۳۹۵۸۷
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

احمد توکلی بیان کرد

باید به عقل وزرای دولت شک کرد، اگر...

در اين مصوبه اختيارات ناشي از قانون اساسي که براي وزيران تعريف شده و اختياراتي که براي هيات وزيران در قوانين مختلف شناخته شده است، همه را يکجا به يک فرد مي‌دهند تا او هر کس را خواست رسمي، پيماني و يا جابه جا کند.

خبرگزاری مهر: عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس درباره مصوبه اخير دولت مبني بر دادن اختيار تام به معاون اجرايي رئيس‌جمهور براي استخدام بي قيد و شرط ۱۵۰۰ نفر افزود: در مقدمه اين مصوبه نوشته شده، همه معاونان رئيس‌جمهور و وزيران دسته جمعي آن را پيشنهاد کرده و همگي آن را تائيد کرده‌اند! اين امر بي‌سابقه در مقدمه آن نوشته شده است. اگر چنين چيزي باشد بايد در عقل وزرا شک کرد و درباره تعهدشان نسبت به قانون اساسي ترديد داشت.

احمد توکلي افزود: در اين مصوبه اختيارات ناشي از قانون اساسي که براي وزيران تعريف شده و اختياراتي که براي هيات وزيران در قوانين مختلف شناخته شده است، همه را يکجا به يک فرد مي‌دهند تا او هر کس را خواست رسمي، پيماني و يا جابه جا کند و ۱۵۰۰ نفر را به هر طريقي که صلاح ديد استخدام نمايد.

وي عجيب‌ترين قسمت اين مصوبه هيات دولت را بند ۶ آن خواند و ادامه داد: در اين بند حتي براي پست‌هاي حاکميتي، کليدي و مديريتي، اين فرد که آقاي بقايي باشد مي‌تواند بدون نياز به آزمون، بدون نياز به تاييد، موافقت، تصويب و تاييد و يا ابلاغ از سوي هر وزير و مقامي‌و بدون نياز به شرايط، شخصا تصميم بگيرد و هر شخصي را در پست‌هاي کليدي، حاکميتي و حساس بگذارد. رئيس سابق مرکز پژوهش‌هاي مجلس اضافه کرد: بنده از رئيس مجلس به جد مي‌خواهم که هر چه سريعتر جلوي اين کار را که به معناي بر هم زدن همه نظامات مديريتي عالم است، بگيرد.

عضو کميسيون برنامه و بودجه گفت: شنيده ام در بخشنامه‌اي متعاقب مصوبه دادن اختيار تام به معاون اجرايي رئيس‌جمهور براي جذب ۱۵۰۰ نفر و تبديل وضعيت کارکنان نهاد رياست جمهوري و واحدهاي وابسته، بخشنامه‌اي صادر شده است که اختيارات مشابهي به استانداران و وزيران مي‌دهد. توکلي اضافه کرد: گويا رئيس جمهور مي‌خواهد در اين ۶-۵ ماه آخر دولت همه نظامات اداري کشور را بر هم بريزد و سرزمين سوخته تحويل بدهد. وي با اشاره به پيشنهاد اخير براي تغيير مبناي قيمت‌گذاري طلا و سکه گفت: يک کار عجيب و غريب ديگري که طي اين روزها انجام گرفته، تغيير مبناي قيمت‌گذاري طلا و سکه است که بنده نمي‌فهمم منطق اين کار چيست؛ جز اينکه ناامني و عدم اطمينان را در بازار تشديد مي‌کند، باعث قاچاق طلا مي‌شود وهزاران ميليارد ثروت را جابجا مي‌کند.

توکلي عنوان کرد: وقتي يک شبه تصميم گرفته مي‌شود که مبناي قيمت‌گذاري طلا تغيير يافته و حدود ۳۰‌درصد کاهش پيدا کند معني اش اين است که هزاران ميليارد تومان ثروت از کساني که سکه دارند و اغلب آنها مردم عادي هستند جابه جا مي‌شود. با اين تصميم ثروت از مردم سلب شده و يک عده‌اي که نمي‌دانيم چه کساني هستند سکه و طلا مي‌خرند. احتمالا در آينده دوباره تصميم مي‌گيرند که قيمت سکه را آزاد کنند و اين باعث مي‌شود هزاران ميليارد تومان ثروت جابه جا شود. عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس تاکيد کرد: آدم دلش نمي‌خواهد باور کند که عده‌اي مصمم هستند کشور را به هزينه‌هاي سنگين دچار کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر انتقاد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟پس عمل کو؟؟؟؟؟؟

    • محمد خراساني

      اي كاش يه مصوبه ميدادي ما كارگراي پيماني و قراردادي رو بدون قيدوشرط استخدام ميكردن تا ديگه تعطيلات عيدبرامون زهرمار نشه كه ايا دوباره باهامون قرارداد ببندند ايا نبندند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج