۳۹۶۵۰۷
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

کنگره آمریکا برای اولین بار وتوی اوباما را شکست

طرح شکایت قربانیان ۱۱ سپتامبر از عربستان سعودی در دادگاه‌های آمریکا، بعد از مخالفت قانونگذاران آمریکایی در مجلس نمایندگان این کشور به قانون تبدیل شد.

خبرگزاری فارس: قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه به ابطال وتوی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا علیه طرحی که شکایت قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر از دولت عربستان سعودی را ممکن می‌کند، رأی مثبت دادند.

اوباما روز جمعه (دوم مهرماه/۲۳ سپتامبر) پیش‌نویس قانون موسوم به «عدالت در برابر حامیان تروریسم» که قبلاً با اکثریت آراء در هر دو مجلس سنا و نمایندگان به تصویب رسیده بود را وتو کرد.

این اولین بار در دوران ریاست‌جمهوری اوباما است که نمایندگان کنگره موفق به لغو وتوی رئیس‌جمهور آمریکا می‌شوند. اوباما از سال ۲۰۰۹ تا کنون دوازده طرح کنگره را وتو کرده است.

این قانون، موسوم به «عدالت در برابر حامیان تروریسم» به خانواده‌های قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ امکان می‌دهد مقامات سعودی دخیل در این حملات را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

تصویب این قانون بعد از آن صورت گرفت که کنگره آمریکا با انتشار ۲۸ صفحه سند مدعی شد دست‌کم چند نفر از عاملان حملات ۱۱ سپتامبر با مقام‌های دولت عربستان در تماس بوده‌اند. ۱۵ نفر از ۱۹ هواپیماربای عامل حملات ۱۱ سپتامبر نیز شهروندان عربستان بوده‌اند.

«عادل الجبیر»، وزیر خارجه عربستان سعودی چند ماه پیش گفته بود ریاض در صورت تصویب قانون مذکور سرمایه‌هایش را از آمریکا خارج خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضایی

      عجب قانونی دوست و دشمن به یک چشم. پیشرفت درسایه قانون مداری اتفاق می‌افته

    • بدون نام

      این عادل جبیر ابله نمی فهمد که اگر عربستان بخواهد پولش را از آمریکا بیاورد بیرون، داستان بن سلمان برای خلافت به فراموشی سپرده می شود. بن سلمان می گذارد که تمام پول برود ولی خلافتش از دست نرود. ای دریغا، دریغا از نفتی که بدست آل سعود پلید به یغما رفت.

    • ALIREZA

      این اولین بار بود و لازم به ذکر است که دومین وتوی اباما که شکست خواهد خوذد تاثیرات زیادی بر کشوذمون میزاره . اعلام دارایی سران کشورها

    • محمود

      دشمن اصلی آمریکا ست . اشتباه نکنید . الآن نوبت عربستان بوده .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج