جاباما
۳۹۶۶۴۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

معاون سابق آژانس امنیت ملی امریکا:

فیلم «اسنودن» مضحک و دور از واقعیت است!

همزمان با اکران گسترده فیلم سیاسی «اسنودن» که روایتگر ماجرای زندگی ادوارد اسنودن افشاگر آژانس امنیت ملی امریکا است، یکی از مقامات ارشد سابق این سازمان نسبت به تصویری که فیلم از حقیقت ماجرا ارایه می‌دهد واکنش نشان داده و جدیدترین ساخته الیور استون را «بنابه دلایل بسیاری مضحک» خوانده است.

وب‌سایت آی ‌سینما: همزمان با اکران گسترده فیلم سیاسی «اسنودن» که روایتگر ماجرای زندگی ادوارد اسنودن افشاگر آژانس امنیت ملی امریکا است، یکی از مقامات ارشد سابق این سازمان نسبت به تصویری که فیلم از حقیقت ماجرا ارایه می‌دهد واکنش نشان داده و جدیدترین ساخته الیور استون را «بنابه دلایل بسیاری مضحک» خوانده است.
فیلم «اسنودن» مضحک و دور از واقعیت است!

استون در فیلم اخیر خود، معاون مدیر آژانس را نشان می‌دهد که شخصا از اسنودن می‌خواهد هدایت پروژه‌ای مهم در هاوایی را برعهده بگیرد و این در حالی است که بنابر ادعای کریس اینگلیس معاون سابق مدیر آژانس امنیت ملی امریکا چنین روندی در این سازمان وجود دارد و روایت «اسنودن» با واقعیت امر مغایر است.

به گزارش «ایندیپندنت»، اینگلیس در گفت‌وگوی اخیر خود با «رادیوی عمومی ملی» (NPR) فیلم اسنودن را «مضحک» توصیف کرد. این مقام ارشد در ادامه صحبت‌هایش توضیح داد: «مگر می‌شود معاون مدیر خودش را به پیمانکاری برساند که اگرچه مشغول انجام وظیفه‌ای مهم است اما به همان میزان در رده‌ای بسیار پایین قرار دارد و بعد از آنها بخواهد حرکتی جیسن بورن‌طور بزنند؟ فیلم به راحتی درستی و اخلاق را زیر پا گذاشته است.»

اگرچه استون و سایر عوامل سازنده، هرگز از «اسنودن» به عنوان مستند یاد نکرده‌اند اما اینگلیس از فیلمی که خود را با برچسب «به تصویر کشیدن حوادث واقعی» معرفی می‌کند، شدیدا انتقاد کرده است. معاون سابق مدیر آژانس امنیت ملی امریکا در این‌باره اضافه کرد: «دراماتیزه کردن برای من به معنای آن است که هر از گاهی در پایان حوادثی که روایت می‌شود علامت تعجبی افزوده شود. احتمالا در ادامه از آهنگسازی هم دعوت می‌شود تا برای فیلم موسیقی متن بسازد، اما داستانی روایت نمی‌شود که یکسره حاصل خیال‌پردازی باشد.»

اینگلیس در پاسخ به این پرسش که به نظرش چه عناصر خیالی دیگری در روایت فیلم اسنودن دخیل بوده‌اند، به روند آزمون استعدادیابی سازمان سیا در ساخته استون اشاره کرد که باعث حیرت او شده بود - در صحنه یاد شده، اسنودن آزمون خود را در ۳۸ دقیقه کامل می‌کند، در حالی که سایر شرکت‌کنندگان به پنج ساعت زمان نیاز دارند.

مقام ارشد سابق این سازمان تاکید کرد: «بی‌شک او آدم باهوشی است اما آژانس امنیت ملی امریکا اصولا افراد هوشمند را استخدام می‌کند. افراد فوق‌العاده هوشمند را. همچنین افراد معتقد و پای‌بند اصول را. شکی نیست که او واجد ویژگی اول بود؛ اما بعدتر معلوم شد فاقد ویژگی دوم بوده است.»

فیلم ۴۰ میلیون دلاری «اسنودن» با بازی جوزف گوردن لویت در نقش ادوارد اسنودن، از ۱۶ سپتامبر در سینماهای امریکای شمالی روی پرده رفته و بعد از دو هفته اکران، در مجموع ۱۵ میلیون دلار فروخته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج