۳۹۵۸۲۵
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

سخنگوی کمیسیون قضایی خبر داد:

استفاده از وکلای لبنان و فرانسه برای پیگیری منا

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز (سه شنبه) این کمیسیون از احتمال استفاده از وکلای لبنانی و فرانسوی برای پیگیری پرونده قربانیان ایرانی منا در محافل بین‌المللی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: حسن نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:پیرو اصرار و نامه‌نگاری‌های ممتد مردم به کمیسیون در رابطه با تعیین تکلیف قربانیان منا، کمیسیون امروز از رئیس سازمان حج و زیارت، وزارت خارجه، وزارت اطلاعات و وزارت دادگستری دعوت کرد تا برای بررسی این موضوع در کمیسیون حضور یابند.

وی افزود:یکی از بحث‌هایی که در این جلسه مطرح شد این بود که اگرچه می‌توان به دادگاه‌های بین‌المللی شکایت کنیم و عدم انجام تعهد عربستان در مقابل حجاج را مورد پیگیری قرار دهیم اما دادگاه قابلی که بتواند به این موضوع رسیدگی کند وجود ندارد. همچنین دادگاه‌های ایران صلاحیت رسیدگی به این موضوع را ندارند و ما باید به دادگاه‌های عربستان مراجعه کنیم. این بحث مطرح شد که چرا تاکنون در این زمینه تعلل و کوتاهی صورت گرفته است.

نوروزی یادآور شد: این پیشنهاد در جلسه مطرح شد که از وکلای خارجی برای پیگیری این پرونده استفاده شود از جمله وکلای لبنانی یا فرانسوی که سابقه خوبی در پیگیری پرونده‌ها دارند و می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اضافه کرد: دولت پیش از این پیشنهاد داده بود دیه و غرامت قربانیان منا به خانواده‌های آنان پرداخت شود و هرگاه دولت عربستان این مبلغ را پرداخت کرد آن را جایگزین کنیم اما تأکید ما این است که دولت موظف باشد کار را پیگیری کند، تعلل نکند و با طرح شکایت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند تا ان‌شاءالله بتوانیم غرامت مربوط به قربانیان حادثه سقوط جرثقیل و پس از آن دیه قربانیان منا را دریافت کنیم.

نوروزی با اشاره به ارائه آمار متناقض از سوی دولت عربستان در خصوص قربانیان منا اظهار کرد: طبق گزارشات ارائه شده جمهوری اسلامی ایران بیش از همه کشورها پیگیری موضوع بوده است. بیش از ۷۰۰۰ قربانی در این حادثه وجود داشته و ما امیدواریم دولت هرچه سریعتر موضوع را پیگیری کند و در مورد قصور دولت عربستان در این حادثه طرح دعوا کند.

وی در پایان گفت که کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس و دستگاه‌های مختلف در پیگیری هرچه سریعتر موضوع در دادگاه‌های بین‌المللی و دقت و ظرافت در این موضوع تأکید دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • چاووش

      البته بشرطی که حق الوکاله وکلا خارجی بعهده سازمان باشدنه خانواده قربانیان حج ضمنا اگردولت بخواهدبعدازیکسال حاتم بخشی نمایدبشرطی که دیه حجاج را بنرخ ارز ریال سعودی که چندبرابراست محاسبه وپرداخت نمایند نه بنرخ ریال ایرانی

    • بدون نام

      ای خدا خودمون حتی وکلای بین المللی هم نداریم باید کشورهای دیگه حقمون را برامون بگیرن !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج