۳۹۶۷۷۵
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

پارک ملی که نمی توانید از آن دیدن کنید!

در جنوب غربی نامیبیا منطقه وسیعی وجود دارد که بیش از یک قرن است کسی نمی تواند از آن دیدن کند.

برترین ها: در جنوب غربی نامیبیا منطقه وسیعی وجود دارد که بیش از یک قرن است کسی نمی تواند از آن دیدن کند. این منطقه در طول ساحل نامیبیا به فاصله ۳۲۰ کیلومتر از مرز آفریقای جنوبی در «Oranjemund» شروع شده و تا حدود ۷۲ کیلومتری شمال «Lüderitz» کشیده شده است.
این منطقه «Sperrgebiet» نام دارد که به زبان آلمانی به معنای «منطقه ممنوعه» است. این منطقه توسط امپراتوری آلمان در آغاز قرن بیستم در طول اشغال آفریقای جنوب غربی از سوی آلمان ایجاد شد تا به شرکت الماس آلمانی اجازه دسترسی نامحدود به منابع وسیع الماس در این منطقه را بدهد. بعد از اینکه آلمان کنترل منطقه جنوب آفریقا را در جنگ جهانی اول از دست داد، حقوق معادن توسط «DeBeer»ها گرفته شد که تا سال ۱۹۹۰ کنترل منطقه را داشتند و سپس دولت نامیبیا ۵۰ درصد از سهام این منطقه را خرید.در سال ۲۰۰۸ این منطقه به یک پارک ملی تبدیل شد که ۲۶ هزار کیلومتر مربع از صحرای نامیبیا را پوشش می داد. اما هنوز بخش بزرگی از آن توسعه نیافته و بیشتر آن برای بازدیدکنندگان غیرقابل دسترس باقی مانده است. تنها بخش کوچکی از این منظره وحشی که دو شهرمعدنی متروکه را در برمی گیرد می تواند توسط گروه های تور بازدید شود، هنوز هم در بخش هایی از این منطقه الماس وجود دارد.
این منطقه یکی از غنی ترین بسترهای الماس جهان است. این سنگ های گرانبها توسط آتشفشان ها حدود سه میلیون سال پیش به سطح زمین آورده شدند. در حال حاضر تدابیر شدید امنیتی در این منطقه وجود دارد و هرکس به طور غیرقانونی از این منطقه سنگ برداشت کند تا ۱۵ سال بازداشت می شود. بازدیدکنندگان و کارگران با دقت توسط ماموران و دستگاه اشعه ایکس بازرسی می شوند. اگرچه کل منطقه ممنوع است اما در واقعیت تنها ۵ درصد از آن استخراج می شود و بقیه تا حد زیادی دست نخورده باقی می ماند.
ممنوعیت ورود انسان ها به حفظ تنوع زیستی این منطقه که بیش از هرنقطه دیگری در نامیبیا تنوع زیستی دارد و از حیواناتی مثل تیزشاخ کالاهاری، غزال، کفتار قهوه ای و گونه های مختلف پرندگان حمایت می کند، کمک می کند.
پارک ملی که نمی توانید از آن دیدن کنید!
پارک ملی که نمی توانید از آن دیدن کنید!
پارک ملی که نمی توانید از آن دیدن کنید!
پارک ملی که نمی توانید از آن دیدن کنید!
پارک ملی که نمی توانید از آن دیدن کنید!
پارک ملی که نمی توانید از آن دیدن کنید!
پارک ملی که نمی توانید از آن دیدن کنید!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج