۳۹۵۸۷۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

چند درصد جمعیت ایران سالمند هستند؟

کبیر گفت: حلقه مفقوده در خرید راهبردی، نظام محاسبات پرفورمنس است و مشکل این است که در جامعه ترکیب سنی متفاوت است و جامعه به سرعت به سمت پیری می‌رود به طوری که هم اکنون درصد سالمندی کشور به ۹ درصد رسیده و شاید تا پنج سال آینده به ۱۲ تا ۱۳ درصد برسد.

خبرگزاری ایسنا: دکتر"محمدجواد کبیر" شامگاه ۶ مهرماه در نشست نگاهی به رویکرد دپارتمان آینده پژوهی بیمه سلامت کشور در کرمان اظهار کرد: با اجرای طرح تحول سلامت و تبدیل شدن بیمه خدمات درمانی به بیمه سلامت اساسنامه بیمه سلامت ایجاب می‌کند که در خدمات پیشگیری، مراقبت و غربالگری مداخله کنیم.

وی افزود: در این شرایط باید بیمه یک دگردیسی در خودش ایجاد کند و باید مشخص باشد که چه خدمتی از چه کسی خریداری شود و همه مسائل در خرید راهبردی دیده شود.

کبیر با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌های اصلی در خرید راهبردی انباشت منابع است، اظهار کرد: یکسان سازی رفتارها باید در کارگزاری‌ها صورت بگیرد و تنها کسی که در بیمه بسته خرید راهبردی دارد، ما هستیم.

وی بیان کرد: بیمه را سطح‌بندی کرده و دفتر مدیریت خدمات بیمه سلامت عمومی، تخصصی و فوق تخصصی ایجاد کرده‌ایم و می‌گوییم باید یک سامانه مدیریت در مدیریت بیمه باشد.

رییس سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: دفتر تدوین استانداردها و خرید راهبردی خدمات بیمه سلامت را نیز فعال کرده‌ایم و می‌گوییم منابع را با هم جمع کرده و بیمه سلامت و وزارت بهداشت و سازمان مدیریت براین اساس کار کرده و براساس معیارهای مختلف تخصیص‌های متفاوت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید در خرید راهبردی گام‌های عملیاتی برداریم، افزود: اگر ساز و کار بیمه‌ای داشته باشیم، پول نشان‌دار شده و دست مدیر باز است و باید بابت کار مشخص هزینه شود.

کبیر گفت: حلقه مفقوده در خرید راهبردی، نظام محاسبات پرفورمنس است و مشکل این است که در جامعه ترکیب سنی متفاوت است و جامعه به سرعت به سمت پیری می‌رود به طوری که هم اکنون درصد سالمندی کشور به ۹ درصد رسیده و شاید تا پنج سال آینده به ۱۲ تا ۱۳ درصد برسد.

وی در ادامه با انتقاد از فرصت‌سوزی‌ها به دلیل عدم آگاهی بیان کرد: متاسفانه نمی‌توانیم تحلیل روشن و یک نتیجه از مولفه‌های هزینه و پرفورمنس بیرون بدهیم و این عقلانیت نیست.

رییس سازمان بیمه سلامت ایران گفت: متاسفانه علی رغم وجود ده‌ها سند مجلد، هنوز یک نقشه راه نداریم و برای ارتقای حیطه دانشی نیروها، نیاز به یک نظام داینامیک آموزش داریم تا هر روز به روز شوند. در حوزه مطالعات هنوز نقشه راه روشن نداریم که بدانیم چه اولویت‌هایی داریم و این اولویت‌ها برگرفته از چه مستنداتی است؟

کبیر اظهار کرد: در توانمندسازی سلامت جامعه و بیمه شده‌ها میدان مانور زیادی داریم و اینکه با چه مدلی به سمت آگاه‌سازی مردم برویم و اینکه مردم باید چه سطحی از آگاهی داشه باشند تا قضاوت درستی داشته باشند؟

وی یادآور شد: در توافق با دانشگاه علوم پزشکی تهران، گرایش مدیریت بیمه سلامت را ایجاد کرده و از مهرماه جاری ۴۵ نفر براساس آزمون پذیرفته شدند.

کبیر در ادامه با بیان اینکه باید شرایط نظارت عمومی را بر خدمات سلامت فراهم کنیم، بیان کرد: مشکل در کشور ما این است که عمده پول بیمه پایه را دولت می‌دهد و در کشورهای دیگر اینگونه نیست لذا مطالبه اجتماعی شرایط کشور را به سمتی می‌برد که بیمه پایایی و پویایی لازم را داشته باشد.

رییس سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۱۰۰ درصد پول بیمه ۳۴ میلیون نفر بیمه شده بیمه سلامت را دولت پرداخت می کند و عملا دستمان در جیب دولت است و تا زمانی که این تفکر در بیمه حاکم باشد نمی‌تواند در فرآیند حضانت از حقوق بیمه شدکان کار کند و در حقیقت بیمه ما نظام نفتی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج