۳۹۶۶۶۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ساخته «آندری وایدا» نماینده لهستان در اسکار شد

سینمای لهستان برای پنجمین بار با فیلمی از «آندری وایدا» کارگردان کهنه‌کار خود پا به عرصه اسکار می‌گذارد.

خبرگزاری ایسنا: سینمای لهستان برای پنجمین بار با فیلمی از «آندری وایدا» کارگردان کهنه‌کار خود پا به عرصه اسکار می‌گذارد.
ساخته «آندری وایدا» نماینده لهستان در اسکار شد
فیلم «پس‌تصویر» به کارگردانی «آندری وایدا» به عنوان نماینده لهستان در بخش بهترین فیلم خارجی هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب شد.

این فیلم اولین بار در جشنواره فیلم تورنتو رونمایی شد و داستان آن درباره «ولادیسلاو استرزمینسکی» هنرمند آوانگارد لهستانی است که با واقع‌گرایی سوسیایستی مبارزه می‌کرد و به سبب انتخاب‌هایش عواقب وحشتناکی را متحمل شد.

«وایدا» در چهار بار گذشته که با فیلم‌هایش نماینده سینمای لهستان بوده توانسته به جمع نامزهای نهایی شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار راه یابد.

وی عموما به عنوان یکی از مهم‌ترین سینماگران لهستان پس از جنگ جهانی دوم شناخته می‌شود که با وجود نظام استالینی و اختناق حاکم بر کشورش، همواره به درون‌مایه‌های سیاسی علاقه نشان داده است.

«وایدا» فیلم «کانال» را در سال 1956 ساخت و جایزه‌ی ویژه هیات‌داوران جشنواره‌ کن را گرفت و فیلم «خاکستر و الماس» در سال 1958 جایزه‌ی فیپرشی جشنواره‌ی ونیز را برای او به ارمغان آورد و با «خاکستر و الماس» نشان داد که قادر است زیر سانسور شدید، فیلم‌های باارزشی بسازد و در چارچوبی محدود از نابسامانی‌های نظام انتقاد کند.

«چشم‌انداز پس از جنگ»، «عروسی»، «سرزمین موعود»، «مرد مرمرین»، «رهبر ارکستر» ، «مرد مرمرین»، دانتون»، «انگشتر عقاب‌نشان»، «هفته مقدس» از جمله دیگر آثار این کارگردان ارزشمند لهستانی هستند و فیلم «مرد آهنین» جایزه نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن در سال 1981 را برای «وایدا» به امغان آورد.

«وایدا» با فیلم‌های «کورژاک»، «دانتون» و به‌خصوص فیلم پرفروش «پن تادئوس» آکادمی اسکار را واداشت تا در سال 2000 جایزه‌ اسکار افتخاری را برای تقدیر از یک عمر دستاورد سینمایی به او تقدیم کند و جشنواره‌ برلین نیز در سال 2006 با اعطای خرس طلای افتخاری تقدیری دوباره از این کارگردان بلندآوازه به‌عمل آورد.

سینمای لهستان تا کنون 10 بار نامزد جایزه اسکار خارجی شده و یک بار در سال 2014 با فیلم «آیدا» ساخته «پاول پالیکوفسکی» این حایزه را کسب کرده است.

آخرین فرصت برای ارائه آثار از سوی کشورهای مختلف و سینماگران برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار تاریخ سوم اکتبر 2016 (12 مهر) اعلام شده است. فهرست اولیه 9 فیلم خارجی نامزد در جوایز اسکار 2016 روز 17 ژانویه و پنج نامزد نهایی نیز روز 24 ژانویه معرفی می‌شوند.

مراسم اعطای جوایز هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 26 فوریه 2017 (یکشنبه 8 اسفندماه) در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود و قرار است این رویداد سینمایی در بیش از 225 کشور جهان به صورت زنده به روی آنتن برود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج