۳۹۶۰۹۰
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

کي روش ارزان تر از مانوئل و برانکو!

انتقادها از کي روش به مسيري مي رود که اصلا معلوم نيست انتهاي آن کجاست؟

روزنامه نود: انتقادها از کي روش به مسيري مي رود که اصلا معلوم نيست انتهاي آن کجاست؟ او مقابل چين در خاک چين بهتر از حريف فوتبال بازي مي کند مي گويند نتيجه نگرفته است، مقابل قطر نتيجه مي گيرد مي گويند خوب بازي نکرده است! برنامه مي دهد و باشگاه‌ها و مربيان امضا مي کنند منتقدان مي گويند با مربيان ارتباط نمي گيرد! با منصوريان ارتباط مي گيرد مي گويند لابي کرده و باند درست کرده است.

صرف نظر از همه اين موارد اما يک نکته از همه جالب‌تر است و آن اين است که مدام حقوق او را با حقوق مربيان داخلي و حتي مربيان خارجي مقايسه مي کنند و مي گويند زياد است. اينکه کي روش با دو قهرماني جهان و مربيگري در منچستر و سرمربيگري در رئال مادريد را با چه کسي مقايسه مي کنند خودش جاي بحث دارد اما نکته جالب اين گزارش است که بايد آن را مطالعه کرد:

اولين مربي خارجي تيم ملي ايران آلفرد جيمز گيبل انگليسي بود که در شهريور ماه ۱۳۲۷ به تهران آمد. دستمزد اين مربي انگليسي هفته اي ۲۰ ليره استرلينگ بود که با نرخ آن روز دريافتي او ماهيانه ۱۱۰۰ تومان مي شد« دقت کنيد سال ۱۳۲۷». اين در حالي بود که قبل از او حسين صدقياني مربي تيم ملي بود و ماهي ۶۰ تومان حقوق مي گرفت! در واقع آقاي گيبل در يک سال حدود هزار ليره دريافت مي کرد بعلاوه هزينه هاي سفر به لندن و اقامت در تهران به همراه همسرش. قرارداد او با فدراسيون فوتبال، شفاف ترين قرارداد در تاريخ فوتبال ايران بوده است که در نشريات وقت نيز چاپ شد.

گيبل انگليسي البته در حد کي روش نبود و کارنامه قهرماني جهان نداشت. فرانک اوفارل ايرلندي که در سال ۱۳۵۳ سرمربي تيم ملي شد و ايران را قهرمان بازي هاي آسيايي ۱۹۷۴ کرد، ۵۰۰ هزار تومان دستمزدش بود که صداي همه مربيان داخلي را درآورده بود. ناصر ابراهيمي در همان زمان طي يک مصاحبه گفته بود« فرق بين اوفارل و مربيان ايراني ۴۹۸ هزار تومان است»!

بلاژ اولين مربي ميلياردي فوتبال ما لقب گرفت. بعد از او، برانکو ايوانکوويچ در دوره دوم مربيگري اش در تيم ملي(آبان ۸۳- خرداد ۸۵) مبلغ يک ميليون و ۱۱۰ هزار دلار گرفت « او دستيار بلاژويچ بود و تا آن روز اصلا سرمربيگري را در کارنامه اش نداشت» و بعد ها طي شکايتي از فدراسيون فوتبال در فيفا موفق به اخذ غرامت ۶۴۰ هزار دلاري بابت پاداش صعود به جام جهاني نيز شد. نکته جالب در مورد برانکو اينکه او همچنان بدهي مالياتي هم داشت!! در واقع برانکو بيش از دو ميليون دلار از ايران گرفت.

حالا مي رسيم به دستمزد کي روش: کارلوس کي‌روش، طبق اعلام رئيس فدراسيون فوتبال، کي‌روش ساليانه يک و نيم ميليون دلار يا چهار و نيم ميليارد تومان دريافت مي کند. البته هزينه اقامت و سفر هاي کي روش را هم بايد به اين مبلغ اضافه کنيم و البته تاکيد مي کنيم که تقريبا همه مربيان خارجي ملي در سراسر دنيا هزينه اقامت هم دارند و اين مشمول برانکو و هتل گلشهر هم شده بود همينطور همه ديگران.
باور کنيد موضوع دستمزد کي روش نه چيز جديدي است نه نسبت به رزومه او در مقابل همه اين مربيان که مقايسه کرديم پول زيادي است.

در واقع برخي مخالفان کي روش آنقدر در مورد قيمت اين مربي حرف زده اند که همه تصور مي کنند کي‌روش پول وحشتناکي از ما مي گيرد. البته خود کي‌روش هم بدش نمي آيد که مبلغش را زياد اعلام کنند چون براي آينده کاري اش در کشوري ديگر اصلا بد نيست که او را با قيمت چند ميليون دلار معرفي کنند اما اعلام رسمي فدراسيوني که اتفاقا به شدت با وزارت ورزش زاويه داشت و اگر هزار تومان اختلاف حساب از آن فدراسيون پيدا مي کردند کفاشيان را با هياهوي زياد سرنگون مي کردند همين بوده است. ساده است ، او ظاهرا از برانکو هم ارزان تر است.

فراموش نکنيد که در فوتبال ما به حاج محمدي که يک ثانيه بازي نکرده يک ميليارد و صد ميليون پول داده اند، همينطور براي خوزه مانوئل. فراموش نکنيد که اول شهريور «همين ماه قبل» اين گفتگوي رسمي منتشر شد: مدير برنامه‌هاي ايراني ژوزه در گفت‌وگو با يکي از خبرگزاري ها در مورد اينکه قرارداد اين مربي با باشگاه پرسپوليس به چه شکل بوده است، گفت: ژوزه پس از حضورش در ايران قراردادي به مبلغ يک ميليون و هشتصد هزار يورو با باشگاه پرسپوليس امضا کرد.

مانوئل البته شش ماه کار کرد، نتيجه اش را هم همه به ياد دارند و پولش هم به يورو بود نه دلار! نه کي روش گران نيست که نيست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرشاد

      کیروش عزیزه و کار درست.بدانید لابی مربیان بیسواد ایرانی میخواد باعث بشه مربی خارجی ایران نیاد .لیگ ایران الان چندین ساله بی کیفیته

    • فریبا

      کارلوس عالیه فقط کاش با برانکو زاویه نداشت

    • سلام

      کیروش مفت گرونه.
      اقایه بیانیه و همش مرخصی!با یه هیئت دستیار!

    • فرهاد

      کیروش مربی با کلاسی هست و ارزش این همه پول داره الان باشگاه استقلال به دوتا بازیکناش نزدیک به سه میلیارد پول میده هر دو نفرم رو نیمکت نشستن الان پول داخل ایران ارزشی نداره همچین میگن چند میلیارد انگار چقدر هست بابا ارزش پول ما همینه وگرنه چهار میلیارد اسمش غلط اندازه الان یه مغازه داخل بازار نجف آباد میخوای بخری چهار میلیارد باید پول بدی برا بیست متر مغازه الان حساب کنید کیروش می ارزه یا نه؟

    • salar

      اما برانکو ارزشش بیش از کی روش هست؟
      ژوزه و دستیاراش 6میلیارد!!!
      بیت المال نیست عایا احتمالا؟؟؟
      منصف حرف زدنتون فقط در مورد تیم رقیبه؟
      برانکو هم 6میلیاردی میزنه جیب!!!

    • بدون نام

      کدوم رزومه؟؟؟منچستر که فقط زیر نظر سرالکس بودو بس تو رئالم که اخراج شد وروزنامه آس که صددرصد از همه روزنامه ها وسایتای ایرانی معتبرتره به عنوان بدترین سرمربی تاریخ لالیگا انتخاب شده وتیم ملی پرتغالم نابودش کرد حالا شماها شدین مدافعش که پورسانتتونو بگیرین خوبه امیدوارم جوابشو بدین ونونی که اینجوری سرسفره میبرین حلال باشه چرا تو گزارشتون چیزی درباره گزارش asننوشتین یعنی هیچ کدوم ازشماها ننوشتین چون به ضرر شماست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج