۳۹۶۴۷۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

«شیار ۱۴۳» در مادرید به نمایش درآمد

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا و به مناسبت بزرگداشت سالگرد هفته دفاع مقدس و گرامیداشت رشادت های فرزندان ایران زمین در طول ۸ سال جنگ تحمیلی ، فیلم سینمایی &#۰۳۹;شیار ۱۴۳&#۰۳۹; در سینما دوره (Dore) فیلموتک مادرید به نمایش در آمد .

خبرگزاری ایرنا: به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا و به مناسبت بزرگداشت سالگرد هفته دفاع مقدس و گرامیداشت رشادت های فرزندان ایران زمین در طول ۸ سال جنگ تحمیلی ، فیلم سینمایی 'شیار ۱۴۳' در سینما دوره (Dore) فیلموتک مادرید به نمایش در آمد .
در این مراسم که با همکاری خانه آسیا و فیلموتک وزارت فرهنگ ، جوانان و ورزش اسپانیا و با حضور جمع کثیری از اسپانیایی های علاقمند ، ایرانیان مقیم و «محمد حسن فدایی فرد» سفیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد ابتدا طی برنامه ای به معرفی دفاع مقدس ، سینمای جمهوری اسلامی ایران و ژانر دفاع امقدس و نقش زنان در این سینما پرداخته شد.
در ابتدای این مراسم خانم «مننه گرس» رئیس بخش فرهنگی و نمایشگاهی خانه آسیا به معرفی سینمای ایران پرداخت و بیان داشت:سینمای ایران برای خانه آسیا اهمیت زیادی داشته و در این خصوص با همکاریهای انجام شده توسط رایزنی در سال گذشته 9 فیلم ایرانی در فستیوال بین المللی فیلم آسیا شرکت نمودند. و خوشبختانه برای سال جدید نیز در ادامه همکاری مذکور 7 فیلم خواهیم داشت.

وی با اشاره به موضوع جنگ عراق علیه ایران ، آنرا سبب تدوین و تهیه فیلمهای مختلف در ژانر مخصوص به خود (دفاع مقدس) در ایران معرفی نموده و حضور برجسته زنان هنرمند ایرانی را در این خصوص ستود.

وی در ادامه ضمن معرفی کارگردان فیلم خانم «نرگس آبیار» ، وی را نمونه یک هنرمند برجسته زن ایرانی معرفی نمود که در این فیلم به شایستگی هنر خود را عرضه نموده است.وی همچنین افزود فکر می کنم تعداد سینماگران زن طبق آمار بیش از تعداد مردان سینماگر در جمهوری اسلامی ایران می باشند.

در ادامه ، «علیرضا اسماعیلی» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا در سخنانی ابراز داشت :پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ، موضوع هنر به دلیل ارزش های انسانی و اعتقادی این انقلاب ، بسیار مورد توجه واقع شد .

وی گفت :هنر در رشته های مختلف ، به آن توجه شد ، گسترش پیدا کرد و ما توانستیم دانشگاه ها و رشته های مختلف هنری را به مراتب گسترش دهیم .

اسماعیلی با اشاره به اینکه سینما یکی از این رشته های هنری است که بعد از انقلاب ، رشد مضاعفی داشت ، تصریح کرد که سینمای جمهوری اسلامی ایران با نگرشی متضاد با آنچه که در قبل از پیروزی انقلاب وجود داشت و آنچه که در سینمای جهانی وجود داشت و با توجه به ارزش های انسانی ، شروع به رشد و نمو کرد .

رایزن فرهنگی در این رابطه تاکید کرد که اکنون سینمای ایران به عنوان سینمای نجیب بر پهنه جهانی شناخته شده است و جوایز بسیار زیادی را در جشنواره های مختلف بین المللی از آن خودش کرده است .

وی از سوی دیگر اشاره نمود:نکته قابل توجه ، حضور مردان و زنان توامان در برنامه های مختلف هنری است و ما حضور فعال زنان را نیز در سینمای ایران شاهدیم .

اسماعیلی با اشاره به اینکه فیلم 'شیار 143 '، ساخت یک هنرمند زن ایرانی و البته فیلمی که در ژانر دفاع مقدس است تاکید نمود که هنر بهترین ابزار برای بیان اعتقادات و آرزوهاست و سینما یکی از قویترین این ابزارها می باشد .

اسماعیلی در ادامه ابراز داشت که کشور ما ۸ سال درگیر جنگ تحمیلی بود و جنگی که کشته های زیادی داشت و بر مردم مظلوم ما تحمیل شد و این موجب شد یک ژانر خاصی در سینمای ما تحت عنوان سینمای دفاع مقدس به وجود بیاید .

رایزن فرهنگی تاکید کرد :آنچه که مهم است این می باشد که جنگ، امری مذموم و زشت است و اسلام دین صلح است .ما در این فیلم با رنجی که یک شخص و یک خانواده از جنگ می برد آشنا می شویم و امیدواریم که دیگر شاهد جنگ در هیچ جای عالم و هیچ ترور و کشت و کشتاری نباشیم .

در ادامه خانم دکتر«زهرا رضی» کارشناس سینما با بیان توضیحاتی در خصوص جایگاه سینمای ایران به ویژگیهای این سینما پرداخت .

وی در سخنان خود با اشاره به تاریخچه سینما در ایران به تفاوتهای آن با قبل از انقلاب پرداخته و در این خصوص نقش زنان را نیز در سینما تبیین نمود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج