۳۹۶۲۹
۳ نظر
۵۰۱۳
۳ نظر
۵۰۱۳
پ

۴۵ مکان دیدنی دنیا

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (۳)

در کشورهای مختلف دنیا نقاط زیبا و بکر زیادی وجود دارد که شاید هرگز فرصت و پول سفر به آنها را نداشته باشیم. ما مهم ترین مکانهایی در دنیا که توریست ها را جذب و شیفته خود می کنند، برای شما انتخاب کرده ایم تا در انتخاب مقصد خود گمراه نشوید!

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (3)
برترین ها: در کشورهای مختلف دنیا نقاط زیبا و بکر زیادی وجود دارد که شاید هرگز فرصت و پول سفر به آنها را نداشته باشیم. ما مهم ترین مکانهایی در دنیا که توریست ها را جذب و شیفته خود می کنند، برای شما انتخاب کرده ایم تا در انتخاب مقصد خود گمراه نشوید!

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (۱)
مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (2)

31. ویلز

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (3)

پیاده روی در ویلز برای مناظر زیبای کوهستانی و سواحل صخره ای، بسیار مشهور است. پیاده گشت زدن در سطح شهر در ماه می بهتر از هر زمان دیگری است. هنگامی که ساخت مسیر ساحلی ویلز به پایان برسد، یک مسیر پیاده روی ۱۰۳۰ مایلی به وجود خواهد آمد که همه اطراف شهر را در بر می گیرد. از این راه دوچرخه سوارها و اسب سوارها هم می توانند استفاده کنند و در کنار دریای ایرلند و آتلانتیک زمان خود را سپری و از قلعه های قرون وسطایی دیدن کنند.

۳۲. اوگاندا

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (3)

اوگاندا توسط رژیم قاتل «ادی امین» در سال ۱۹۷۰ میلادی تخریب شد. اما پس از دو دهه که این کشور تحت حکومت «یووری موسونی» قرار داشت، توانست دوباره آرامش و ثبات خود را به دست آورد و به یکی از نقاط گردشگری مهم دنیا تبدیل شود وینستون چرچیل، اوگاندا را «مروارید آفریقا» نامیده است.

با اینکه اوگاندا هرگز بدون مشکل نبوده است، به طور مثال، سال گذشته در جریان اعتراضات در خیابان ها تیراندازی شد، یا در طول جام جهانی سال ۲۰۱۰ میلادی در شهر بمب گذاری شد، اما همچنان به عنوان یکی از کشورهای آرام صحرای آفریقا به شمار می رود.

بیشتر گردشگران این کشور را برای داشتن نیمی از گوریل های کوهستانی دنیا می شناسند. امسال، سازمان حیات وحش اوگاندا دو خانواده جدید از گوریل ها را به جنگل های غیرقابل نفوذ بوئیندی اضافه کرده است. این منطقه جزو میراث جهانی یونسکو است.

علاوه بر گوریل های این منطقه، اوگاندا منشا رود نیل نیز هست و بلندترین کوه های آفریقا را دارد.

۳۳. اوکراین

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (3)

اوکراین که سال هاست در حال گسترش صنعت توریسم خود است امسال این شانس را داشت تا با برگزاری لیگ اروپایی انجمن فوتبال اتحادیه اروپا در این کشور، خودش را به جهانیان نشان دهد. شهرهای تاریخی زیبایی همچون کیو، اودیسه و لویو، مدرن سازی شده اند و روح فرهنگی جدیدی در آنها دمیده شده است اما باز هم ارزان هستند. هر سه این شهرها فرودگاه های خود را بازسازی کرده اند و هتل ها، رستوران ها و فروشگاه های زیادی به این شهرها اضافه شده است. همه اینها گشت و گذار در بیرون از مرکز شهر را آسان کرده است.

به دوستداران سواحل زیبا توصیه می کنیم از ساحل دریای سیاه دیدن کنند که از کریمین پنینسولا تا اودیسه ادامه دارد. این خط ساحلی بسیار طولانی بهترین مکان تفریح کنار ساحل برای روس هاست و سالانه افراد بیشتری را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می کند.

۳۴. سامانا پنینسولا، جمهوری دومینیک

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (3)

سال های سال است که سامانا پنینسولا در شمالی ترین نقطه ساحل جمهوری دومینیک، یکی از دیدنی های دریای کارائیب است که به دلیل دورافتاده بودن، دست نخورده باقی مانده است. اما فرودگاه بین المللی ال کاتی که چند سال پیش در نزدیکی پنینسولا ساخته شده است و بزرگراهی که مسیر این منطقه را از سانتو دومینگو از ۵ ساعت به دو ساعت تقلیل داده است، باعث شده افراد بیشتری از این منطقه دیدن کنند.

Balcones del Atláantico، اقامتگاه صخره ای که در ماه می سال گذشته در این روستا گشایش یافت، یکی از شیک ترین اقامتگاه های این منطقه است. ویلاهای دو و سه خوابه این اقامتگاه از شبی ۵۰۰ دلار برای شب شروع می شود و اقامت بسیار راحتی دارند. این منطقه علاوه بر هتل ها و تفرجگاه های زیبا، مناظر دیدنی فوق العاده ای نیز دارد.

۳۵. دوبرونیک، کرواسی

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (3)

۵ سال گذشته برای دوبرونیک بسیار خوب بوده است. در این مدت، این شهر پذیرای تعداد زیادی گردشگر غربی بوده به طوریکه در هر ساله تعداد گردشگران آن حدود ۱۰ درصد رشد داشته است. این شهر به عنوان جواهر آدریانیک هم شناخته می شود. این شهر ساحلی، خیابان های مرمری، فواره های باقی مانده از دوره رنسانس و سواحلی با شن های سفید دارد. همین اواخر مراحل تکمیل و گسترش فرودگاه و نوسازی تواموای برقی این شهر به پایان رسیده است. که دسترسی به نقاط مختلف شهر را بسیار آسان تر از پیش کرده است.

۳۶. جزیره شیلوئه، شیلی

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (3)

درست در انتهای ساحل غربی شیلی، جایی که به نظر می رسد زمین توسط یک مته برقی نصف شده است، جزیره شیلوئه برای خانه های چوبی، کلیساهای مسیحی یونسکو، مناظر طبیعت و حیات وحش غیرمعمول خود شهرت دارد. در این جزیره، طبیعت بکر و دست نخوره زیبایی وجود دارد که نظر هر بیننده را به خود جلب می کند. تا همین اواخر، این جزیره ۳۲۰۰ مایل مربعی فقط محل زندگی محلی ها بود اما رئیس جمهور کشور تصمیم گرفت تا این منطقه زیبا را به بقیه دنیا نیز بشناساند.

دولت شیلی تصمیم گرفت میلیاردها پزو برای زیرساخت این شهر هزینه کند که نتیجه آن کاملا مشهود است: خیابان های سنگفرش شده، فرودگاهی که به زودی افتتاح خواهد شد. شرکت اکوپاور شیلیایی در نظر دارد یک مزرعه با ۵۶ توربین بادی بسازد که انتظار می رود حدود ۳ برابر نیاز برقی شهر را تامین می کند. به محض شروع پروژه، این جزیره بسیاری از پرندگان مهاجر، پنگوئن ها و وال های آبی خود را از دست خواهد داد.

۳۷. اردن

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (3)

در تابستان امسال ساخت فرودگاه ملکه آلیا تمام خواهد شد و مسافرانی که به اردن مسافرت می کنند می توانند از معماری زیبای این فرودگاه که از نقش و نگارهای خاور میانه و بیابانی در آن استفاده شده، لذت ببرند. بعد از فرودگاه به سمت استخر بزرگ هتل بزرگ هیلتون که در محدوده دریای سرخ قرار دارد بروید. این بهترین کار برای درکردن خستگی حاصل از شترسواری در صحرای همچون کره مریخ است. این بیابان حدود ۲۸۵ مایل مربع پهنا دارد. این منطقه برای زیبایی فوق العاده خود در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

۳۸. کرانز- مونتانا، سوئیس

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (3)

به طور عجیبی تعداد کمی از گردشگرانی که از کرانز- مونتانا دیدن می کنند، به تفرجگاه های مشهور آلپ همچون زمات و وربیر می روند. اما با فروشگاه هایی که به زیبایی طراحی شده اند، هتل های پنج ستاره، رستوران های ستاره دار و ۸۷ مایل سراشیبی اسکی، این مکان بسیار دیدنی و زیباست.

بلندی زیبایی که در غرب سوئیس قرار دارد، منظره زیبایی از ماترهورن و مونت بلنک را به نمایش می گذارد. با بیش از ۲۵۰ بوتیک، ۶۰ رستوران و ۳۰ هتل، کرانز-مونتانا تفریحات بعد از اسکی در پیست را نیز دارد. این تفرجگاه کوهستانی همچنین میزبانی مسابقات اروپایی امگا را نیز در میان دیگر رویدادهای بزرگ گلف، جشن گرفته است. ۵ سال پیش در این منطقه مرکز آموزش گلف راه اندازی شده است که علاوه بر اسکی، ورزش و تفریح دیگری نیز برای مسافران وجود داشته باشد.

۳۹. مون پلیه، فرانسه

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (3)

این شهر برای سازه های معماری خود بسیار مشهور است. به طور مثال، در ماه نوامبر امسال، ساختمان آبی و مکعب مانند شهرداری که توسط ژان نوول طراحی شده است، معرفی شد. این شهر در ناحیه لانگ دوک -روسیون در جنوب فرانسه و نزدیکی پاریس قرار دارد. دریای مدیترانه در ۱۰ کیلومتر مون پلیه واقع شده است. مون پلیه باشگاه فوتبالی نیز دارد که در لیگ یک فرانسه بازی می کند.

۴۰. نوسارا، کاستاریکا

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (3)

با سواحل شنی، گرم، موج های چرخان و آبهایی به رنگ سبز یشمی، جنگل دورافتاده نوسارادر ساحل اقیانوس آرام در کاستاریکا، یکی از بهترین مقاصد یادگیری موج سواری است. ساحل هلالی شکل Guiones بهترین مکان برای پیاده روی و تماشای محل زندگی لاک پشت هاست. این منطقه هتل ها و کافه های محلی زیبایی با موسیقی زنده دارد. در روزهای آفتابی که باران نمی بارد، بین ماه های دسامبر تا می، موج سواری بهترین تفریح این منطقه به شمار می رود.

کلاس های موج سواری متعددی در سطح این شهر وجود دارند که به تعلیم اصول موج سواری می پردازند.

۴۱. کره جنوبی

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (3)

کره جنوبی به عنوان یکی از تفرجگاه های عالی برای گلف به شمار می رود. کلوب های خصوصی بسیار مدرن و شیک که حق عضویت آنها عددی ۶ رقمی است و توسط طراحان برجسته این کشور طراحی شده اند و مثل موزه می مانند، اخیرا در کره جنوبی گشایش یافته اند. این کشور قرار است در سال ۲۰۱۵ میلادی میزبان مسابقات گلف جهان شود.

کره جنوبی در شرق سیا واقع شده و پایتخت آن سئول است. سالانه میلیون ها گردشگر به این کشور سفر می کنند.

۴۲. لودز، لهستان

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (3)

لودز، سومین شهر بزرگ کشور لهستان و مهد فیلم سازی این کشور است. دیوید لینچ - کارگردان - در حال حاضر در حال ساخت یک استودیو فیلم سازی بزرگ در محل نیروگاه برق سابق در قرن نوزدهم است. این مجموعه که شامل افلاک نما، کتابخانه، محلی برای نمایشگاه و سالن تئاتر نیز هست، قرار است در سال ۲۰۱۴ میلادی به نمایش عمومی گذاشته شود.

کارخانه بافندگی لودز در حال حاضر مرکز سرگرمی و فروشگاه های مختلف به نام منیوفکتورا است. مجموعه صنعتی قرن نودهم نیز تغییر کاربری داده و به یک مرکز هنری تبدیل شده است که محلی برای برگزاری جشنواره ها و سخنرانی هاست.

۴۳. دالارنا، سوئد

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (3)

بیشتر گردشگران سوئد را فقط برای سرمای بسیار زیاد شهرهای استکهلم و گوتنبرگ می شناسند. اما وقتی خورشید به اوج خود در تابستان می رسد، اهالی این کشور، شهرهای خود را به مقصد دالارنا ترک می کنند. جنگل و رودخانه این منطقه در اواسط تابستان، سالانه افراد بسیاری رابه سمت خود می کشاند. در این منطقه خانه های رعیتی با آجرهای قرمز زیبایی وجود دارند که همچون کارت پستال هستند.

مسیر دسترسی به این شهر که در فاصله ۱۲۵ مایلی از پایتخت سوئد قرار دارد بسیار آسان است. مسافران می توانند از اتوبوس، ماشین و قطار برای رفتن به آنجا استفاده کنند. در این شهر صنایع دستی همچنان رونق دارد. البته این شهر فقط برای سفرهای تابستانه مشهور نیست، در ماه مارس هر سال، این منطقه میزبان بزرگ ترین مسابقات اسکی کشور نیز هست.

۴۴. پورتوونر، ایتالیا

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (3)

در اواخر ماه اکتبر سال جاری، باران سیل آسا منجر به طغیان آب در دو روستای کنار دریا و تخریب آنها در ساحل شمالی ایتالیا شد. در حالیکه این دو شهر به تدریج در حال بازسازی هستند، شهر پورتوونر نطر گردشگران رابه خود جلب کرده است. همچون همسایه های خود، این روستای ساحلی خانه های رنگی، مناظر زیبا و اسکله های جالب توجهی دارد و یکی از بهترین مکان ها برای پیاده روی است. جمعیت پراکنده ای از این روستا دیدن می کنند پس می توانید با آسودگی تمام از کلیسای سیاه و سفید قرن ۱۳ دیدن کنید.

۴۵. سن دیگو

مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید (3)

سن دیگو دومین شهر بزرگ کالیفرنیا است و در ۱۲۰ مایلی جنوب لس آنجلس قرار دارد. آب و هوای بسیار خوب این شهر آن را به یکی از مقاصد گردشگری جهان است. جمعیت این شهر را نژاد سفید و مکزیکی تشکیل داده است. دیدنی های این شهر شامل باغ وحش، موزه، طبیعت زیبا، شهر قدیم سن دیگو و بنای ملی کابریلو است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • طناز

      نفستون از جای گرم در میادا.... خیلی از ماها حتی نمیتونیم تا قبل از مرگمون ایران خودمونو خوب سیاحت کنیم..اینجور جاها پیشکشمون.نوش جون از ما بهترونا برن ببینن کیف کنن..... :-(((((((((((((

    • ندا

      میگم میخاین مکانهایی که قبل از مرگ نباید دید رو به نمایش بزارین ...........اینطوری که همه جارو باید دید... با این قیمت دلاراشون

      پاسخ ها

      • ابی

        دلاراشون نه دوست من، دلارامون! مشکل از ماست نه از اونا!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج