۳۹۶۲۳۳
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

تازه‌ترین آمار بیکاری اعلام شد

در حالی مرکز آمار از بیکاری ۲میلیون و ۷۲۹هزار نفری و وزارت کار از بیکاری ۲میلیون و ۵۰۰هزار نفری دم می‌زنند که رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شوای اسلامی از گزارش این مرکز در خصوص بیکاری حداقل ۴.۸میلیون ایرانی پرده برداشت.

خبرگزاری تسنیم: در حالی مرکز آمار در آخرین گزارش‌های خود شمار بیکاری را ۲میلیون و ۷۲۹ هزار نفر اعلام و عیسی منصوری معاون اشتغال وزیر کار هم در اظهارات اخیر خود بیان داشت، طبق آخرین آمار ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیکار در کشور وجود دارد و مرجع رسمی نیز آمارهای مرکز آمار ایران است که کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از بیکاری ۱۱ میلیون نفری در صورت عدم تحقق برنامه‌ها تا سال ۱۴۰۰ خبر داد.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه تصریح کرد: نرخ بیکاری سال ۹۴ از سوی دولت ۱۱ درصد عنوان شده که اگر این میزان را بپذیریم نشان می‌دهد وضعیت اشتغال گروه‌های سنی، جنسی و تحصیلی مختلف در حوزه بیکاری خوب نیست.

وی بر اساس گزارش جدید و رسمی مرکز پژوهشهای مجلس ادامه داد: همچنین در سال ۹۴، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیکار داریم که با احتساب شاغلان ناقص این میزان به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر و با احتساب جمعیت فعال دلسرد از اشتغال این میزان به ۷ میلیون نفر می‌رسد که رقم فوق تا سال ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون بیکار خواهد رسید که باید توجه داشت تبعات بیکاری صرفاً اقتصادی نبوده و بحران‌های زیادی مثل طلاق و اعتیاد را به‌دنبال دارد و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

جلالی در ادامه با ابراز تأسف از این موضوع که هنوز ایجاد اشتغال به‌عنوان موضوع محوری قرار نگرفته، گفت: رشد اقتصادی اشتغالزای بدون اتکای به نفت باید دنبال شود.

به گزارش تسنیم، پیش از این نیز اغلب اقتصاددانان و کارشناسان رقم بیکاری ۲.۷ میلیون نفری را غیرواقعی اعلام و تصریح کرده بودند که شمار بیکاران حداقل به مرز ۵ میلیون نفر می‌رسد.

برخی نماینده‌های مجلس هم در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرده بودند که مسئولان دولت در جلسات رسمی با مجلس شمار بیکاران را حدود ۵ میلیون نفر اعلام می‌کنند که به نظر می‌رسد، مخفی‌کاری مسئولان در اعلام آمارهای واقعی ضربه سنگینی به اعتبار آمار و دولت وارد خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مدیونی سانسورش کنی

      امار که چه عرض کنم ما به هیچ چیزتان اعتماد نداریم* دزدی+اختلاص+بیکاری+خودکشی+طلاق+اعتیاد سرسام آور* نتیجه مدیریت شماست

    • بدون نام

      واقعا پس من الكي نا اميد بودم

    • بهمن

      آمار ها که من اعتقادی بهش ندارم. چندین سال است همین آمار را می دهند. البته قطعاً این آمارها مربوط به کسانی است که در موسسات کاریابی ثبت نام کرده اند والا ما از هر کسی از کارش سوال می کنیم میگه بیکار هستم. الان خیلی از کارگران کارخانه ها سر تعطیلی کارخانه ها بیکار هستند. با این نظر موافقم که طبق فرمایش حضرت علی علیه سلام کاد الفقر ان یکون کفرا،فقر به کفر می انجامد. دیگر، خانواده ها تحت تاثیر فقر مالی و اقتصادی قرار می گیرند و به از هم پاشیدگی منجر می شه، اعتیاد هم یکی از دلایلش بیکاری است و فرد وقتی بیکار باشد ازدواج نمی تواند کند که به آسیب های روحی و نهایتا در مواردی به فساد منتهی می شود.

    • دنیا دیده

      ما اصلا بیکار نداریم افرادی هم در عرف به انها ببکار گفته میشود .در شبکه مجازی شبانه روز برای مخابرات درامد زایی می کنند ..

    • بهنام

      مردم ایران میدونن که حد اقل ۴۰ملیون بیکار داریم وحداقل۳۰ملیون دو شغله.

    • قاضی

      وقتی ازصدنفرنودتاش بیکاره این امارازکجامیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج