باشید یا پیشنهاد ندارید؟

      این سوال خوبی بود که قطعا ایشون دوس نداشتن پرسیده بشه و در جواب فقط گفتند "کم لطفی شما" ولی حقیقت چیز دیگر یست ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج