۳۹۶۳۲۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

راز دفن جنازه‌های بدون سر در قبایل سیبری

باستان‌شناسان پس از انجام بررسی‌های فراوان موفق شدند راز مقبره اسرارآمیزی که یک زن بدون سر و کودکی با لباس‌های طلا در آن دفن شده است را کشف کنند.

خبرگزاری فارس: باستان‌شناسان با بررسی‌های خود دریافتند که چرا ۲۵۰۰ سال قبل قبایل سیبری جنازه‌های خود را بدون سر دفن می‌کردند.

باستان‌شناسان پس از انجام بررسی‌های فراوان موفق شدند راز مقبره اسرارآمیزی که یک زن بدون سر و کودکی با لباس‌های طلا در آن دفن شده است را کشف کنند.

تاریخ این مقبره به ۲۵۰۰ سال قبل برمی‌گردد و گروهی از باستان‌شناسان روسی آن را کشف کرده‌اند. از زمانی که این مقبره کشف شد سوال‌های زیادی در ذهن محققان به وجود آمد، زیرا افرادی که در آن دفن شده بودند سر نداشتند.

راز دفن جنازه‌های بدون سر در قبایل سیبری

باستان‌شناسان با بررسی‌های بیشتر یک قبر اختصاصی در این مقبره شناسایی کردند که کوه آلتای و در منطقه باستانی پازیریک واقع شده بود. مطالعات جدید نشان داد دفن افراد بدون سر به یک مراسم عجیب و ناشناخته مربوط می‌شود که قوم‌های ساکن در منطقه سیبری آن را انجام می‌دادند.

در این منطقه سرمای بسیار زیادی وجود دارد و با توجه به اینکه قوم‌های ساکن در سیبری به زندگی پس از مرگ معتقد بودند، جنازه‌ها را همراه با لباس‌هایی که از نخ‌های طلا بافته شده بود دفن می‌کردند. در این بررسی‌ها همچنین دو آیینه برنزی و یک سینی سرامیکی نیز کشف شد که قدمت آنها بیش از ۲۵۰۰ سال تخمین زده می‌شود.

راز دفن جنازه‌های بدون سر در قبایل سیبری

باستان‌شناسان می‌گویند دفن افراد بدون سر بخشی از فرهنگ اقوام باستانی سیبری بوده است و احتمالا این فرهنگ پیش از عصر پازیریک در این منطقه جریان داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج