۳۹۵۹۵۱
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

کاهش ۶۷ درصدی قدرت خرید در بازنشستگان

رئیس صندوق بازنشستگان کشور گفت: به‌دلیل اینکه افزایش حقوق بازنشستگان از سال‌های ۸۵ تا ۹۲ با نرخ تورم برابر نبوده و کمتر از آن بوده، ۶۷ درصد قدرت خرید بازنشستگان کاهش پیدا کرده است.

خبرگزاری فارس: محمود اسلامیان در یازدهمین همایش بزرگداشت تکریم بازنشستگان کشور گفت: صندوق‌های بازنشستگی به‌ویژه صندوق بازنشستگی کشوری بیش از ۴۰ سال با شکل جدید سازماندهی شده است اما مشکلاتی دارد.

وی ادامه داد: به‌دلیل تصمیماتی که در گذشته گرفته شده بالانس اقتصادی در صندوق رعایت نشده و ورودی‌های صندوق قطع شده به‌طوری‌که نسبت شاغلان به بازنشستگان کمتر از یک درصد شده است. اسلامیان بیان کرد: مجموعه مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با درایت مسئولان حل شود. آنچه به ما مربوط است در دو حوزه باید کار شود. حوزه رسیدگی به بازنشستگان که دو اتفاق مهم در آن افتاده و نمی‌توان در این رابطه دولت گذشته را نقد نکرد چرا‌که تورم در سال‌های گذشته بسیار بالا بوده است.

اسلامیان ادامه داد: به‌دلیل اینکه افزایش حقوق بازنشستگان از سال‌های ۸۵ تا ۹۲ با نرخ تورم برابر نبوده و کمتر از آن بوده، ۶۷ درصد قدرت خرید بازنشستگان کاهش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: دولت فعلی تورم را کم کرده و افزایش حقوق بازنشستگان در این سه سال متناسب با نرخ تورم شده اما ضایعه سال‌های گذشته همچنان سرجایش باقی مانده است. اسلامیان از تخصیص اعتبار ۶ هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق بازنشستگی خبر داد و گفت: کف حقوق بازنشستگان از ۷۵۰هزار تومان به ۹۰۰هزار و یک و نیم میلیون تومان افزایش یافته و ضریب ۱۲ درصد گرفته است که امیدواریم این افزایش پلکانی حقوق در سال‌های آینده هم ادامه یابد تا این کمبود سال‌های گذشته جبران شود.

رئیس صندوق بازنشستگان کشور گفت: باوجود همه مشکلات دولت در سه سال گذشته حقوق بازنشستگان به‌موقع پرداخت شده و هر ۳۱ استان کشور در شهریور به صورت مستقیم و در مدت دو ساعت حقوق بازنشستگان را واریز کرده‌اند. اسلامیان گفت: سال گذشته رشد سود شرکت‌های اختصاصی صندوق ۳۵درصد بوده و اموالی که از آن رفته از سوی دادستانی به صندوق بازگشته است.

وی از افزایش سقف وام قرض‌الحسنه بازنشستگان خبر داد و گفت: سقف وام قرض‌الحسنه دو میلیون تومان بود و به ۵۰هزار نفر داده می‌شد که خوشبختانه سقف آن به سه میلیون تومان رسیده است و به ۲۵۰هزار بازنشسته پرداخت خواهد شد که در مدت دو، سه هفته آینده داده می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شاغلان محترم ،بازنشستگان هم روزی شاغل بودند و با تمام وجود کار میکردند ، حالا به این فلاکت افتاده اند،شما حواستان باشد به روز ما دچار نشید که فریاد رسی نیست.

    • بدون نام

      سقف وام قرض‌الحسنه دو میلیون تومان بود و به 50هزار نفر داده می‌شد که خوشبختانه سقف آن به سه میلیون تومان رسیده است!!!!!!!!!!!!!!!...خخخخ.............بیچاره بازنشسته ها که ظاهرا حق نفس کشیدن را هم ندارند !!!! ...

    • بی نام

      کو گوش شنوا مگه برا کسی مهمه بازنشستگان چه میکنند با بیماری خرج تحصیل فرزندان اجاره خانه جهیزیه و .وووووو.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج